ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین ایرفون مغناطیسی مسطح بیسیم دنیا به نام RHA CL2 Planar معرفی شد

اگر پیش از این هدفون های مغناطیسی مسطح را می شناختید، احتمالاً به خاطر مدل های بزرگ روگوشی یا سری iSine از شرکت Audeze بوده که یا قابل حمل نیستند یا ظاهر زیبایی ندارند. حالا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

اگر پیش از این هدفون های مغناطیسی مسطح را می شناختید، احتمالاً به خاطر مدل های بزرگ روگوشی یا سری iSine از شرکت Audeze بوده که یا قابل حمل نیستند یا ظاهر زیبایی ندارند. حالا شرکت مطرح RHA هدفون CL2 Planar را معرفی کرده که اولین ایرفون مغناطیسی مسطح بیسیم جهان به شمار می رود و قرار است در IFA به نمایش درآید.

اکثر هدفون های موجود در بازار از ساختار کویل و مخروط برای جابجا کردن هوا و تولید صدا استفاده می کنند، ولی هدفون های مغناطیسی مسطح یک صفحه نازک (دیافراگم) دارند. این صفحه باز هم به شکل مغناطیسی جابجا می شود، ولی حرکت یکنواخت تری دارد و به همین دلیل صدای بهتری را تولید می کند. هدفون های مغناطیسی مسطح، دقت بسیار بالا، اعوجاج ناچیز و شفافیت فوق العاده ای دارند. با این حال به خاطر ابعاد بزرگ تر، انرژی مصرفی بیشتر و قیمت بالاتر، چندان در بازار مورد استقبال قرار نمی گیرند.

معرفی هدفون CL2 Planar

هدفون CL2 از نظر ظاهری شبیه دیگر محصولات RHA است و نشانه ای از فناوری جدید در خود ندارد. سه قابلیت اتصال مختلف برای این هدفون تدارک دیده شده که یکی از آنها ارتباط بیسیم را فراهم می کند. هدفون CL2 در واقع شباهت زیادی به ایرفون های همین رده قیمتی، مانند AKG N5005 دارد و شرکت سازنده از نظر قیمتی هم با آنها رقابت می کند، چون CL2 Planar قرار است به قیمت 900 دلار وارد بازار شود.

آنچه CL2 را از دیگر محصولات بازار متمایز می کند، صفحه دیافراگم 16 میکرونی داخل آن است که در واقع کوچک ترین درایور مغناطیسی مسطح در جهان محسوب می شود. بدنه CL2 از جنس دی اکسید زیرکونیوم ساخته شده که کاملاً ضد خش است و صدایی شبیه بدنه سرامیکی به کار رفته در محصولات پریمیوم قبلی RHA به ویژه CL1 Ceramic تولید می کند.

معرفی هدفون CL2 Planar

هدفون CL2 Planar برای برقراری ارتباط کابلی استاندارد MMCX از یک جفت کابل فوق مقاوم بهره می برد که یکی از آنها به جک 2.5 میلیمتری و دیگری به جک 3.5 میلیمتری ختم می شوند. ارتباط وایرلس هم از طریق نک بَند ویژه فراهم می شود که پس از 1.5 ساعت شارژ کامل، دوازده ساعت شارژدهی خواهد داشت. این میزان شارژدهی با توجه به مصرف انرژی بالای درایورهای مغناطیسی مسطح در مقایسه با درایورهای دینامیکی مرسوم، کاملاً رضایتبخش است.

این هدفون از استانداردهای وایرلس AptX و AAC هم پشتیبانی می کند، اما جای خالی AptX HD و LDAC در آن احساس می شود. بنابراین برای تجربه بالاترین کیفیت ممکن از هدفون CL2 Planar ناچار به استفاده از ارتباط سیمی هستید. گفتنیست پیش فروش این هدفون ها از امروز آغاز شده و در تاریخ 12 سپتامبر برابر با 21 شهریور وارد بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hearthstone
    Hearthstone | ۲ شهریور ۱۳۹۷

    چند تا نکته
    ۱. این ایرفون اولین ایرفون پلنر مگنتیک نیست. قبل از این iSine 10 و iSine 20 آدزی معرفی و عرضه شده.
    ۲. سری iSine و حتی Sine بزرگ نیستن و دقیقا قابل حملن. اون سری LCD هست که پرتابل نیست.
    ۳. CL2 اولین ایرفون بی‌سیم پلنر مگنتیک هست.
    ممنون

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۳ شهریور ۱۳۹۷

      ممنون دوست عزیز، حق با شماست.

      • Hearthstone
        Hearthstone | ۳ شهریور ۱۳۹۷

        ممنون از شما به خاطر پاسخگویی ?

مطالب پیشنهادی