ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پوش نوتیفیکیشن
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی نجوا؛ پلتفرمی ایرانی برای ارسال پوش نوتیفیکیشن

در شرایطی که سرویس پوش نوتیفیکیشن وان‌سیگنال درب‌های خود را به روی کاربران ایرانی بسته، سرویس‌های جایگزین ایرانی نقش حیاتی پیدا کرده‌اند. «نجوا» یکی از آن‌هاست که خدماتش را به طور «رایگان» به بیش از ۶۰۰ رسانه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

در شرایطی که سرویس پوش نوتیفیکیشن وان‌سیگنال درب‌های خود را به روی کاربران ایرانی بسته، سرویس‌های جایگزین ایرانی نقش حیاتی پیدا کرده‌اند. «نجوا» یکی از آن‌هاست که خدماتش را به طور «رایگان» به بیش از ۶۰۰ رسانه و وبسایت داخلی ارائه می‌کند.

در مطلب پیش رو قابلیت‌های این سرویس را با هم مرور خواهیم کرد. اما پیش از پرداخت به این قابلیت‌ها شاید بد نباشد که با اصطلاح پوش نوتیفیکیشن‌ و کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم.

پوش نوتیفیکیشن چیست و چه کاربردی دارد؟

پوش نوتیفیکیشن
نمایی از داشبورد نجوا، قسمت ویرایش و زمان‌بندی نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن یا «نوتیفیکیشن آنی» پیام‌هایی هستند که تقریبا همه با آن آشناییم و حداقل یکی دو مورد از این پیام‌ها را در موبایل‌هایمان دیده‌ایم. همانطور که از عنوانش پیداست، پوش نوتیفیکیشن‌ پیامی است که در آن واحد از سوی میزبان ارسال و به دست گیرنده می‌رسد.

هدف اصلی پوش نوتیفیکیشن‌ را معمولا اطلاع‌رسانی سریع به کاربر عنوان می‌کنند. مثلا یک وبسایت خبری را در نظر بگیرید که می‌خواهد یک خبر بسیار داغ و مهم را در یک آن به گوش میلیون‌ها کاربر برساند و مطمئن باشد که همه یا حداقل بخش اعظم کاربران این خبر را می‌خوانند. یا یک اپ هواشناسی را در نظر بگیرید که می‌خواهد افراد ساکن یک شهر را از بارش تگرگی که در حال رسیدن است آگاه کند.

پوش نوتیفیکیشن‌ها در افزایش ۸۸ درصدی نرخ تعامل اپلیکیشن‌ها مؤثر بوده‌اند

در چنین مواقعی پوش نوتیفیکیشن می‌تواند بهترین ابزار ممکن باشد؛ یک راه ارتباطی سریع، بی‌دردسر و مطمئن که میان کاربر و مدیر یک سایت ارتباط مستقیم ایجاد می‌کند. هر چند نقش پررنگ این پیام‌ها را در افزایش بازدهی کمپین‌های تبلیغاتی نمی‌توان نادیده گرفت.

به گزارش وبسایت Localytics، در سال ۲۰۱۶ پوش نوتیفیکیشن‌ها به تنهایی در افزایش ۸۸ درصدی نرخ تعامل اپلیکیشن‌ها مؤثر بوده‌اند. همچنین ۶۵ درصد از کاربران اپلیکیشن‌ها در صورت دریافت پوش نوتیفیکیشن، در کمتر از سی روز مجددا به آن اپ بازگشته‌اند و جالب اینکه نیمی از آن‌ها این پیام‌ها را مفید یافته‌اند.

بنابراین با استناد به این آمار، شکی نیست که پوش نوتیفیکیشن‌ها یکی از حیاتی‌ترین ابزارها برای وبمسترها و اصحاب رسانه باشند. دو روش برای به کارگیری این نوتیفیکیشن‌ها وجود دارد، یکی کدنویسی داخلی و دیگری استفاده از سرویس‌های شخص ثالث که هم وقت و هزینه کمتری می‌گیرد و هم امکانات بیشتری دارد. انتخاب اکثر افراد معمولا گزینه دوم است.

نجوا چه قابلیت‌هایی به کاربر ارائه می‌دهد؟

پوش نوتیفیکیشن
اسکریپت پوش نوتیفیکیشن نجوا را می‌توان شخصی‌سازی کرد.

در حال حاضر هر قابلیتی که در نجوا می‌بینید به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. هر چند در گفتگویی که با مسئولین این استارتاپ داشتیم اعلام کردند که در آینده استفاده از این خدمات روی «پلن سازمانی» برای خدمت‌گیرنده هزینه خواهد داشت.

اما خدمات رایگان فعلی نجوا چه هستند؟ خلاصه‌ای از این خدمات به شرح زیر است:

  • ارسال پوش نوتیفیکیشن برای گوگل کروم (اندروید و وب) و فایرفاکس (وب)
  • امکان ارسال فوری یا زمان‌بندی پوش نوتیفیکیشن‌ها
  • ارسال پوش نوتیفیکیشن بر اساس رفتار کاربر
  • شخصی‌سازی پوش نوتیفیکیشن‌ها با اسکریپت نجوا
  • امکان گروه‌بندی مشترکین
  • گزارش‌گیری Real-time

بعد از ثبت نام در نجوا، باید وبسایت‌تان را به پنل کاربری آن بشناسانید. با انجام این کار مجوز ساخت نوتیفیکشن جدید برایتان صادر می‌شود.

داشبورد نجوا از دو بخش کلی تشکیل شده: وبسایت و نوتیف‌ها. در قسمت وبسایت که اسکرین شات مرتبط با آن را بالاتر مشاهده‌ می‌کنید، هر چه برای تنظیمات نوتیف وبسایت نیاز دارید را مشاهده خواهید کرد. کد اسکریپت نجوا هم در سمت چپ داشبورد قرار دارد که علاوه بر تنظیمات داخلی داشبورد، به وسیله برنامه‌نویس قابل شخصی‌سازی هم هست. تنها کاری که باید برای ارسال پوش نوتیفیکیشن به کاربران انجام بدهید این است که اسکریپت را در تگ head وبسایت‌تان قرار بدهید.

داشبورد نجوا از دو بخش کلی تشکیل شده: وبسایت و نوتیف‌ها

بخش «نوتیف‌ها» برای شخصی‌سازی و برنامه‌ریزی پوش نوتیفیکشن آماده شده. نجوا در این قسمت به شما اجازه می‌دهد که برای پوش نوتیفیکیشن عنوان و توضیح بنویسید، عکس و لوگو اضافه کرده و در نهایت به آن لینک بدهید. ضمنا امکان بخش‌بندی مشتریان و اضافه کردن حساب وان سیگنال را هم از همینجا دارید. گزینه دوم برای وبسایت‌هایی کاربرد دارد که «پیش از تحریم وان‌سیگنال» از آن برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کرده‌اند.

بنابراین به لطف این گزینه، دیگر با مهاجرت به پلتفرم نجوا مشتریان قدیمی خود را از دست نخواهید داد که جزو نقاط قوت سرویس به حساب می‌آید. هر چند مواردی مثل نبود امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن به دیوایس‌های iOS یا آمار کمی که از پوش نوتیفیکیشن‌ها به شما ارائه می‌شود (فقط توزیع سیستم عامل، توزیع مرورگر و تعداد کاربران گروه‌ها) جزو محدودیت‌هایی هستند که در صورت برطرف شدن، می‌توانند جای پای نجوا را در میان سرویس‌های پوش نوتیفیکیشن ایرانی محکم‌تر کنند.

رایگان بودن نجوا و ارسال بی‌نهایت اعلان، دو برگ برنده بزرگ این سرویس هستند که به رقابت بهتر آن میان رقبای داخلی کمک شایانی می‌کنند. اما برای پیروزی در رقابت پلتفرم‌های پوش نوتیفیکیشن ایرانی، این موارد کافی نیستند. بلکه همه چیز در گرو آن است که کیفیت خدمات به قدر کافی مطلوب باشد تا کاربران ایرانی را به سمت سرویس‌های خارجی سوق ندهد.

بنابراین شاید بهتر باشد که خودتان نیم نگاهی به نجوا و امکاناتش داشته باشید. برای شروع استفاده از سرویس پوش نوتیفیکیشن نجوا می‌توانید به وبسایت این سرویس مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • OLD
    OLD | ۶ شهریور ۱۳۹۷

    وقتی وان سیگنال از دسترس خارج بشه واسه ایرانی ها شغال هاا و کفتار ها وارد عمل میشن.... تو همین چند روز 4-5 تا سرویس پوش نوفیفکشن به امید تیغ زدن و چپاول کردن مردم استارت زدن

مطالب پیشنهادی