ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

صفر تا صد فقط 2.8 ثانیه؛ لامبورگینی اونتادور SVJ با قدرت بیشتر و ایرودینامیک بهتر معرفی شد

پس از چند ماه انتشار تیزرهای تبلیغاتی و شکار تصاویر جاسوسی، بالاخره لامبورگینی اونتادور SVJ در پبل بیچ رونمایی شد. این نسخه که چندی پیش با رکوردشکنی در پیست نوربرگ رینگ خبر ساز شده بود، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

پس از چند ماه انتشار تیزرهای تبلیغاتی و شکار تصاویر جاسوسی، بالاخره لامبورگینی اونتادور SVJ در پبل بیچ رونمایی شد. این نسخه که چندی پیش با رکوردشکنی در پیست نوربرگ رینگ خبر ساز شده بود، در واقع نسخه ای ارتقا یافته از اونتادور SV محسوب شده و از ایرودینامیک بهتر و قدرت بیشتری برخوردار است.

Lamborghini-Aventador_SVJ-2019 (5)

با بهینه سازی های انجام شده، موتور 6.5 لیتری V12 لامبورگینی اونتادور SVJ اکنون می تواند 770 اسب بهار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور تولید کند. به لطف این نیروگاه توانمند، SVJ برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 2.8 ثانیه و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت فقط و فقط به 8.6 ثانیه زمان نیاز دارد.

Lamborghini-Aventador_SVJ-2019 (7)

در صورت فشردن پدال گاز تا انتها در یک مسیر مستقیم، دست پرورده جدید لامبورگینی می تواند نهایت سرعت 350 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. SVJ به ترمزهایی فوق العاده قوی مجهز شده، طوری که اگر راننده با سرعت اولیه 100 کیلومتر در ساعت اقدام به ترمزگیری کند، این خودروی 1525 کیلوگرمی پس از طی مسافت 30 متری به طور کامل متوقف خواهد شد.

Lamborghini-Aventador_SVJ-2019 (8)

مهندسین لامبورگینی توانسته اند با بهره گیری از نسل دوم سیستم ایرودینامیک اختصاصی این شرکت – موسوم به ALA 2.0 - نیروی رو به پایین یا همان downforce را به میزان قابل توجه 40 درصد بهبود بخشیده و مقاومت در برابر جریان هوا را 1 درصد کاهش دهند. این سیستم دارای مجموعه ای از فلاپ ها در بخش های مختلف بدنه است که در زمانی کمتر از 500 میلی ثانیه فعال می شوند.

Lamborghini-Aventador_SVJ-2019 (11)

برای مثال با فعال شدن فلاپ های جلو ضریب درگ بهبود یافته و شتابگیری و دستیابی SVJ به سرعت های بالاتر تسهیل می شود. با غیر فعال شدن این فلاپ ها هم میزان نیروی رو به پایین افزایش می یابد. .

فلاپ های موجود در پشت اونتادور SVJ نیز عملکرد مشابهی دارند. وقتی که ALA قسمت عقب غیر فعال می شود، باله عقب همانند نمونه های رایج فقط نقش افزایش نیروی رو به پایین را بر عهده می گیرد، اما با فعال شدن فلاپ ها مقاومت این خودرو در برابر جریان هوا کمتر می شود.

Lamborghini-Aventador_SVJ-2019 (15)

نکته بسیار جالب توجه اینکه در قسمت عقب اونتادور SVJ کانال های داخلی تعبیه شده که به واسطه آنها جریان هوا به سمت راست یا چپ خودرو هدایت می شود. با این کار هنگام عبور از پیچ، در هر سمتی که لازم باشد نیروی رو به پایین بیشتری ایجاد شده و خودرو پایدارتر و چابک تر مسیر را پشت سر می گذارد. ناگفته پیداست که این سیستم نقشی بسیار مثبت در بهبود هندلینگ دارد.

Lamborghini-Aventador_SVJ-2019 (16)

اونتادور SVJ به محور عقب فرمان پذیر لامبورگینی (LRS) و لاستیک های جدید پیرلی P Zero Corsa اختصاصی نیز مجهز شده است.

و اما قیمت؛ چنانچه فردی به لامبورگینی اونتادور SVJ علاقه مند باشد، برای مدل پایه آن باید 517,700 دلار پرداخت نموده و تا اوایل سال آینده برای تحویل خودروی خود منتظر بماند.

بد نیست اشاره کنیم از این جت زمینی فقط 963 دستگاه تولید می شود که 63 دستگاه آن به سری SVJ 63 تعلق خواهند داشت. این سری برای گرامیداشت شصت و سومین سال تاسیس کمپانی لامبورگینی تولید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی