ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خصوصی سازی تسلا فعلاً منتفی شد

به تازگی ایلان ماسک با انتشار مطلبی عنوان کرد که خصوصی سازی تسلا فعلاً منتفی شده و این کمپانی به عنوان یک شرکت عمومی به کار خود ادامه خواهد داد. وی دلیل عدم خصوصی سازی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

به تازگی ایلان ماسک با انتشار مطلبی عنوان کرد که خصوصی سازی تسلا فعلاً منتفی شده و این کمپانی به عنوان یک شرکت عمومی به کار خود ادامه خواهد داد.

خصوصی سازی تسلا

وی دلیل عدم خصوصی سازی تسلا را احساسات سهامدارانش برشمرد و خاطرنشان کرد:

«اگرچه بسیاری از سهامدارانی که با آنها صحبت کرده‌ام، مخالفتی با خصوصی سازی این شرکت نداشته‌اند و اعلام کرده‌اند که با این شرکت می‌مانند اما احساساتشان چیز دیگری می گفت چرا که قلباً موافق این مسئله نبودند.»

ایلان ماسک معتقد است که خصوصی سازی تسلا بسیار وقتگیر بوده و فعلاً زمان مناسبی برای آن نیست چرا که این شرکت باید روی مهمترین فعالیت خود یعنی تولید تسلا مدل 3 تمرکز کند. وی باور دارد تولید مداوم و بی نقص ماشین‌های الکتریکی جدید از مهمترین اهداف فعلی است و به همین دلیل هم هفته ای ۱۲۰ ساعت در هفته کار می کند تا بر این روند نظارت کند.

خصوصی سازی تسلا

همچنین ماسک در این پست اعلام کرده که طی بررسی گزینه‌های موجود متوجه شده که در حال حاضر سرمایه‌ی کافی برای خصوصی کردن تسلا وجود دارد.

ماه گذشته ایلان ماسک در توییتی از قصد خود برای خصوصی کردن تسلا سخن گفت و اعلام کرد که اگر سرمایه گذاران ناراضی باشند، سهام های آنها را وقتی به قیمت 420 دلار برسد، خواهد خرید چرا که مبلغ مورد نیاز برای این کار را کنار گذاشته است.

خصوصی سازی تسلا

وی در آن زمان علاوه بر پیشنهاد خرید سهام تسلا با رسیدن به ۴۲۰ دلار، افزوده بود که سهامداران می توانند سهامشان را نگه دارند و با تسلای خصوصی شده، همراه شوند.

جالب است بدانید که شرکت های عمومی بر اساس قانون ایالات متحده‌ی آمریکا ملزم به ارائه گزارش های درآمد سه ماهه هستند.  از این رو به نظر می‌رسید ماسک قصد داشت با خصوصی کردن تسلا، این گزارشات را حذف کند تا فشار وارده به آنها کاهش یابد.

 

تماشا کنید: جدال سنت و مدرنیته؛ مسابقه درگ فوق العاده جذاب مکلارن 720S و تسلا مدل S

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی