ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرتوهای رادیویی
تکنولوژی

نظارت آنلاین بر پرتوهای رادیویی در دو شهر تهران و شیراز آغاز شد

پس از امکان ثبت شکایت از تشعشعات آنتن‌های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس توسط رگولاتوری، حالا سامانه آنلاین اندازه گیری پرتوهای رادیویی در هفته دولت رونمایی شد؛ سامانه‌ای که پیش‌تر وزیر ارتباطات وعده آن را ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۲

پس از امکان ثبت شکایت از تشعشعات آنتن‌های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس توسط رگولاتوری، حالا سامانه آنلاین اندازه گیری پرتوهای رادیویی در هفته دولت رونمایی شد؛ سامانه‌ای که پیش‌تر وزیر ارتباطات وعده آن را داده بود و اکنون در این آدرس برای همگان قابل رویت است.

«محمدجواد آذری جهرمی» در همین رابطه در صفحه توییتر خود نوشت: «یکی از وظایف سازمان تنظیم مقررات، اندازه‌گیری سطح تجمعی تشعشعات رادیویی در کشور است تا نظارت دقیقی بر رعایت استانداردها صورت پذیرد. همانگونه که قول داده بودم، سامانه برخط نمایش این اندازه‌گیری‌ها، در هفته دولت، توسط سازمان تنظیم مقررات رونمایی خواهد شد.»

پرتوهای رادیویی

از سوی نهادهای مسوول بارها اعلام شده که تشعشعات پرتوهای رادیویی کمتر از میزان استاندارد تعیین‌شده است و این جریان سال گذشته هم در دیجیاتو بارها مورد تحقیق قرار گرفت و نتایج آن اعلام شد. با این وجود شهروندان درصورت نگرانی از نصب دکل‌های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس می‌توانند به صورت آنلاین این تششعات را رصد کنند و این امکان فعلا در دسترس شهروندان برخی شهرها از جمله تهران و شیراز قرار گرفته است.

پرتوهای رادیویی

به گفته «حسین فلاح جوشقانی»، رییس سازمان رگولاتوری تجهیزات ثابت اندازه‌گیری اثر تجمعی تشعشعات در ۷۰ نقطه شهر تهران و ۱۸ نقطه شهر شیراز راه‌اندازی شده که میزان تشعشعات فرکانسی از 300KHz تا 18GHz را اندازه‌گیری و گزارش می‌کند.

در هر حال مقادیر تشعشعات رادیویی و مایکروویو در مناطق مسکونی و اماکن عمومی باید از حدودی که در استاندارد ملی ایران با عنوان پرتوهای غیر یونساز-حدود پرتوگیری آمده است، کمتر باشد. روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام کرده که این وزارتخانه از اظهارنظرها و تحلیل‌های کارشناسی متخصصان درباره موضوع تشعشعات رادیویی استقبال می‌کند و در صورتی که اعضای شوراهای اسلامی شهرها یا شهرداران کلان شهرها درخواست مشابهی داشته باشند، بررسی و اقدام می‌شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فـرزاد
    فـرزاد | ۵ شهریور ۱۳۹۷

    "درباره موضوع تشعشعات رادیویی استقبال می‌کند" حتی پارازیتها برای ماهواره ؟! شوآف جدید و همیشگی ، کسی هست که هنوز به اینها اعتماد داشته باشه ؟

مطالب پیشنهادی