ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پژو 207 پانوراما با موتور EC5 عرضه می شود؛ مشخصات فنی + آپشن های رفاهی

زمستان سال 97 بود که معاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش ایران خودرو از تولید و عرضه محصولاتی نظیر پژو 207 و دناپلاس با سقف پانوراما در آینده ای نزدیک خبر داد. فروش این محصولات ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

زمستان سال 97 بود که معاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش ایران خودرو از تولید و عرضه محصولاتی نظیر پژو 207 و دناپلاس با سقف پانوراما در آینده ای نزدیک خبر داد. فروش این محصولات احتمالا در نیمه اول سال 98 آغاز خواهد شد، اما حالا به نیمه سال 1399 رسیده ایم اما هنوز خبری از عرضه پزو 207 سقف شیشه ای نیست و در عوض شنیده می شود که این خودرو قرار است با پیشرانه جدید EC5 به دست مشتریان برسد.

بر این اساس و طبق اطلاعات جدیدی که از سوی گروه صنعتی ایران خودرو منتشر شده، خودرو پژو 207 سقف شیشه ای با موتور TU5 عرضه نخواهد شد.

ایران خودرو به تازگی اعلام کرده است که در خودرو پژو 207 پانوراما به جای موتور TU5 از موتور EC5 استفاده خواهد کرد که همان موتور استفاده شده در خودروی جدید K132 ایران خودرو است. پیشرانه EC5 پژو جزئی از خانواده TU گروه PSA شناخته است. در واقع EC5 نمونه به روزتر و بهبود یافته موتور TU5 معروف بوده که بر روی خودروهایی چون پژو 206 تیپ 5، پژو 206 صندوقدار V8، رانا، پژو 405SLX، پژو 207i و… مونتاژ می‌شود.

بنا بر گرفته مسئولین ساپکو این پیشرانه حدود 80 درصد داخلی سازی شده تا برای اولین بار بر روی پژو 301 روانه بازار شود. البته روند داخلی سازی این پیشرانه از آنجایی در بازه زمانی کم انجام گرفته که وجه اشتراک پیشرانه های EC5 و TU5 بسیار زیاد است و تنها چند تغییر جزیی شامل تعویض پمپ روغن با فشار متغیر و استفاده از سیستم زمان بندی هوشمند را تجربه کرده است. این تغییرات باعث گردیده که علاوه بر بالا رفتن راندمان موتور ،مصرف سوخت کاهش یابد و استهلاک موتور به مراتب کمتر نسخه TU5 باشد.

قابل ذکر است تغییرات فوق همچنین باعث افزایش 10 واحدی قدرت موتور شده است بطوریکه قدرت موتور 105 اسب بخار در نسخه TU5 به 110 اسب بخار در نسخه EC5 رسیده است. همچنین گشتاور از 142 نیوتن متر در TU5  به 150 نیوتن متر در EC5 افزایش داشته است.

تفاوت دو موتور TU5 و EC5:

سقف پاناروما به گونه ای طراحی شده که قابلیت دیدن فضای بیرون از خودرو را به صورت کامل برای سرنشینان آن فراهم کرده است و نیز دارای جنس بسیار مقاومی بوده که در صورت تصادف و یا چپ کردن مانع از وارد شدن هرگونه صدمه ای به سرنشینان می‌ شود.

پژو 207 آپشنال

تحویل خودرو

از دیگر مشخصات پژو 207 آپشنال می توان به تجهیز به فرمان برقی با روکش چرم مصنوعی و آینه تاشو برقی اشاره کرد اما همچنان اثری از سیستم کنترل پایداری ESP در پژو 207 صندوق دار یا هیچ یک از دیگر محصولات تولید داخلی ایران خودرو (شامل دنا پلاس توربو) دیده نمی شود و جای خالی چنین آپشنی با توجه به قیمت گذاری های جدید ایران خودرو بسیار محسوس به نظر می رسد.

در نهایت آخرین نکته در خصوص سقف مونروف (سقف شیشه ای بدون قابلیت باز شدن) یا همان پانوراما مورد استفاده در پژو 207 صندوق دار، عدم تجهیز این سقف به کاور برقی است. به شکلی که باز و بسته کردن کاور مربوط باید به شیوه دستی توسط سرنشینان انجام شود که با توجه به ابعاد بزرگ بخش شیشه ای، انجام این پروسه به شکل دستی چندان آسان به نظر نمی رسد.

مشخصات کلی خودرو پژو 207 پانوراما (سقف شیشه‌ای) با موتور EC5

پژو 207 پانوراما

قیمت احتمالی پژو 207 با سقف شیشه ای پانوراما

خریداران پژو 207 پانوراما حتما یادشان هست که اواخر تیرماه 98، دقیقا همان روزهایی بود که ایران خودرو برای نخستین‌بار پیش فروش پژو 207 با سقف پانوراما را آغاز کرد. در آن زمان، مشتریان ایران خودرو برای 207 پانوراما با گیربکس دستی باید 47.5 میلیون تومان و برای 207 پانوراما با گیربکس اتومات نیز باید 60 میلیون تومان را بصورت پیش پرداخت، واریز می‌کردند. طبق بخشنامه ایران خودرو، اولین موعد تحویل 207 پانوراما، باید از تیرماه 99 شروع می‌شد و حداکثر تا مهر 99 نیز همه مشتریان این طرح، باید به خودروهای‌شان می‌رسیدند.

اما حالا که اولین روزهای شهریور 99 را سپری می‌کنیم، ثبت نام کنندگان پژو 207 پانوراما هیچ خبری از آخرین وضعیت خودروی‌شان ندارند و تاکنون نیز دعوتنامه‌ای برای آنها صادر نشده است. چیزی که خریداران 207 پانوراما را بیش از پیش نگران کرده، سکوت ایران خودرویی‌هاست؛ اگر زمان تحویل 207 پانوراما مشخص نیست یا اگر این خودرو قرار است با تاخیر بدست مشتریانش برسد، ایران خودرو می‌توانست با یک اطلاع‌رسانی ساده، تکلیف خریداران نگران این خودرو را مشخص کند. اما متاسفانه تا به این لحظه، ایران خودرو هیچ واکنشی نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۱۷ دی ۱۳۹۷

    اتوبوسه باید یه نفر دستی باز کنه سقف رو؟! ?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️ خدایا میدونم تو هم از دست اینا اسیر شدی بیخیال راحت باش آسوده بخواب ?‍♂️?‍♂️

  • Shahriar Aria
    Shahriar Aria | ۱۷ دی ۱۳۹۷

    توی عکس آخر به نوار لاستیکی اطراف مونوروف نگاه کنید! کیفیت مونتاژ فوران کرده ?

  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۱۷ دی ۱۳۹۷

    زین پس باید سروصدا و بادی هم که از این سقفا میاد داخل به صداهای ماشین اضاف کرد.اینا ک نمیان مواد با کیفیت استفاده کنن

  • نیماا
    نیماا | ۱۷ دی ۱۳۹۷

    خیلی طراحی زشتی داره. داخل خودرو که زشت تر،بی نظمی لبه های اون نوار دور شیشه از داخل که خیلی زشته. شیشه باید کمی دودی میبود

مطالب پیشنهادی