ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت از اشتباهات خود درس گرفته است؛ بازگشت ایکس باکس به روزهای اوج

شرکت مایکروسافت در یک دهه‌ی گذشته به خاطر سیاست‌های اشتباهش در بخش گیمینگ، تعداد زیادی از طرفداران خود را از دست داد. از تاثیرگذارترین سیاست‌های اشتباه این شرکت آمریکایی می‌توان به تمرکز بیش از حد ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

شرکت مایکروسافت در یک دهه‌ی گذشته به خاطر سیاست‌های اشتباهش در بخش گیمینگ، تعداد زیادی از طرفداران خود را از دست داد. از تاثیرگذارترین سیاست‌های اشتباه این شرکت آمریکایی می‌توان به تمرکز بیش از حد روی کینکت ایکس باکس 360 و معرفی کنسول نسل هشتمی ایکس باکس وان با قیمتی بالاتر از رقیب دیرینه‌اش اشاره کرد. البته ضعف مایکروسافت در تولید محتواهای انحصاری برای ایکس باکس وان نیز در رخ داد این اتفاق بی تاثیر نبوده است.

سیاست‌های گیمینگ مایکروسافت در چند سال اخیر در مسیر درست قرار گرفت و این شرکت سعی کرد تا با انجام اقداماتی از جمله معرفی قوی‌ترین کنسول، ایکس باکس وان ایکس بار دیگر نظر طرفداران را به خود جلب کند. علاوه بر این، مایکروسافت سعی کرده است تا با همکاری بیشتر با استودیو‌های بازی ساز و خرید تعدادی از آنان، عناوین انحصاری بیشتری را تولید کند.

یکی دیگر از اقدامات مایکروسافت معرفی سرویس Xbox Game Pass بوده است که شباهت بسیاری به نتفلیکس دارد. کاربران می‌توانند در این سرویس با پرداخت حق اشتراک، تا زمان پایان اشتراک خود بدوه محدودیت به صدها بازی ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان دسترسی داشته باشند.

آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی بخش ایکس باکس، در رویداد گیمزکام 2018 مصاحبه‌ای با وبسایت GameReactor انجام داده است. گرینبرگ در بخشی از این مصاحبه به صورت غیر مستقیم به کم بودن تعداد طرفداران اعتراف کرده و گفته مایکروسافت باید سیاستی متواضعانه در برابر کاربران اتخاذ کند:

بزرگترین کاری که باید انجام دهیم و خوشخبتانه در حال انجام آن نیز هستیم، گوش کردن و یاد گرفتن در هر بازار است. به این حقیقت که باید کشور به کشور تعداد کاربران بیشتری را بدست آوریم واقف هستیم. البته این مشکل نیز با انتشار ایکس باکس وان ایکس در سال گذشته در حال رفع شدن است. برای مثال در آلمان، سهم ما در بازار رشد داشته است. همچنین در تعطیلات سال گذشته‌ی اروپا با کمبود محصول مواجه شدیم.

پس می‌توان گفت تغییر هم اکنون آغاز شده است. با وجود این، همچنان به اتخاذ سیاست‌های متواضعانه ادامه می‌دهیم. می‌دانیم که باید با ساخت بازی‌، سخت افزار و معرفی سرویس طرفداران بیشتری را بدست آوردیم.

این‌طور که به نظر می‌رسد، مایکروسافت به خوبی از اتفاقات گذشته درس عبرت گرفته است و اکنون قصد جبران اشتباهات را دارد. در این میان، سونی نیز چند وقت اخیر با سیاست‌های خود در بحث کراس پلتفرم اعتراض بسیاری از طرفداران را در آورده است. حال باید دید، مایکروسافت با استفاده از فرصت به وجود آمده، جایگاه را پس خواهد گرفت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۴ شهریور ۱۳۹۷

    فقط پلی استیشن
    دلم هوای یه سری جدید از infamous رو کرده، توی infamous ss یه جور تموم کرد که امید برای ساخت سری بعد گذاشت کسی خبری نداره از ساخت سری بعدیش؟
    دیدن خبر ساخت dmc جدید هم یه حس خیلی خوبی بود

    • Arash Ordibehesht
      Arash Ordibehesht | ۴ شهریور ۱۳۹۷

      عزیزم فارغ از اینکه شما توی خونتون چه کنسولی داری و با چی حال میکنی، وقتی مثلا میگی " فقط..." و در واقع پشت این فقط گفتن شما هیچ پشتوانه عقلی و علمی نیست و فقط از روی تعصب چنین اعمال نظری میکنید، در واقع یه جورایی در حال خود زنی و تخریب شخصیت خودتون هستید.
      نمیدونم چرا انقدر اصرار دارید که این نوع تفکرات رو به دیگران القا کنید؟
      مگر اصا شما چیکاره اید ؟ تستر کنسول؟ سازنده اش؟
      شما در بهترین حالت مالک یکی از این دستگاه ها و طرفدارش هستید ولا غیر...
      حتی میتونم شرط ببندم 99% عاشقان سینه چاک هر کدوم از کنسولها ، تا حالا با کنسول رغیب اصلا یا بازی نکردند و یا در حد یه تست کوچک برخورد داشتند. ولی چنان نظر محکم و با تعصبی میدن که انگار توی تیم تحقیقاتی و ساخت کنسول خودشون شرکت داشتند...
      ما مردم ایران کلا آدمها جوگیری هستیم. سر هر چی سریع جو گیر میشیم و شعار میدیم و ...
      امروز کورکورانه عاشق سینه چاکیم و فردا دشمن پنجه خونی
      نه دلیل درستی برای عاشقیمون داریم و نه حجت محکمی برای تنفر و دشمنیمون

      شاید بشه گفت این جماعت ایرانی و شاید بخشی از همسایگان هم کیش ما نوبر این نوع اخلاقیات و تعصبات کورکورانه باشند و شاید تقریبا هیچ جماعتی رو در دنیا نتونی پیدا کنی که با یه غوره سردیش بشه و با یه مویز گرمیش...

      خواهشا از این به بعد قبل از هر سخنی کمی تامل کنید، مزه مزه اش کنید، ببینید اصلا ارزش گفتن داره. بعدش تصمیمش با خودتون

      یا حق

      • emomili
        emomili | ۴ شهریور ۱۳۹۷

        عزیز بنده خدا کلا ۳ تا کلمه گفت که احساسی بود (فقط پلی استیشن) نه تعصبی! درسته که مردم ما تعصب زیادی روی مسایل مختلف دارند که هیچ پشتوانه علمی نداره به قول شما اما شما هم تعصب شدیدی روی تعصب داشتن مردم دارید!!!!!!
        وقتی که به حرف کم سعید نوروزی شما اینهمه حمله کردید و لحنتون شدید بود یعنی آرش جان اینجا شما تعصب داری!!!!!!!!!!!!
        البته شما هم حق دارید یقینا تعصبات مردم شما رو اذیت میکنه یا اخیرا اتفاقی افتاده که شما رو عصبانی میکنه.
        خوش باشی آرش

مطالب پیشنهادی