ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مرسدس بنز Vision EQ Silver Arrow رونمایی شد؛ کانسپتی برای ادای احترام به یک تاریخچه پر افتخار

کمپانی مرسدس بنز از یک کانسپت خارق العاده با نام Vision EQ Silver Arrow در همایش خودرویی پبل بیچ رونمایی کرد. این کانسپت بدنه ایرودینامیک خود را از اتومبیل شگفت انگیز W125 Rekordwagen به ارث ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

کمپانی مرسدس بنز از یک کانسپت خارق العاده با نام Vision EQ Silver Arrow در همایش خودرویی پبل بیچ رونمایی کرد. این کانسپت بدنه ایرودینامیک خود را از اتومبیل شگفت انگیز W125 Rekordwagen به ارث برده است. همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم این اتومبیل حدود 80 سال پیش توانسته رکورد استثنایی 432.7 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

mercedes-showcar-eq-silver-arrow

در نگاه نخست به مفهومی مرسدس بنز Vision EQ Silver Arrow، بی تردید بدنه ایرودینامیک و حضور کابین کوچک روباز در قسمت میانی جلب توجه خواهد کرد. این خودروی تک نفره عمدتا از فیبر کربن ساخته شده و بر روی رینگ های غول پیکر 24 اینچی 168 پره حرکت می کند. نکته جالب اینکه درست نیمی از سطح این رینگ ها توسط یک قاب متالیک پوشانده شده و نیمی دیگر بدون پوشش است.

Mercedes-Benz-Vision_EQ_Silver_Arrow_Concept-2018 (2)

در قسمت انتهایی کانسپت 5.3 متری اشتوتگارتی ها یک اسپویلر دو تکه دیده می شود. این اسپویلر فیبر کربنی فعال بوده و در شرایط مختلف برای ایجاد پایداری بهتر، تغییر حالت می دهد.

Mercedes-Benz-Vision_EQ_Silver_Arrow_Concept-2018 (22)

مرسدس بنز برای ادای احترام به پیکان های نقره ای، مفهومی جذابش را با همین رنگ به نمایش گذاشته است. بد نیست اشاره کنیم پیکان های نقره ای لقبی است که به خودروهای مسابقه ای مرسدس بنز در دهه 30 میلادی داده شده بود.

https://static.digiato.com/digiato/2018/08/Mercedes-Benz-Vision_EQ_Silver_Arrow_Concept-2018-3.jpg

کابین کوچک مرسدس بنز Vision EQ Silver Arrow حاصل ترکیب سنت و مدرنیته است. در این بخش شاهد بکارگیری تکنولوژی های پیشرفته ای مثل صفحات دیجیتال و واقعیت افزوده در کنار موادی طبیعی مثل چرم و چوب گردو هستیم.

Mercedes-Benz-Vision_EQ_Silver_Arrow_Concept-2018 (24)

به لطف واقعیت افزوده و هوش مصنوعی، مسیر پیش روی راننده بر روی نمایشگر سه بعدی عریض کابین منعکس شده و یک رقیب فرضی به آن اضافه می شود. با این قابلیت راننده می تواند مسابقه ای مجازی با یکی از پیکان های نقره ای داشته باشد. برای شبیه سازی هر چه بهتر یک مربی مجازی نیز نکاتی را جهت بهبود مهارت های مسابقه ای راننده به وی گوشزد می کند.

Mercedes-Benz-Vision_EQ_Silver_Arrow_Concept-2018 (25)

یک صفحه دیجیتال لمسی نیز بر روی فرمان تعبیه شده که از طریق آن امکان انتخاب حالت های مختلف رانندگی و صدای مجازی پیشرانه وجود دارد.

برخلاف W125 Rekordwagen که به یک موتور V12 سوپرشارژ مجهز شده بود، مفهومی مرسدس بنز Vision EQ Silver Arrow نیروی خود را همانند دیگر اعضای خانواده EQ از پیشرانه الکتریکی دریافت می کند.

Mercedes-Benz-Vision_EQ_Silver_Arrow_Concept-2018 (15)

این پیشرانه 738 اسب بخار قدرت داشته و انرژی مورد نیاز آن توسط پک باتری 80 کیلووات ساعتی تامین می شود. به گفته مرسدس بنز با تکیه بر این پیشرانه توانمند، Vision EQ Silver Arrow قادر است به حداکثر سرعتی در حدود 250 مایل (معادل 402 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

Mercedes-Benz-Vision_EQ_Silver_Arrow_Concept-2018 (16)

از آنجایی که هنوز پیشرانه های ساکت الکتریکی نتوانسته اند در بین طرفداران آتشین خودرو جایی برای خود باز کنند، اشتوتگارتی ها از یک ترفند مرسوم برای ایجاد هیجان در داخل کابین استفاده کرده اند. با این ترفند راننده می تواند از بین صدای موتور خودروی فرمول یک یا موتور V8 مرسدس AMG نمونه دلخواه را برای شنیدن انتخاب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی