ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

صفر تا صد فقط 2.7 ثانیه؛ مکلارن 720S توسط شرکت نوویتک تقویت شد

مکلارن 720S یکی از پر سر و صداترین خودروهای اسپرت جهان امروز به شمار می رود. این اتومبیل پیشرفته به لطف تجربه زیاد و مهندسی بالای شرکت مکلارن از شتاب، سرعت و هندلینگ کم نظیری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

مکلارن 720S یکی از پر سر و صداترین خودروهای اسپرت جهان امروز به شمار می رود. این اتومبیل پیشرفته به لطف تجربه زیاد و مهندسی بالای شرکت مکلارن از شتاب، سرعت و هندلینگ کم نظیری برخوردار بوده و کمتر خودروی هم کلاسی توان رقابت با آن را دارد.

محصول جدید انگلیسی ها آنقدر دقیق ساخته و پرداخته شده که سخت بتوان توانایی های آن را بهبود بخشید. با این حال تیونر آلمانی نوویتک (Novitec) این جرات را به خرج داده و 720S را به اتاق های حراجی خود برده است.

mclaren-720s-by-novitec

این تیونر که مقر آن در ایالت باواریا واقع شده، برخلاف برخی همتایان خود معمولا دست به تغییرات ظاهری گسترده نمی رند. این مساله درباره 720S نیز صادق است، چرا که جز افزوده شدن برخی اجزا فیبر کربنی برای ارتقای ایرودینامیک و جلوه های بصری، تغییرات محسوس دیگری دیده نمی شوند.

mclaren-720s-by-novitec (6)

اجزای مربوط به ایرودینامیک در دماغه خودرو، اسپویلر و دیفیوزر عقب و همچنین قسمت جانبی به عنوان رکاب اضافه شده و نقش مثبتی در خشن تر کردن چهره 720S داشته اند.

mclaren-720s-by-novitec (10)

اجزای تزئینی نیز در قسمت هایی مثل کاپوت جلو، درپوش موتور، ورودی های هوای جانبی و قاب آینه های جانبی قابل مشاهده هستند. نشان کربنی نصب شده در قاب درها نیز هنگام ورود به کابین بار دیگر یاد آوری می کنند که با یک 720S استاندارد روبرو نیستیم.

mclaren-720s-by-novitec (11)

نوویتک طبق عادتی دیرینه، رینگ های استاندارد را با نمونه های اختصاصی خود تعویض کرده است. این رینگ ها برای محور جلو اندازه ای برابر با 20 و برای محور عقب اندازه ای برابر با 21 اینچ داشته و در حالت استاندارد با رنگ های آنتراسیتی، مشکی و نقره ای عرضه می شوند. البته این امکان برای علاقه مندان فراهم شده که هر رنگ دلخواه را برای رینگ ها سفارش دهند.

mclaren-720s-by-novitec (4)

برای هر چه خاص تر کردن مکلارن 720S، نوویتک کیت کاهش ارتفاع و کیت افرایش دهنده فاصله چرخ ها از محورها را نیز پیشنهاد می کند.

mclaren-720s-by-novitec (9)

در کنار ارتقای ظاهر خودرو، ژرمن ها پا را فراتر نهاده و به تقویت موتور نیز پرداخته اند. با بهسازی های انجام شده، موتور 4 لیتری V8 مکلارن 720S اکنون قادر است 794 اسب بخار قدرت و 878 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بد نیست اشاره کنیم در حالت استاندارد این موتور توانایی تولید 710 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور را دارد.

mclaren-720s-by-novitec (7)

افزایش خروجی موتور، بهبود شتاب و سرعت را نیز در پی داشته است. این شوالیه انگلیسی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت اینک فقط به 2.7 ثانیه زمان نیاز دارد که در مقایسه با حالت استاندارد، 0.2 ثانیه بهتر شده است. دستیابی به سرعت 200 کیلومتر در ساعت هم نیازمند 7.5 ثانیه زمان است که این رکورد هم 0.3 ثانیه بهبود یافته است.

mclaren-720s-by-novitec (8)

در صورت فشردن پدال گاز تا انتها، مکلارن 720S تیونینگ نوویتک نهایت سرعت 346 کیلومتر در ساعت را ثبت خواهد کرد. این رقم در حالت استاندارد برابر با 341 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

mclaren-720s-by-novitec (1)

به منظور تکمیل ارتقای فنی، مالکین 720S می توانند سیستم اگزوز اختصاصی با خروجی های استیل را سفارش دهند. یک اگزوز اینکونل نیز در نظر گرفته شده که می توان آن را با فلپ های کنترل میزان صدای خروجی سفارش داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی