طرح دوبی برای ساخت یک مرکز خرید عظیم و بسیار پیشرفته با بودجه ای ۲ میلیارد دلاری

طرح دوبی برای ساخت یک مرکز خرید عظیم و بسیار پیشرفته با بودجه ای ۲ میلیارد دلاری

برنامه ریزی ها برای ساخت یک فروشگاه بزرگ در دوبی نشان می دهد که این مرکز خرید که یک مگا مال بسیار وسیع است، بزرگترین مرکز خرید خرده فروشی در جهان خواهد بود که به اندازه بیش از ۱۰۰ زمین فوتبال وسعت خواهد داشت. این مرکز خرید که “Dubai Square” نامیده می شود یک پروژه بیش از ۲ میلیارد دلاری در دوبی است که فراتر از ۸ میلیون فوت مربع فضای خرده فروشی خواهد داشت و دو برابر بزرگ تر از دوبی مال خواهد بود.

مرکز خرید بزرگ دوبی

همچنین قرار است بزرگ ترین محله چینی های خاورمیانه نیز در این مرکز خرید احداث شود. طبقه اول این مکان که یک مقصد گردشگری و خرید است شاهد اجرای برنامه های سرگرم کننده از جانب مشهورترین سلبریتی های جهان، کنسرت ها و برنامه های نمایشی در یک فضای رسانه آینده نگرانه با سیستم پروجکشن سه بعدی و صدا و تصویر سینمایی خواهد بود. همچنین خانواده ها می توانند از سینما، پارک آبی، باشگاه های ورزشی و سوپرمارکت های این مجتمع بزرگ استفاده کنند.

مرکز خرید بزرگ دوبی

در این میان اما تکنولوژی های پیشرفته بیش از هر جنبه دیگری در این مرکز خرید بزرگ خودنمایی خواهند کرد. سخنگوی کمپانی Emaar Properties که به صورت مشترک با دوبی هولدینگ در حال توسعه پروژه عظیم Dubai Creek Harbour است در این باره چنین می گوید:” دوبی اسکور محدودیت های خرده فروشی و تفریح را با استفاده از تکنولوژی های نسل جدید در خواهد نوردید. این مجتمع برای مصرف کنندگان عصر مدرن ساخته می شود که به تکنولوژی های دیجیتال علاقه داشته، همواره متصل به اینترنت بوده و شیفته تکنولوژی هستند”.

مرکز خرید بزرگ دوبی

از دیگر امکانات خاص این مرکز فروش می توان به اتاق های پرو VIP و هوشمند با آینه های تعاملی و مجموعه های مد و فشن اختصاصی اشاره کرد.

مرکز خرید بزرگ دوبی

سبک «همه کاناله» (omnichannel) فضای خرده فروشی که فروشگاه های واقعی را با پلتفرم های دیجیتال به هم مرتبط می سازد با استفاده از تکنولوژی های جدید به مرحله جدیدی وارد خواهد شد و می توان خریدها را از طریق موبایل و کامپیوترهای شخصی و همچنین به صورت حضوری انجام داد. این تجربه خرید با استفاده از برنامه های موبایلی کاربردی ویژه، دستگاه های بارکد خوان و سیستم شناسایی فرکانس رادیویی که برای لیست انبار مورد استفاده قرار می گرفت راحتتر و جذاب تر خواهد شد.

مرکز خرید بزرگ دوبی

اگر چه هنگام طراحی این پروژه برای جلب توجه تمامی سنین و اقشار جامعه برنامه ریزی شده اما به طور ویژه تمرکز بر روی نسل هزاره و افراد شیفته تکنولوژی های مدرن بوده است.

مرکز خرید بزرگ دوبی

نیکلاس روبیز، کارشناس خرده فروشی در این باره می گوید:” تحول دنیای خرده فروشی در دوبی در مسیر درستی حرکت می کند زیرا آن ها در حال ارایه چیزهایی بیشتر از آجر و ملات هستند و موضوع به دنیای مجازی نیز مربوط می شود. ساختار دموگرافیک نیز برای خرده فروش هایی که خاورمیانه را نشانه گرفته اند نیز بسیار جذاب است زیرا در این نقطه از جهان میزان زاد و ولد و جمعیت جوان بسیار بالاست. تقریباً نیمی از جمعیت کشورهای خاورمیانه زیر ۲۵ سال سن دارند. بسیاری از این مصرف کنندگان و مشتریان جوان افراد حرفه ای و باسوادی هستند و این موضوع نوید یک بازار بسیار بزرگ در شرف شکل گیری را در دو دهه آینده می دهد”.

مرکز خرید بزرگ دوبی

توسعه بخش خرده فروشی در دوبی به نحوی چشمگیر بوده که می توان آن را با دیگر هاب های خرده فروشی در سراسر جهان مقایسه کرد. به گزارش موسسه یورومانیتور اینترنشنال، رشد سالانه فروش در خرده فروشی های مغازه محور در دوبی در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۶ از افت قابل توجهی برخوردار بوده و از ۶.۵ درصد به ۱.۶ درصد رسیده استپغ هرچند که انتظار می رود این رشد در سال کنونی به رقم ۵.۱ درصد افزایش یابد.

مرکز خرید بزرگ دوبی

روبیز می افزاید:” در انفجار و رونق خرده فروشی در دوبی هیچ نشانه ای از کند شدن دیده نمی شود اما در حالی که برخی مراکز خرید بزرگ بسیار خوب عمل کرده اند… دیگر خرده فروشان و مراکز خرید با مشکلاتی در مقیاس های متفاوت در این زمینه مواجه شده اند. بدین ترتیب انتظار می رود که در دراز مدت تعداد مراکز فروش تعطیل شده افزایش یابد”.

مرکز خرید بزرگ دوبی

کارشناسان بر این باورند که علیرغم تحت فشار باقی ماندن بازار، آینده خوبی در انتظار بخش خرده فروشی دوبی است. این موضوع بدین دلیل است که بازار خرده فروشی به قدرت توسط بخش گردشگری کشور حمایت می شود که انتظار می رود رشد فزاینده بازدیدکنندگان از نمایشگاه اکسپو جهانی دوبی در سال ۲۰۲۰ را باعث شود.

مرکز خرید بزرگ دوبی

مرکز خرید بزرگ دوبی

مرکز خرید بزرگ دوبی

مرکز خرید بزرگ دوبی

مرکز خرید بزرگ دوبی

مرکز خرید بزرگ دوبی

۱۳ واقعیت جالب و باورنکردنی در مورد دوبی که جهانیان از آن بی اطلاعند

هدی کتان؛ چهره یک امپراطوری میلیارد دلاری در دنیای فشن و زیبایی زنان عرب

بن بست در تنگه هرمز؛ ایران چگونه می تواند مهم ترین شاهراه صادرات نفتی جهان را ببندد؟

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود