ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارزکاوی مخفیانه
تکنولوژی

افزایش بی سابقه بدافزارهای ارز کاوی در گوشی های اندروید

متخصصان امنیتی از افزایش هک گوشی های هوشمند به منظور استخراج ارز مجازی خبر داده اند که ممکن است خطرات فیزیکی نیز به همراه داشته باشد. محققان کمپانی ESET تایید کرده اند که هکرها از طریق ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

متخصصان امنیتی از افزایش هک گوشی های هوشمند به منظور استخراج ارز مجازی خبر داده اند که ممکن است خطرات فیزیکی نیز به همراه داشته باشد.

محققان کمپانی ESET تایید کرده اند که هکرها از طریق تعبیه برنامه های ارز کاوی مخرب در قالب اپلیکیشن های گیم از توان پردازش موبایل سواستفاده می کنند. کارشناسان Kaspersky، به عنوان یکی از شرکت های امنیتی شناخته شده نیز از افزایش روز افزون تعداد اپ های آلوده به بدافزارهای مذکور خبر داده اند.

استخراج ارزهایی نظیر بیت کوین، اتریوم یا مونرو به سرمایه قابل توجه برای تهیه سخت افزار و تامین انرژی نیاز دارد و همین امر باعث شده مجرمان سایبری به دنبال روش های جایگزین، نظیر بهره برداری مخفیانه از منابع سخت افزاری دیگران باشند.استخراج ارز مجازیبه گفته «جروم بیلویس»، از متخصصان کمپانی «ویوستون» این نوع بدافزارها به صورت پنهانی و بدون اطلاع کاربر در سرورهای اینترنتی، کامپیوتر یا موبایل رخنه کرده و از آنها برای استخراج ارزهای مجازی بهره می برند. محققان کمپانی امنیتی ESET در این باره می گویند:

اخیرا نسخه ای از این بدافزارها را شناسایی کرده ایم که در بازی محبوب Bug Smasher پنهان شده و مشغول استخراج رمز پول «مونرو» بوده است. این در حالی است که بازی مذکور میلیون ها بار از گوگل پلی دانلود شده است.

از آنجا که اپل سیاست های بسیار سختگیرانه ای را در مورد دانلود و نصب اپ اعمال می کند اغلب گوشی های مبتنی بر پلتفرم اندروید در معرض استخراج ارز مجازی به صورت مخفیانه قرار دارند. اپل از سه ماه قبل بند‌های مشخصی برای اپلیکیشن‌های فعال در زمینه‌ی رمز پول طراحی کرده و آنها را در دستورالعمل اپ استور خود قرار داده است.

ESET مدعی شده که آلوده شدن موبایل اندرویدی به این بدافزارها باعث تحمیل سربار بسیار زیادی به پردازنده و در نتیجه افزایش دمای باتری می شود. این افزایش حرارت ممکن است به انفجار باتری منجر شود که سلامت کاربران را تهدید می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی