ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نظارت بر قند خون
تکنولوژی

اپل پتنت مربوط به نظارت بر قند خون با اپل واچ را ثبت کرد

اپل ممکن است در حال توسعه قابلیتی انقلابی برای اپل واچ باشد که به کمک کاربران مبتلا به دیابت خواهد آمد. از چندین ماه قبل شایعاتی در مورد توسعه فناوری نظارت غیر تهاجمی بر قند ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

اپل ممکن است در حال توسعه قابلیتی انقلابی برای اپل واچ باشد که به کمک کاربران مبتلا به دیابت خواهد آمد.

از چندین ماه قبل شایعاتی در مورد توسعه فناوری نظارت غیر تهاجمی بر قند خون توسط اپل به گوش می رسید که ممکن است به ساعت های هوشمند این کمپانی راه پیدا کند.

کمپانی سازنده آیفون اخیرا پتنتی را با عنوان «معماری های سوئیچ مرجع برای پایش غیرتماسی مواد» ثبت کرده که می توان آن را طرح اولیه فناوری نظارت بر قند خون اپل به شمار آورد. این پتنت سیستمی را توصیف می کند که در آن یک دستگاه الکترونیک قابل حمل و کوچک از فناوری اندازه گیری نوع یا سطح برخی مواد خاص بهره میبرد. نظارت بر قند خون

یک سیستم تصویربرداری نوری برای طیف سنجی جذبی یا پایش از راه دور مورد استفاده قرار می گیرد. این معیارها به لطف قرار داشتن دو شی در فاصله ای اندک از هم محاسبه جمع آوری می شوند. با این حال اپل مدعی شده که برای اجتناب از خطا باید از یک جداساز پرتوهای نوری بهره برد. این دستگاه جداساز به قابلیت های دیگری نظیر آشکارساز اشعه مادون قرمز با طول موج کوتاه، فرستنده های نوری، فیلتر و غیره مجهز خواهد بود.

در این پتنت به نوع مواد قابل شناسایی اشاره نشده است. با این حال دستگاه می تواند میزان تجمع ماده ای خاص در یک نمونه را نیز برآورد کند. نظارت بر قند خوننخستین شایعه ها در مورد پروژه اپل برای توسعه چنین ابزاری از سال گذشته شروع شد. در ان زمان CNBC مدعی شد که اپل تیمی کاملا مخفی را برای کار روی این پروژه استخدام کرده است و حتی تیم کوک سیستم نظارت بر قند خون سازگار با اپل واچ را تست کرده است.

اپل فایل های بسیاری را در کمیسیون ثبت اختراعات ایالات متحده ثبت کرده که هدف از آن پیشگیری از منازعات مربوط به حق ثبت اختراع است. برای مثال در سال های گذشته پتنت هایی را برای دستگاه هیبرید آیپد- مک بوک با کانکتورهای مغناطیسی یا دوچرخه هوشمند ثبت کرد که هرگز به دست کاربران نرسیدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی