ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ بازی تاج و تخت

به خاطر برگزاری نمایشگاه گیمزکام، این هفته صنعت بازی‌های گوشی پر بود از رونمایی‌ها و خبرهای جدید که همگی نشان می‌دادند در رویدادهای بزرگ‌تر حالا اهمیت بیشتری به اسمارت‌فون‌ها داده می‌شود. شاید مهمترین خبری که ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

به خاطر برگزاری نمایشگاه گیمزکام، این هفته صنعت بازی‌های گوشی پر بود از رونمایی‌ها و خبرهای جدید که همگی نشان می‌دادند در رویدادهای بزرگ‌تر حالا اهمیت بیشتری به اسمارت‌فون‌ها داده می‌شود. شاید مهمترین خبری که در هفت روز گذشته منتشر شده، کراس اور بین Reigns و سریال محبوب «بازی و تاج تخت» (Game of Thrones) باشد.

بازی Reigns: Game of Thrones در تاریخ 26 مهر منتشر خواهد شد

تاکنون دو نسخه از سری Reigns عرضه شده و در هر کدام از آن‌ها نقش یک مقام سلطنتی را دارید که باید با تصمیمات خود وضعیت کشور را بهبود ببخشید. حالا در نسخه جدید بازی که Reigns: Game of Thrones نام دارد، به وستروس قدم می‌گذارید و همین وظیفه را این بار در نقش شخصیت‌های دنیای بازی تاج و تخت انجام می‌دهید.

هر شخصیت هم خط داستانی منحصر به فرد خودش را داشته و بنابراین انتظار می‌رود تک تک تصمیماتی که می‌گیرید روی داستان بقیه شخصیت‌ها تاثیرگذار باشد. Reigns یکی از بهترین عناوین سبک متن محور (Text Based) به حساب می‌آید و تاکنون جایزه‌های زیادی برده است. تلفیق دنیای این بازی با سریال یکی از بهترین اتفاقاتی بود که می‌توانست برای طرفداران گیم آو ترونز بیافتد.

اما جدا از معرفی بازی گیم آو ترونز کمپانی Madfinger Games که در کارنامه خود شادوگان لجندز (Shadowgun Legends) را دارد، از قسمت جدید این سری با نام شادوگان وار گیمز (Shadowgun War Games) رونمایی کرد. بازی آنلاین بوده، کوچک‌تر از بقیه عناوین مجموعه است، روی رقابت‌های تیمی تمرکز داشته، مبارزاتش 5 به 5 هستند و هر کاراکتر هم قدرت‌های خاص خودش را دارد.

در واقع با محبوبیت‌ روز افزون ورزش‌های الکترونیکی روی گوشی، انگار Madfinger Games نخواسته از این قافله عقب بماند و تصمیم گرفته عنوانی بسازد تا بتواند خودش را به این رشته از مسابقات برساند. البته شادوگان وار گیمز با بازخوردهای مثبتی روبه‌رو شده و حتی توانسته با کنار زدن Hyperdrome جایزه بهترین بازی موبایل گیمزکام را نیز به دست بیاورد. تاریخ عرضه بازی هنوز مشخص نیست.

سومین و آخرین خبر این هفته به استودیوی لهستانی سی دی پراجت (CD Project) اختصاص دارد. سازنده‌ای که با سری ویچر توانست سبک نقش آفرینی را چند قدم رو به جلو ببرد و در حال حاضر هم با پروژه کنجکاو برانگیز سایبرپانک 2077 خیلی‌ها را منتظر گذاشته است. این توسعه‌دهنده چند روز پیش یک استودیو برای ساخت بازی‌های موبایل تاسیس کرد.

اگرچه ذهن بعضی‌ها به سمت ویچر رفته اما انتظار می‌رود که لهستانی‌ها مشغول ساخت پورت بازی کارتی Gwent برای تلفن‌های هوشمند باشند. Gwent روی کنسول‌ها با استقبال مثبتی مواجه شده و حضور آن در پلتفرم‌های دستی می‌تواند برگ برنده بزرگی برای سی دی پراجکت باشد. البته همه این‌ها حدس و گمان هستند و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

Rome: Total War

  • بازی آفلاین است

بعد از نزدیک به یک سال که از عرضه عنوان ماندگار Rome: Total War روی آیپد می‌گذرد، چند روز پیش این بازی به آیفون آمد. همانند بقیه عناوین استراتژی، در اینجا نیز باید با پیشرفت منطقه خود و تمرین سربازهای مختلف امپراطوری‌تان را بزرگ‌تر کنید. البته با یک تفاوت بزرگ نسبت به استراتژی‌های اشباع شده: در Rome: Total War می‌توانید هنگام نبردها ارتش عظیمی که ساختید را کنترل کرده و با نقشه‌های جنگی دلخواه‌تان پیش بروید. اگر یک تجربه مشابه روی اندروید می‌خواهید، Dawn of Titans را از دست ندهید:

Rome: Total War

Rome: Total War

سازنده: Feral Interactive قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 3900 مگابایت زبان:

Grand Mountain Adventure

  • بازی آفلاین است

فکر کنم تیتری که وب‌سایت اندروید پلیس برای معرفی این عنوان زده، حق مطلب را خیلی بهتر از هر چیزی ادا می‌کند: Grand Mountain Adventure یکی از بهترین عناوین اسکی اندروید به حساب می‌آید که حتی هنوز ساختش تمام نشده است. بازی در عین سادگی زیادش سرگرم کننده بوده و به خاطر توجه فراوان به جزییات می‌تواند در کنار آلتو ادیسه جزو برترین‌های سبکش خودش لقب بگیرد. در این عنوان تنها با دو دکمه سمت چپ و راست که حکم همان چوب‌های اسکی را دارند باید اسکی سواری کرده و رکورد بزنید.

Grand Mountain Adventure

Grand Mountain Adventure

سازنده: Toppluva قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 106 مگابایت زبان:

Gravity Rider: Power Run

  • بازی آنلاین است

Gravity Rider: Power Run را می‌توانیم نسخه آینده‌نگرانه سری Trials بنامیم. استودیوی Vivid Games که با Real Boxing توانست طرفداران زیادی برای خودش دست و پا کند، این بار به سراغ مکانیزم‌های تکراری رفته و با توجه به بازخوردها انگار بازیکن‌ها هم مشکلی با این قضیه ندارند. همانند Trials و بازی‌های مشابه، در اینجا با دکمه‌های سمت راست حرکت کرده و به کمک دکمه‌‌های سمت چپ نیز هنگام پرش‌ها باید سعی کنید تعادل موتور را حفظ کنید.

Gravity Rider: Power Run

Gravity Rider: Power Run

سازنده: Vivid Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 85.5 / 51.89 مگابایت زبان:

Looney Tunes World of Mayhem

  • بازی آنلاین است

انگار باید به ترند جدید بازی‌های موبایل خوش آمد بگوییم: شخصیت‌های معروف را دور هم جمع کنید و آن‌ها را به جان یکدیگر بیاندازید. بعد از Disney Heroes و SEGA Heroes، حالا World of Mayhem با همین ایده می‌خواهد موفقیت خودش را تضمین کند. در بازی شخصیت‌های سری انیمیشن‌های Looney Tunes همانند باگزبانی، میگ میگ، مادربزرگ، سیلوستر و خیلی‌های دیگر حضور دارند که هر کدام دارای قدرت‌های خاص خود بوده و باید از بین آن‌ها، گروه خود را انتخاب کنید و به نبرد با بقیه بروید.

Looney Tunes World of Mayhem

Looney Tunes World of Mayhem

سازنده: Scopely قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 277 / 97.33 مگابایت زبان:

CONCLUSE

  • بازی آفلاین است

مایکل به مدت سه سال است که همسرش را گم کرده و بعد از تلاش‌های زیاد سرانجام یک دستگاه پیغام گیر او را به سرنخ نزدیک می‌کند: «همسرت در جهنم زنده است». مایکل به دنبال منطقه‌ای با نام «جهنم» (Hell) متوجه می‌شود فردی سیاه و سفید او را تعقیب کرده و وقتی هم به محل می‌رسد، جسدهای عجیبی را می‌بیند. CONCLUSE که عنوانی ترسناک است، تلاش کرده با الهام از کلاسیک‌های ماندگار زمان پلی استیشن 1 یک تجربه متفاوت ارائه دهد و نظرات را که نگاه می‌کردیم، بازی تا حدی توانسته به هدفش برسد.

CONCLUSE

CONCLUSE

سازنده: Snowspot قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 28.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی