ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید انبوه چیپست اسنپدراگون 855 تا اواخر 2018 آغاز نخواهد شد

کوالکام اخیراً تایید کرد که اسنپدراگون 855، نخستین چیپست موبایلی خواهد بود که به کمک فرآیند جدید 7 نانومتری تولید می شود. حالا در گزارش های تازه منابع تایوانی آمده که به جای سامسونگ، امسال ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

کوالکام اخیراً تایید کرد که اسنپدراگون 855، نخستین چیپست موبایلی خواهد بود که به کمک فرآیند جدید 7 نانومتری تولید می شود. حالا در گزارش های تازه منابع تایوانی آمده که به جای سامسونگ، امسال کمپانی تایوانی TSMC مسئولیت تولید انبوه چیپست کوالکام را برعهده خواهد داشت.

بنابر این گزارش، TSMC هم اکنون برای تولید نسل بعدی پردازنده های سری اسنپدراگون 800 طی سه ماهه پایانی 2018 برنامه ریزی کرده که یعنی در بهترین حالت، تولید از ابتدای ماه اکتبر آغاز می شود. بنابراین کوالکام تا عرضه چیپست خود در سه ماهه ابتدایی 2019 وقت کافی را برای فراهم سازی مقدمات داشته و سپس بسیاری از پرچمداران، مانند خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ یا نخستین پرچمدار سونی در سال 2019 به اسنپدراگون 855 مجهز خواهند شد.

در مجموع به نظر می رسد که سفارش های مرتبط با اسنپدراگون 855 بالغ بر 8 درصد از درآمد کل TSMC در سال کامل 2019 را به خود اختصاص خواهند داد. گفتنی است که کوالکام با سپردن تولید قطعاتی دیگر به TSMC نیز حدود 7 درصد دیگر از درآمد سال آتی تایوانی ها را تامین می کند.

با این همه کوالکام تنها مشتری بزرگ TSMC در سال 2019 نخواهد بود و اپل هم تولید چیپ A12 که سوخت رسانی به آیفون X سال 2018 را برعهده دارد را نیز به این کمپانی واگذار کرده است؛ البته تولید این چیپست به صورت محدود صورت خواهد گرفت، زیرا شاهد تجهیز آیفون های ارزان قیمت امسال به A12 نخواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی