ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح مفهومی از ساعت های هوشمند با سه نمایشگر

به تازگی «چانمی لی» طراح کره‌ای معروف طرح مفهومی جدیدی برای ساعت‌های هوشمند بهره مند از سه نمایشگر ارائه کرده که می‌تواند در آینده‌ی پوشیدنی‌ها تاثیرات بسزایی بگذارد. ساعت هوشمند طراحی شده، EveRest (یا همان ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

به تازگی «چانمی لی» طراح کره‌ای معروف طرح مفهومی جدیدی برای ساعت‌های هوشمند بهره مند از سه نمایشگر ارائه کرده که می‌تواند در آینده‌ی پوشیدنی‌ها تاثیرات بسزایی بگذارد.

ساعت هوشمند طراحی شده، EveRest (یا همان اورست) نام دارد که در واقع بسیار عریضتر از دیگر همتایانش است چرا که سه نمایشگر مختلف را کنار هم قرار داده است؛ دو نمایشگر کوچک که منحصراً به نمایش زمان یا اطلاعات سلامتی اختصاص دارند و یک صفحه نمایش بزرگ که این دو نمایشگر را در برگرفته.

در واقع طراح EveRest قصد داشته که با طراحی این ساعت‌های هوشمند، یک وسیله‌ ارتباط جمعی کامل و ابزار ردیاب سلامتی بدون نقص را خلق کند.

بدین صورت که صفحه نمایش LCD بزرگتر همه مشخصات کلی نظیر موقعیت، ارتفاع، میزان جذب رطوبت و اطلاعات تماس‌های برقرار شده را نشان خواهد داد. در حالی که یکی از نمایشگر کوچک سیاه و سفید به نمایش اطلاعات سلامتی نظیر فشارخون اختصاص خواهد داشت و دیگری منحصراً زمان، تاریخ، میزان باتری و وضعیت بلوتوث را نمایش می‌دهد.

همچنین EveRest بسیاری از قابلیت‌های کلیدی ساعت‌های هوشمند را به ایرفون همراه با آن انتقال داده است. این ایرفون علاوه بر اینکه به عنوان میکروفون و بلندگو فعالیت می‌کند، قادر است که به وسیله‌ی یک حسگر ضربان قلب، فشار خون کاربر را از رگ‌های پشت گوشش اندازه‌گیری کند.

جابجایی محل قرارگیری حسگر سنجش ضربان قبل، بیشتر به علت هدف طراحی این ساعت هوشمند بوده چرا که پوشیدنی EveRest قرار است بهترین انتخاب کوهنوردان باشد. طراح این گجت معتقد است که صخره نوردان می‌توانند در مواقع مورد نیاز با ایرفون خود به صحبت کردن با هم تیمی‌ها یا گروه فیلمبرداری بپردازند.

از آنجایی که این ساعت‌ها اندازه‌ی بزرگی دارند، بعید است که شرکت‌های معروف نظیر سامسونگ و اپل سراغ طرح مفهومی یاد شده بروند چرا کاربران پوشیدنی‌های ظریفتر را ترجیح می‌دهند.

با این وجود قابلیت نمایش تمامی مشخصات به صورت همزمان و همچنین انتقال برخی حسگر‌ها به ایرفون، مسئله‌ای است که توجه تولید کنندگان معروف را جلب نموده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی