ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس i S111
تکنولوژی

سامسونگ از چیپست جدید سری اگزینوس با کاربردهای خاص رونمایی کرد

کمپانی سامسونگ از آخرین چیپست اگزینوس خود رونمایی کرده که بر خلاف سری های قبلی به صورت ویژه برای اینترنت اشیاء کم‌پهنا طراحی شده است. گسترش روزافزون دستگاه های متصل و فراگیری اینترنت اشیا باعث ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

کمپانی سامسونگ از آخرین چیپست اگزینوس خود رونمایی کرده که بر خلاف سری های قبلی به صورت ویژه برای اینترنت اشیاء کم‌پهنا طراحی شده است.

گسترش روزافزون دستگاه های متصل و فراگیری اینترنت اشیا باعث شده کمپانی های مختلف با ارائه محصولات متنوع به دنبال تسخیر هرچه بیشتر این بازار پر رونق باشند.

در این میان سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین غول های فناوری دنیا از چیپی ویژه به نام اگزینوس i S111 رونمایی کرده. این چیپ با پشتیبانی از ابزارهای اینترنت اشیا کم پهنا (NB-IoT) تنها مختص دستگاه های خانگی یا شخصی نبوده و به لطف پوشش گسترده، پردازش بهینه از نظر انرژی، بازخورد مکانی دقیق و امنیت بالا کاربردهای متنوعی خواهد داشت.اگزینوس i S111

چیپ مذکور شامل مودم، پردازنده، حافظه و سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی (GNSS) است که کارایی بالا و انعطاف پذیری را برای کمپانی های تولید ابزار های متصل فراهم می سازند. پشتیبانی چیپ از تکنیک موقعیت یابی برج های مخابراتی OTDOA، ردیابی بلادرنگ و دقیق را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد.

سامسونگ مدعی شده که اگزینوسi S111 قابلیت وارد شدن به حالت ذخیره انرژی برای ده سال را دارد که طی آن در عین آمادگی برای ارائه سرویس از نظر تئوری خاموش می شود. از دیگر مزایای آن باید به تحویل مطمئن بسته های بسیار کوچک داده در فواصل طولانی اشاره کرد که تا ۱۰ کیلومتر بین دو نقطه اتصال نیز افزایش می یابد.

مودم تعبیه شده در این چیپست از LTE Rel. 14 پشتیبانی می کند که داده ها را با سرعت ۱۵۸ کیلوبیت در ثانیه منتقل می کند. تعبیه بلاک سخت افزاری امنیتی جداگانه (SSS) در کنار تابع کپی ناپذیر فیزیکی(PUF) امنیت داده ها در سطوح محلی و مخابره ای تضمین می کند. این کمپانی در سال گذشته چیپ اگزینوس i T200 را با ها هدفی مشابه توسعه داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی