ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید ویروسی
علمی

تلفن‌های هوشمند ۳ برابر بیشتر از توالت‌ها باکتری و قارچ دارند

به تازگی محققان تصاویر ترسناکی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهند تلفن‌های هوشمند توسط باکتری، قارچ و کپک‌های زیادی پوشانده شده‌‌اند. بر اساس این تحقیقات، مشخص شده که میزان آلودگی موبایل تقریباً ۳ برابر بیشتر از صندلی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به تازگی محققان تصاویر ترسناکی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهند تلفن‌های هوشمند توسط باکتری، قارچ و کپک‌های زیادی پوشانده شده‌‌اند. بر اساس این تحقیقات، مشخص شده که میزان آلودگی موبایل تقریباً ۳ برابر بیشتر از صندلی توالت‌ فرنگی است.

میزان قارچ و باکتری موجود در آیفون 6 پژوهش یاد شده نشان می‌دهد که اسمارت‌ فون‌ها منبعی خطرناکی از آلودگی هستند که همواره نادیده گرفته می‌شوند. به خصوص صفحه‌های نمایش آنها که بیشترین میزان باکتری و قارچ را در خود مخفی کرده‌اند.

علاوه بر این گفته شده که پس از نمایشگر به ترتیب بدنه‌ی پشتی، کلید هوم و آنلاک یک گوشی، آلوده‌ترین قسمت‌های یک موبایل به شمار می رود.

میزان قارچ و باکتری موجود در گلکسی اس 8

این مسئله می‌تواند بدین دلیل باشد که تقریباً یک سوم کاربران انگلیسی اعتراف کرده اند، هیچگاه تلفن‌های هوشمندشان را تمیز نمی‌کنند. علاوه بر این گفته شده که تنها یک کاربر از میان ۲۰ نفر هر شش ماه یکبار اسمارت فون خود را تمیز می‌کند.

از این رو محققان یک آیفون 6، سامسونگ گلکسی اس 8 و گوگل پیکسل استفاده شده را انتخاب کردند تا میزان باکتری یا قارچ موجود روی آنها را بررسی کرده و بتوانند آلودگیشان را به درستی تخمین بزنند.

میزان قارچ و باکتری موجود در پیکسل

بررسی‌های پژوهشگران نشان داد که صفحه نمایش هر سه این موبایل‌ها بیشترین میزان باکتری را در خود جای داده است. بدین صورت که صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس 8، آیفون 6 و گوگل پیکسل به ترتیب حدود ۱۰۰، ۴۰ و ۱۲ واحد تشکیل کلنی بر سانتی متر مربع باکتری یا قارچ را روی خود جای داده‌اند. البته باید درنظر داشت که صفحه نمایش این موبایل‌ها ۴ برابر آلوده‌تر از دیگر نواحی آنها بوده است.

این در حالی است که صفحه کلید یا موس یک دفتر اداری عمومی تنها ۵ واحد باکتری دارد و این رقم در صندلی توالت فرنگی به ۲۴ واحد می‌رسد.

میزان قارچ و باکتری موجود در موس و صفحه کلید

محققان باور دارند از آنجایی که موبایل‌‌ها همیشه همراه کاربران هستند، ممکن است منبعی مخفی از آلودگی به شمار روند و افراد را به بیماری‌های پوستی مختلف مبتلا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی