ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش مرحله اصلی اینترنشنال دوتا 2: حذف زودهنگام غول های روسی

طی مسابقات انجام شده در مرحله اصلی اینترنشنال دوتا 2 شاهد سورپرایزهای کمتری نسبت به مرحله گروهی بودیم. ولی در حال حاضر معادلات قدرت کاملا به هم ریخته و دیدیم که تیم Virtus.pro که یکی ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۲:۳۰

طی مسابقات انجام شده در مرحله اصلی اینترنشنال دوتا 2 شاهد سورپرایزهای کمتری نسبت به مرحله گروهی بودیم. ولی در حال حاضر معادلات قدرت کاملا به هم ریخته و دیدیم که تیم Virtus.pro که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بود از دور مسابقات حذف شد.

براکت بازی ها در مرحله اصلی مسابقات اینترنشنال دوتا 2 به دو بخش براکت برنده (بالا) و بازنده (پایین) تقسیم می شود. تیم های که در مرحله گروهی از مقام اول و دوم صعود کردند به براکت وینر می روند و در صورت باختن یک بازی مستقیما از مسابقات حذف نمی شوند و به براکت لوزر می روند از طرف دیگر بازی های اول براکت لوزر همه تک گیمی هستند و دیگر بازی های به صورت BO3 (سه گیمی) برگزار می شوند.

روز اول

براکت بالا

Optic vs. Liquid

روز اول مسابقات حذفی با رویارویی تیم های Optic و Liquid آغاز شد. در گیم اول Pajkatt با گرفتن کیل اول توانست تیم خود را در موقعیت خوبی برای مقابله با قهرمانان اینترنشنال قبل قرار داد، اما چند دقیقه بعد خودش با یک اشتباه در چنگال تیم حریف اسیر شد و یک کیل و Bounty Rune لین پایین را به حریف تقدیم کرد.

تیم Liquid هم از این فرصت استفاده کرد و به آهستگی فاصله خود را با حریف بیشتر کرد و پس از 30 دقیقه گیم اول را به سود خود تمام کرد. MinD_ContRoL در هر دو گیم کمک زیادی به پیروزی تیم  Liquid کرد و بازی MATUMBAMAN با gh4 هم در گیم دوم تمام امیدهای Optic را ناامید کرد.

PSG.LGD vs. Virtus.pro

در ادامه تیم های قدرتمند Virtus.pro و PSG.LGD در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. بازی از همان اول یک کشمکش برابر میان دو تیم بود ولی در نهایت تیم PSG.LGD در میانه های بازی و با کشتن روشان توانست از حریف خود پیشی بگیرد. تیم روسی Virtus.pro به لطف بازی استثنایی 9pasha با هیروی Enigma و آلتیمیت های استثنایی او در چندین تیم فایت پیروز شود و پا به پای PSG.LGD پیش برود. اما 9pasha هم در اواخر بازی مرتکب یک اشتباه شد و با از دست دادن آلتیمیت خود تنها برگ برنده VP را تلف کرد و به این ترتیب گیم اول به نفع تیم چینی به پایان رسید.

گیم دوم از همان آغاز کاملا در دستان تیمی چینی بود. بازی استثنایی F-God و xNova با هیروهای Tusk و Silencer از همان آغاز کنترل مپ را از تیم روسی گرفت و باعث شد هیروهای کری تیم چینی به خوبی فارم کنند (جمع کردن پول) و سریع تر آیتم های خود را بخرند. در نهایت تیم Virtus.pro بعد از 35 دقیقه و با فقط 13 کیل گیم دوم را واگذار و به براکت پایین سقوط کرد.

براکت پایین

Team Serenity vs. fnatic

بازی اول براکت لوزر میان دو تیم fnatic و Serenity بود. تیم fnatic در دقایق اول بازی توانست چند کیل از حریف بگیرد و خود را در موقعیت خوبی قرار دهد. اما آنها در دقیقه 23 بازی مرتکب یک اشتباه بزرگ شدند و با درگیر شدن با تیم حریف زیر تاور اول لین وسط همه مردند. این به Serenity فرصت داد که فاصله پولی خود با تیم fnatic را تا 7,000 گلد افزایش دهد.

در دقیقه 28 Serenity تصمیم به کشتن روشان گرفت ولی در مسیر گرفتن Aegis شکست سنگینی خورد و این امید تازه ای به fnatic داد. اما بازی بسیار خوب Pyw با هیروی Tiny هیروهای کری تیم حریف را کاملا فلج کرد و در نهایت بعد از 44 دقیقه تیم Serenity پیروز شد و fnatic را از دور مسابقات خارج کرد.

Mineski vs. TNC Predator

نبرد TNC Predator و Mineski از همان مرحله یارکشی نوید یک بازی جالب را می داد چون هیروهای Tiny و Shadow Fiend در اختیار Armel و Moon بود و این دو تا پایان بازی ستاره های تیم خود بودند. تیم TNC تقریبا تا 10 دقیقه آخر بازی کاملا از حریف جلو بود. آنها در 4 تیم فایت موفق به شکست حریف خود شدند و با در اختیار داشتن Aegis قصد تمام کردن بازی را داشتند.

اما Moon به شکلی معجزه آسا و در لحظه آخر توانست یک رون دابل دمیج (Double Damage، دوبرابر کردن دمیج هیرو) پیدا کند و این باعث شد که تیم TNC در تیم فایت 4 هیروی خود را از دست بدهد. پس از آن Mineski به سمت تاورهای حریف حمله کرد و تیم TNC مجبور به بای بک و از دست دادن پول شد. Moon باز هم یک رون دابل دمیج پیدا کرد و باز هم با در هم کوبیدن هیروهای TNC تاورهای بیس را نابود کردند.

Winstrike vs. Newbee

رقابت این دو تیم تا ثانیه آخر نبردی برابر و کشمکشی سخت بود. تیم Newbee پس از گذشت 20 دقیقه توانست در یک تیم فایت پیروز از میدان بیرون بیاید ولی آنها در ادامه و در یک فایت برای روشان شکست سختی خوردند. تیم Winstrike بعد از گرفتن Aegis یک حمله همه جانبه به سمت بیس حریف را آغاز کرد اما این اشتباه بزرگی بود و باعث مرگ چهار هیرو از آنها شد. دو تیم بعد از این درگیری کمی دفاعی بازی کردند اما یک درگیری دیگر برای روشان سرنوشت بازی را تعیین کرد و Winstrike توانست تیم چینی Newbee را از دور مسابقات حذف کند.

VGJ Thunder vs. Vici Gaming

بازی آخر روز اول هم از همان آغاز  مملو از درگیری های سخت بود. دو تیم ظرف 20 دقیقه 3 درگیری تیمی داشتند و روشان هم یک بار مرده بود. در دقیقه 21 تیم VG توانست در یک درگیری تیمی هیروهای VGJT را بکشد و به لین بالا فشار زیادی وارد کند. تیم Vici Gaming در دقیقه 29 موفق شد از یک تیم فایت دیگر هم پیروز بیرون بیاید. یک اشتباه بزرگ توسط دو بازیکن VG باعث شد که تیم VGJ Thunder چهار کیل متوالی بگیرد. اما تیم VG سریعا پاسخ داد و این بار توانست بعد از 45 دقیقه VGJ Thunder را از مسابقات حذف کند.

روز دوم

براکت بالا

OG vs. VGJ Storm

تیم OG در حالی به مصاف VGJS رفت که VGJ Storm در مرحله گروهی بر خلاف OG عملکرد بسیار خوبی داشت و اکثر طرفداران معتقد بودند که VGJ Storm در این بازی به پیروزی خواهد رسید. این امر تا آخرین دقایق گیم اول هم صادق بود. Reso1ution ستاره تیم VGJS با هیروی Weaver فشار زیادی به OG وارد کرد و تیم VGJS را تا نزدیکی بیس حریف پیش برد. اما چند اشتباه از سمت VGJS باعث شد که OG در یک تیم فایت بسیار مهم پیروز شود و پس از آن VGJS نتوانست از بیس خود دفاع کند.

در گیم دوم VGJS از همان اول بازی مرتکب چند اشتباه بزرگ شد و با دو گنک بسیار نامنظم و ضعیف توپ را به زمین تیم OG انداخت. آنها چند بار و به لطف بازی خوب Sneykling با Furion در تیم فایت ها نتیجه خوبی گرفتند اما در مهم ترین تیم فایت بازی در دقیقه 30 ana با هیروی Troll Warlord دو هیروی اصلی VGJS را کشت و فایت را به سود تیم خود تمام کرد. با این فایت تیم OG توانست از نظر پولی فاصله بسیار زیادی از تیم حریف بگیرد و پس از مدت کوتاهی VGJS را وادار به پذیرفتن شکست کند.

Evil Geniuses vs. Team Secret

رقابت میان این دو تیم یکی از هیجان انگیرترین مسابقات اینترنشنال امسال بود. اما تیم EG از همان لحظات اول نبض بازی را در اختیار گرفت و حتی با اینکه Suma1L، ستاره تیم EG چند بار گنک شد باز هم تیم Secret از نظر اقتصادی از حریف خود عقب بود. اشتباه تیم Secret در گیم اول تمرکز بیش از حد روی Phoenix و ابیلیتی Supernova او بود. بازیکنان تیم Secret با متمرکز کردن اتک های خود برای در هم شکستن سوپرنوا یکی پس از دیگری توسط هیروهای دیگر EG می مردند. در نهایت EG پس از 43 دقیقه گیم اول را به سود خود تمام کرد.

مرحله اصلی اینترنشنال

گیم دوم برای هر دو تیم بسیار سخت تر از گیم اول بود. دو تیم ابزار لازم برای متوقف کردن یکدیگر را داشتند و از این ابزار به خوبی استفاده کردند. اولین فایت تعیین کننده بازی در دقیقه 37 رخ داد. همه چیز در این فایت به نفع تیم Secret تمام شد اما Suma1L با عملکردی استثنایی با Gyrocopter و در ثانیه آخر به کمک تیم خود شتافت.

این باعث شد تیم EG جلو بیافتد. تیم Secret در ادامه توانست با کشتن Suma1L به بیس حریف حمله کرده و بازی را برابر کند اما آنها زمان زیادی را در بیس EG سپری کردند و این باعث مرگ تعدادی از هیروهای این تیم شد. پس از این تیم EG با یک بازی حساب شده به آهستگی به سمت بیس حریف حمله کرد و گیم دوم را هم از آن خود کرد.

مرحله اصلی اینترنشنال

براکت پایین

Optic Gaming vs. Team Serenity

مرحله اصلی اینترنشنال

جدال میان این دو تیم برای باقی ماندن در تورنمنت بسیار جذاب بود. تیم Optic در هر دو گیم توانست در همان دقایق اول کیل اول را بگیرد اما تیم Serenity برتری خود را در لین ها حفظ می کرد. بزرگترین مشکل تیم Serenity در درگیری های تیمی و گنک ها بود. آنها در تمام درگیری های تیمی شروع خوبی داشتند ولی در اکثر آنها Optic در نهایت پیروز از میدان بیرون می آمد و این در نهایت به ضرر تیم Serenity و بازی غیر قابل پیش بینی آنها تمام شد.

Mineski vs. Virtus.pro

تیم Mineski تا میانه های گیم اول عملکرد بسیار خوبی داشت و پا به پای غول های روس پیش رفت. همه چیز در بازی برابر بود و Mineski به لطف گنک ها و تله های استثنایی تیم حریف را به دردسر انداخته بود. اما در میانه های بازی RodjEr موفق شد تمام بازیکن های Mineski را گیر بیاندازد و این شدیدا به ضرر Mineski تمام شد. حملات VP به دنبال این فایت با دفاع بسیار خوب Mineski خنثی شد. پس از دو درگیری نزدیک به هم در دقیقه 42 و 49 تیم VPبالاخره از Mineski جلو افتاد و گیم اول را از آن خود کرد.

در گیم دوم VP توانست به خوبی جریان بازی را کنترل کند. Mineski این بار نتوانست به خوبی در برابر VP مقاومت کند. تبادلات کیل در تمام تیم فایت ها به سود VP تمام شد و این در نهایت Mineski را در موقعیت بسیار بدی قرار داد و باعث شد بعد از 35 دقیقه تیم VP گیم دوم را از آن خود کند.

روز سوم

براکت پایین

Winstrike vs. VGJ Storm

بازی اول روز سوم در آغاز به آهستگی شروع شد. دو تیم به شکلی منفعل و واکنشی بازی می کردند. تیم Winstrike چندین بار با هدف گذاری و تصمیم های اشتباه چند کیل به حریف تقدیم کرد. از طرف دیگر، Yawar با پرتاب چند Arrow استثنایی با Mirana تیم VGJS را در موقعیت خوبی قرار داد. در دقیقه 20 تا 30 دو تیم سه بار با هم درگیر می شوند و وضعیت اقتصادی بهتر VGJS باعث می شود که آنها بتوانند در دو فایت به پیروزی برسند. پس از این سه فایت تیم Winstrike در موقعیت بسیار بدی قرار می گیرد و بعد از 33 دقیقه گیم اول را واگذار می کند.

گیم دوم بسیار یک طرفه تر بود. تیم Winstrike موفق می شود پس از دو دقیقه کیل اول را بگیرد اما در ادامه همه چیز به نفع VGJS تمام می شود. اشتباهات Winstrike در درگیری های تیمی آغازین VGJS را در موقعیت بسیار خوبی قرار داد و آنها توانستند پس از 24 دقیقه به سری سوم تاورهای حریف برسند. پس از این Winstrike برای آخرین بار تلاش کرد از بیس خود دفاع کند، ولی در تیم فایت به آسانی شکست خورد و پس از 27 دقیقه گیم دوم را واگذار کرده و از مسابقات حذف شد.

Team Secret vs. Vici Gaming

این اولین مسابقه اینترنشنال امسال بود که به سه گیم کشیده شد. تیم Secret گیم اول را با انتخاب جالب شروع کرد و هیروی Lina را برای آفلین انتخاب کرد. آنها به لطف همین انتخاب توانستند کیل اول را بگیرند ولی در 10 دقیقه اول بازی غیر از این بسیار آهسته پیش رفت. تیم VG موفق شد با بازی عالی eLeVeN با هیروی Batrider در دقیقه 25 در یک تیم فایت بسیار مهم پیروز شود. تیم Secret بعد از آن یک درگیری دیگر را در لین بالا آغاز کرد ولی یک Global Silence عالی باعث شد Secret باز هم شکست بخورد. بعد از این VG به تدریج فاصله خود را بیشتر کرد و بعد از 1 ساعت گیم اول را با پیروزی به پایان رساند.

در گیم دوم Secret به تیمی کاملا متفاوت تبدیل شده بود و از همان لحظات اول بازی در همه لین ها تیم VG را شکست داد. آنها در فقط 13 دقیقه به سری سوم تاورهای حریف رسیدند و VG هم به نظر نمی رسید پاسخی برای بازی عالی تیم Secret داشته باشد. آنها در چندین درگیری دفاعی توانستند به پیروزی های کوتاه مدتی دست یابند ولی در نهایت فاصله پولی و اعتماد به نفس تیم Secret بسیار بالا بود و این باعث شد بازی پس از 33 دقیقه به پایان برسد.

گیم سوم از همان لحظه اول با یک درگیری سنگین میان دو تیم شروع شد و پس از گذشت یک دقیقه 11 کیل میان دو تیم تبادل شد. چند دقیقه بعد از آن و دقیقا پس از اینکه هیروها به لول 6 رسیدند یک درگیری بزرگ دیگر میان دو تیم رخ می دهد و در طی این درگیری Secret مفوق می شود سه عدد از هیروهای حریف را بکشد.

در دقیقه 17 بازی YapzOr با هیروی Enigma آلتیمیت و جان خود را فدا می کند تا تیمش بتواند روشان را بکشد و Aegis را در اختیار گیرد. بعد از آن VG در یک درگیری تیمی موفق می شود دو عدد از هیروهای حریف را بکشد ولی در ادامه یک Black Hole استثنایی توسط YapZor و ادغام آن با Supernova توسط Puppey باعث می شود که Secret چهار کیل دیگر بگیرد. بعد از این تیم VG در لاک دفاعی فرو می رود ولی نمی تواند در مقابل بازی تیمی عالی Secret دوام بیاورد و بازی را با نتیجه 2-0 واگذار می کند.

Team Liquid vs. PSG.LGD

اولین کیل بازی در دقیقه چهارم و با همکاری Bane نامریی با Leshrac گرفته می شود، ولی بعد از آن درگیری ادامه پیدا می کند و Liquid با کمک Gh دو کیل در لین وسط می گیرد. اما در ادامه ایم PSG.LGD موفق شد کاملا حرکات تیم Liquid را پیش بینی کرده و به خوبی آنها را خنثی کند. تیم Liquid در دقیقه 23 توانست 3 عدد از هیروهای تیم حریف را بکشد اما در نهایت قدرت ترکیب Io و Gyrocopter بسیار قوی بود. در دقیقه 30 و پس از یک درگیری بسیار سخت تیم PSG.LGD پیروز شد و Liquid که پول کافی برای بای بک نداشت گیم اول را واگذار کرد.

در گیم دوم تیم PSG.LGD در پاسخ به انتخاب هیروی Alchemist هیروی Bloodseeker را انتخاب کرد. Miracle، ستاره لین وسط تیم Liquid در این گیم کاملا مهار شده بود و نتوانست کاری بکند. در مقابل، Ame به راحتی مشغول فارم بود. این باعث شد Ame پس از 9 دقیقه 9000 گلد داشته باشد و به راحتی تمامی لین ها را تحت فشار قرار دهد و Maybe هم از سمت دیگر چند هیرو از تیم حریف را کشت. بعد از آن Liquid چاره را در حمله به روشان دید ولی تیم PSG.LGD باز هم با کار تیمی فوق العاده نقشه آنان را پیش بینی و امیدهای Liquid را ناامید کرد. بازی بعد از 31 دقیقه به پایان رسید و Liquid به براکت پایین فرستاده شد.

Evil Geniuses vs. OG

گیم اول مسابقه بین این دو تیم افسانه ای در تاریخ دوتا 2 با درخشش و بازی استثنایی TOPSON با Invoker آغاز شد. او در این بازی کمک زیادی به یارانش کرد و تیم را به تنهایی جلو برد. تیم EG در بازی اول نتوانست در برابر بازی تیمی عالی OG دوام بیاورد و گیم اول پس از 31 دقیقه به پایان رسید.

در گیم دوم تیم EG کمی به خود آمد و توانست به خوبی در برابر OG ایستادگی کند. آنها دو کیل اول بازی را گرفتند ولی تیم OG هم از چرحش های ایجاد شده در مپ استفاده کرد و به لین بالا فشار وارد کرد. بعد از اینکه بازیکنان به لول 6 رسیدند رشته ای از درگیری های متوالی ایجاد شد که در طی آنها تیم OG موفق شد چندین بار Suma1L را با Gyrocopter محاصره کند و بکشد و این تیم EG را دچار مشکل کرد. تیم OG از برتری به دست آمده نهایت استفاده را کرده و چندین تاور را در هم شکست.

در ادامه تیم EG موفق شد حمله OG به تاورهای سری سوم را به خوبی مهار کند و پس از آن به سمت ساختمان های دفاعی حریف حمله کرد. آنها پس از دقیقه 35 بازی توانستند از نظر پولی از OG جلو بیافتند. فایت تعیین کنده بازی در حالی آغاز شد که EG کاپیتان تیم حریف یعنی n0tail را در موقعیتی خوب گیر انداختند و توانستند او را علی رغم تلاش های Topson بکشند. پس از آن هیرئهای تیم OG یکی پس از دیگری مردند و تیم EG گیم دوم را به سود خود تمام کرد.

گیم سوم تجربه ای ترسناک برای OG بود. Suma1L، ستاره تیم EG از همان دقایق اول شروع به در اختیار گرفتن لین وسط کرد. ولی بازیکنان OG موفق شدند در لین های دیگر بازیکنان EG را شکست دهند. بعد از چند درگیری تیمی طولانی و سخت تیم OG بالاخره توانست گوی سبقت را از تیم EG بدزدد و آنها را محدود به بازی دفاعی کند. تیم EG توانست با پیروزی در یک تیم فایت تقریبا به بازی برگردد اما OG باز هم آنها را کنترل کرد و با پیروزی در گیم سوم به اولین تیم در جمع سه تیم برتر اینترنشنال برسد.

Virtus.pro vs. EG

در ادامه مسابقات یکی از مهم ترین و تماشایی ترین مسابقات تاریخ دوتا 2 میان آخرین امید آمریکا یعنی Evil Geniuses و تایتان های روسی یعنی Virtus.pro که در مسابقات و تورنمنت های در طول فصل بهترین تیم سال بودند به مصاف هم رفتند. بازی از همان لحظات اول در اوج بود.

Suma1L با یکی از هیروهای تخصص خود یعنی Storm Spirit بازی را از همان دقایق اول با حالتی تهاجمی آغاز کردند و تیم EG با ترکیب بسیار خوبی که در اطراف Suma1L چیده بود به خوبی VP را کنترل کرد. گیم اول به غیر از چند موقعیت جزئی کاملا در دستان EG بود.

در گیم دوم، این بار VP توانست Suma1L و Alchemist در اختیار او را به خوبی مهار کند. اما حالا نوبت به بقیه بازیکنان EG بود که نشان دهند او تنها نیست و همه بازیکنان از مهارت و سطح بازی بسیار بالایی برخوردار هستند. بازی در دقایق اول در دستان VP بود، اما EG با بازی تیمی اسثتنایی به تدریج و با پیروزی های کوچک توانست به بازی برگردد و دوباره نبض بازی را در اختیار بگیرد. VP در نیمه دوم بازی کاملا در لاک دفاعی فرو رفته بود ولی در نهایت حتی بازی بسیار خوب و تلاش زیادی Ramzes با هیروی Ursa هم کافی نبود و VP به این ترتیب از دور مسابقات حذف شد.

به نظر شما در ادامه مسابقات چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا Liquid می تواند افتخار سال گذشته خود را تکرار کند؟ آیا همکاری میان LGD و تیم پاریس سنت ژرمن نتیجه بخش خواهد بود یا شاهد یک سورپرایز بزرگ خواهیم بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۴ شهریور ۱۳۹۷

    واسه ی نوشتن این متن زحمت کشیده شده، ولی موارد زیر واژه هایی هستن که میشد به فارسی نوشته بشن.
    کاملا (عربی - تنوین)
    مستقیما (عربی - تنوین)
    لوزر
    وینر
    براکت
    کیل
    لین
    آلتیمیت
    هیروهای کری
    مپ
    فارم
    فایت
    آیتم
    تاور
    گلد
    رون دابل دمیج
    بیس
    اتک
    شدیدا (عربی - تنوین)

مطالب پیشنهادی