ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت استرالیا فناوری 5G شرکت های هوآوی و ZTE را تحریم کرد

دولت استرالیا در اقدامی سختگیرانه تر نسبت به تحریم های آمریکا، خریداری تجهیزات شبکه 5G از شرکت های چینی هوآوی و ZTE توسط اپراتورهای داخلی را ممنوع اعلام کرد. خبر مذکور توسط حساب توییتری کمپانی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

دولت استرالیا در اقدامی سختگیرانه تر نسبت به تحریم های آمریکا، خریداری تجهیزات شبکه 5G از شرکت های چینی هوآوی و ZTE توسط اپراتورهای داخلی را ممنوع اعلام کرد.

استرالیا

خبر مذکور توسط حساب توییتری کمپانی هوآوی تأیید شده و این شرکت با اشاره به حضور 15 ساله در بازار استرالیا، تصمیم اخیر دولت این کشور را به ضرر مصرف کنندگان دانسته است.

جالب است بدانید که دولت آمریکا در تحریم شرکت های چینی، تنها پرسنل و نهادهای زیرمجموعه خود را از معامله منع کرده بود. اما استرالیا پا را فراتر گذاشته و استفاده عمومی از فناوری های ارتباطی چینی ها را کلاً ممنوع اعلام کرده است. دولت استرالیا در بیانیه رسمی خود اظهار داشته:

تأمین کنندگانی که بر خلاف قوانین استرالیا تحت کنترل نهادهای قضایی کشورهای خارجی بوده و مطیع دستورات آنها هستند، نمی توانند به خوبی از شبکه 5G محافظت کرده و جلوی دسترسی غیر مجاز یا مداخله های احتمالی را بگیرند.

بر اساس قوانین چین، شرکت ها و سازمان های این کشور موظف به همکاری با نیروهای اطلاعاتی حکومتی هستند؛ به همین دلیل دولت استرالیا نگران آسیب پذیری فناوری 5G خریداری شده از شرکت های چینی بوده و احتمال می دهد زیرساخت های هوآوی و ZTE، به عنوان بستری برای جاسوسی در اختیار حکومت چین قرار گیرند.

لازم به ذکر است که طبق اظهارات یکی از مقامات استرالیایی، هدف اصلی تحریم اخیر شرکت هوآوی است چرا که این کمپانی قبلاً در اقدامی مشکوک، پیشنهاد نظارت بر توسعه فناوری 5G در استرالیا و تأمین زیرساخت هایی مانند دکل های مخابراتی را مطرح کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ شهریور ۱۳۹۷

    کار خوبی کرد

مطالب پیشنهادی