ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش: هر سه مدل از خانواده گلکسی اس 10 به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز می‌شوند

یکی از مورد انتظارترین قابلیت های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ که طی چند وقت اخیر مورد بحث فراوان قرار گرفته، تعبیه اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر است. از زمانی که سامسونگ به سراغ طراحی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۵

یکی از مورد انتظارترین قابلیت های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ که طی چند وقت اخیر مورد بحث فراوان قرار گرفته، تعبیه اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر است. از زمانی که سامسونگ به سراغ طراحی کم حاشیه در گلکسی اس 8 رفت، اسکنر اثر انگشت به بدنه پشتی منتقل شده؛ اما با گلکسی اس 10، این کمپانی می خواهد به محل قرارگیری قبلی روی بدنه جلویی بازگردد، اما این بار در زیر نمایشگر و نه در بخش پایینی آن.

گزارش های چند ماه اخیر حاکی از آن بوده اند که سامسونگ برای عرضه سه موبایل در خانواده گلکسی اس 10 برنامه ریزی می کند و ارزان قیمت ترین آنها، به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز نمی شود. با این حال، در گزارش تازه منابع کره ای آمده که این قابلیت نه تنها راه خود را به مدل های گران قیمت باز می کند، بلکه در مدل سوم هم تعبیه خواهد شد.

نشریه کره ای The Investor گزارش می دهد که تمام مدل های گلکسی اس 10 به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز می شوند و تنها تفاوت، در تکنولوژی پشت پرده این قابلیت خواهد بود. مدل های گران قیمت تر گلکسی اس 10 به سنسور فراصوت اثر انگشت مجهز خواهند بود و مدل اقتصادی، سنسور اپتیکال را در خود جای می دهد. نیازی به اشاره نیست که سنسورهای فراصوت سرعت و دقت بیشتری نسبت به مدل های اپتیکال دارند و هزینه بیشتری روی دست تولیدکنندگان می گذارند.

از طرف دیگر، سنسورهای اثر انگشت اپتیکال حدوداً سه برابر ارزان قیمت تر از همتایان فراصوتی خود هستند. سنسورهای اپتیکال بیشتر به دوربین های تصویربرداری شباهت دارند؛ زیرا تصویری از اثر انگشت کاربر ثبت کرده و با استفاده از تشخیص دو بعدی تصویر، اثر انگشت را تحلیل می کنند. ناگفته نماند که سنسورهای اپتیکال به اندازه سنسورهای فراصوتی قابل اتکا نیستند اما در هر حال گزینه ای مناسب برای تجهیز موبایل های اقتصادی به این تکنولوژی به حساب می آیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۶ شهریور ۱۳۹۷

    جلوگوشی فقط عنبیه باشه پشت گوشی همین سنسور اثر انگشت
    دست گوی رو میگیره پشت باشه بهتره

مطالب پیشنهادی