ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی گلکسی نوت 9 از تعمیرپذیری پایین این پرچمدار حکایت دارد

گلکسی نوت 9 در نخستین نگاه، به روزرسانی های چندانی نسبت به مدل پیشین این خانواده به ارمغان نیاورده و به نظر می رسد همین موضوع درباره تعمیرپذیری دستگاه هم مصداق دارد. وب سایت iFixit ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۱:۲۰

گلکسی نوت 9 در نخستین نگاه، به روزرسانی های چندانی نسبت به مدل پیشین این خانواده به ارمغان نیاورده و به نظر می رسد همین موضوع درباره تعمیرپذیری دستگاه هم مصداق دارد. وب سایت iFixit اخیراً به کالبدشکافی تازه ترین پرچمدار سامسونگ پرداخته و همان نمره ای را به آن اعطا کرده که پیشتر به گلکسی نوت 8 تعلق گرفته بود.

آی فیکس ایت پس از کالبدشکافی، نمره 4 از 10 را به تعمیرپذیری گلکسی نوت 9 داده است. در واقع این گروه، جمع بندی مقاله خود را مستقیماً از مطلب مربوط به گلکسی نوت 8 کپی پیست کرده است. بنابراین قطعات ماژولار دستگاه (مانند جک هدفون و عناصر مربوط به USB Type-C) و استفاده از پیچ های فیلیپس یکبار دیگر مورد تحسین قرار گرفته اند؛ اما در عین حال، استفاده مجدد از چسبی که جدا کردن قطعات از یکدیگر را سخت می کند و نیاز به جدا کردن پنل شیشه ای پشتی برای تعمیر تمام قطعات از جمله نکات منفی گلکسی نوت 9 بوده اند.

تعمیر نمایشگر در گلکسی نوت 9 پروسه ای پیچیده است و یا باید شاسی را کاملاً تعویض کنید یا در وضعیتی نه چندان مطلوب، شیشه ای که با چسب به بدنه چسبیده را جدا کنید. بنابراین اگر یک روز در یوتوب به دنبال آموزش های ویدیویی برای تعمیر نمایشگر نوت 9 بودید، تنها می توانیم برایتان آرزوی موفقیت کنیم.

مهم ترین تغییر گلکسی نوت 9 نسبت به مدل های سال پیش، قلم S Pen مبتنی بر بلوتوث است که به گفته آی فیکس ایت، «مثل یک موز باز می شود». متاسفانه برای باز کردن S Pen، هیچ راهی به جز شکستن بدنه آن وجود ندارد اما حداقل دیگر خبری از چسب های موجود در نوت 9 نیست.

این نخستین باری نیست که یک پرچمدار، نمرهخ تعمیرپذیری 4 از 10 را از آی فیکس ایت دریافت می کند؛ از جمله دیگر موبایل های دریافت کننده این امتیاز می توان به گلکسی اس 9 پلاس، ال جی جی 7 و هواوی P20 پرو اشاره کرد. در این بین، گوگل پیکسل 2 اکس ال به نمره 7 از 10 دست یافت و اسنشال فون هم با دریافت نمره فاجعه بار 1 از 10، نام خود را در تاریخ ثبت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی