ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طرح ترافیکی تابستان 97
خودرو

آماده باش پلیس راهور برای خطرناک ترین ماه سال؛ افزایش شدید تلفات رانندگی در تصادفات شهریور

براساس آمار و ارقام رسمی، شهریور ماه خطرناک ترین ماه سال برای تردد مسافران است و هر ساله شاهد تصادفات سهمگین و تلفات بالای ناشی از حوادث رانندگی در این مقطع زمانی هستیم. اما برای ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

براساس آمار و ارقام رسمی، شهریور ماه خطرناک ترین ماه سال برای تردد مسافران است و هر ساله شاهد تصادفات سهمگین و تلفات بالای ناشی از حوادث رانندگی در این مقطع زمانی هستیم. اما برای مدیریت کردن این شرایط در سال 97 پلیس راهور برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است. این در حالی است که در اولین ماه تابستان جانباختگان سفرهای درون‌شهری 5 درصد کاهش و جانباختگان سفرهای بین شهری افزایش یافت.

با پایان فصل تابستان و افزایش سفرهای تابستانی در نیمه دوم شهریور و افزایش تردد سفرهای درون شهری از ابتدای مهرماه، طرح ترافیکی تابستان 97 با همکاری پلیس راه و راهور کشور، وزارت کشور، سازمان راهداری، شهرداری استان‌ها و امداد خودرو، اورژانس و هلال احمر کشور اجرایی خواهد شد.

در همین رابطه امروز شصت و سومین کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی (طرح تابستان 97) برگزار شد. سردار تقی «مهری» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در این نشست با اشاره به این موضوع که در 5 ماه نخست امسال، شاهد افزایش 9 درصدی سفر بودیم گفت:

«در ماه اول تابستان برابر آمار پزشکی قانونی در جاده‌های درون شهری حدود ۵ درصد کاهش جان‌باخته داشته‌ایم؛ اگرچه در جاده‌های برون‌شهری افزایش جان‌باخته گزارش شده است. در مجموع در تیرماه حدود 4 نفر کاهش جان‌باخته نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.»

سردار مهری اعلام کرد که ماه شهریور پرترددترین ماه سال است و بیشترین سفرها در نیمه دوم شهریور به خصوص دهه آخر خواهد بود. او در مورد بررسی‌های پلیس راهور بر تصادفات تابستان امسال، اعلام کرد:

«عامل 35 درصد از تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو، 38 درصد خستگی و خواب‌آلودگی و 37درصد بر اثر واژگونی بوده است. در برخی استان‌های کویری 67 درصد واژگونی خودرو نیز گزارش شده است که دلیل آن عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی راننده گزارش شده است.»

طرح ترافیکی تابستان 97

بر اساس آمارها و پژوهش‌های انجام شده 66 درصد از تصادفات منجر به فوت در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد. به همین دلیل با افزایش سفرهای تابستانی و سفرهای درون شهری، عملیات‌های عمرانی در نیمه دوم شهریور و اوایل مهرماه امسال خواهند شد. به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی طرح ترافیکی بازگشایی مدارس به تمامی مسئولان مرتبط ابلاغ شده است.

«فراهانی» معاون حمل و نقل سازمان راهداری نیز پیش‌بینی کرد که روز جمعه 30 شهریور ماه مصادف با عاشورای حسینی پرترافیک‌ترین جاده‌ها را در سطح کشور خواهیم داشت:

«شهریور سال گذشته بیش از 63 میلیون تردد بین استانی به وقوع پیوسته که شهریور امسال پیش‌بینی می‌شود 70 میلیون تردد بین استانی داشته باشیم. سال گذشته استان‌های اردبیل، گیلان، گلستان، خراسان شمالی، زنجان، مازندران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشترین تردد خودرویی را داشته‌اند.»

به گفته فراهانی ساعت اوج تردد در شهریور سال گذشته در بازه زمانی 17 تا 20 بوده است.

چنان که گفته می‌شود نیروی انتظامی در شهریور نسبت به تقویت پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام کرده و بر همین اساس با افزایش نیرو و مامور کردن سایر بخش‌های انتظامی به راهور در صدد آن است تا شرایط تردد ایمن‌تر را فراهم سازد. همچنین برای انجام بهتر این طرح 176 پست موقت سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در مسیرهای بین شهری سطح کشور مستقر شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی