ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین شکار سامانه تشخیص چهره فرودگاه واشنگتن؛ مسافری با پاسپورت جعلی

به تازگی تکنولوژی تشخیص چهره‌ جدیدی فرودگاه شهر واشنگتن موفق شد اولین طعمه‌‌اش را شکار کند؛ مردی که با تغییر چهره‌ی خود سعی داشت مدارک تقلبی ارائه داده و بدین شکل به پایتخت ایالات متحده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به تازگی تکنولوژی تشخیص چهره‌ جدیدی فرودگاه شهر واشنگتن موفق شد اولین طعمه‌‌اش را شکار کند؛ مردی که با تغییر چهره‌ی خود سعی داشت مدارک تقلبی ارائه داده و بدین شکل به پایتخت ایالات متحده وارد شود.

این فرد که طی پروازی از مبدا سائوپائولو به فرودگاه بین‌المللی دالس واشینگتن رسیده بود، سعی داشت با ارائه یک پاسپورت فرانسوی از بازرسان امنیتی این فرودگاه عبور کند.

با این وجود سیستم تشخیص چهره‌ جدید این فرودگاه تشخیص داد که عکس مدرک ارائه شده با صورت این فرد خوانایی ندارد. افسران نیز مجبور شدند این فرد را که پس از این مسئله مضطرب نشان می داد، بازرسی بدنی کنند.

این مسئله موجب شد که مدرک واقعی این فرد در کفشش پیدا شود و مشخص گردد وی در واقع اهل کشور کنگو است.

فرد مذکور پس از لو رفتن اقدام غیر قانونی‌اش برای وارد شدن به خاک ایالات متحده تصمیم گرفت که این کشور را ترک کند. به همین دلیل دفتر دادستانی آمریکا نیز از او بازجویی منصرف شد.

سیستم جدید که دوشنبه گذشته راه اندازی شده بود، برای ثبت نخستین موفقیتش تنها به چند روز زمان نیاز داشت. در حال حاضر ۱۴ فرودگاه آمریکا از این تکنولوژی جدید برای تطبیق صورت اشخاص با تصاویر مدارک قانونی‌شان استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد بدین وسیله تخلف مجرمان زیادی آشکار گردد.

البته فردگاه بین المللی دالس واشنگتن از سال ۲۰۱۵ میلادی تکنولوژی تشخیص چهره را به طور آزمایشی بکار گرفت. این در حالی است فرودگاه JFK  نیز یک سال بعد سراغ این سیستم رفت تا هم وقت مسافران در بازجویی‌های امنیتی مختلف گرفته نشود و هم تصاویر مدارک آنها با دقت بیشتری بررسی گردد.

چندی پیش اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده اعلام نمود که قصد دارد در آینده، ارائه کارت پرواز و مدارک شناسایی را از پروسه‌های امنیتی  خود حذف کند و تنها به روش‌های بیومتریک مسافران را احراز هویت کند.

 

تماشا کنید: شکست سیستم تشخیص چهره اپل از دوقلوهای همسان

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی