ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

3d Touch
تکنولوژی

اپل احتمالاً 3D Touch را از آیفون‌های ۲۰۱۹ حذف می‌کند

اپل هنگام عرضه‌ی آیفون‌ 6 اس در سال ۲۰۱۵ روی قابلیت 3D Touch یا تکنولوژی لمس سه بعدی مانور تبلیغاتی داد و اعلام کرد که این ویژگی، نقطه‌ی برتری گوشی‌های اپل نسبت به رقباست. حال تحلیلگران باور ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

اپل هنگام عرضه‌ی آیفون‌ 6 اس در سال ۲۰۱۵ روی قابلیت 3D Touch یا تکنولوژی لمس سه بعدی مانور تبلیغاتی داد و اعلام کرد که این ویژگی، نقطه‌ی برتری گوشی‌های اپل نسبت به رقباست. حال تحلیلگران باور دارند اپل پس از سه سال قصد دارد که این تکنولوژی را از پرچمداران بعدی خود حذف کند.

3D Touch

قابلیت 3D Touch که اولین بار در آیفون 6 اس ارائه شد، به کاربر امکان می دهد که بسته به میزان فشاری که با انگشتان خود به نمایشگر اعمال می کند، ژست های حرکتی ویژه ای را اجرا نماید. با این حال به نظر می رسد این قابلیت در چند سالی که از عرضه آن می گذرد، چندان هم بین کاربران محبوب نشده است.

به گزارش سایت مک رومرز، «بلین کورتیس» تحلیلگر موسسه‌ی Barclays مدعی شده به احتمال بسیار زیادی اپل ویژگی 3D Touch از آیفون‌های سال ۲۰۱۹ خود حذف خواهد کرد.

3D Touch

کورتیس معتقد است در آیفون‌های پیشرفته سال ۲۰۱۹ که قرار است مانند آیفون 10 از نمایشگر‌های اولد بهره ببرند، دیگر 3D Touch تعبیه نخواهد شد. البته هنوز مشخص نیست این مسئله در مورد آیفون ارزانتری که قرار است از نمایشگر ال سی دی ۶.۱ اینچی بهره ببرد، هم صدق می‌کند یا اپل باز هم قصد دارد این قابلیت را در آن تعبیه کند.

البته چندی پیش «مینگ چی کو» تحلیلگر معروف، مدعی شده‌ بود که قطعاً این قابلیت از گوشی یاد شده که احتمالاً آیفون 9 نام دارد، حذف خواهد شد.

همچنین او جدیداً اعلام کرده که به احتمال قوی این آیفون ارزانتر تقریباً ۵۰ تا ۵۵ درصد از فروش کلی آیفون‌های سال ۲۰۱۸ را تا پایان سال میلادی در اختیار خواهد داشت و این رقم ممکن است در سال ۲۰۱۹ به ۷۰ درصد هم برسد.

3D Touch

قابلیت 3D Touch از ویژگی‌های مخصوص پرچمداران اپل به شمار می‌رود و کنار گذاشتن آن نشان می‌دهد که کمپانی کوپرتینویی شکست خود را در مورد این ویژگی قبول کرده است.

مدیر مارکتینگ اپل باور دارد که ساخت نمایشگر و سخت افزاری که بتواند از قابلیت مذکور پشتیبانی کند، کار سختی است و هزینه‌ی زیادی می‌ طلبد. علاوه بر این وی باور دارد با اینکه سه سال از عرضه‌ی این قابلیت گذشته اما کاربران زیادی هنوز اطلاعی از این ویژگی ندارند و آن را بکار نمی‌گیرند.

3D Touch

البته هنوز نمی‌توان به قطعیت از شکست اپل در طراحی این ویژگی صحبت کرد چرا که ممکن است کمپانی کوپرتینویی با روشی دیگر قصد داشته باشد ویژگی مشابهی را جایگزینش کند. به هر حال برای مطلع شدن از این مسئله باید تا معرفی رسمی آیفون‌های سال ۲۰۱۹ صبر کنیم.

 

تماشا کنید: ترک‌ها در اعتراض به تحریم‌ آمریکا آیفون‌هایشان را شکستند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohsen Gholizadeh
    Mohsen Gholizadeh | ۶ شهریور ۱۳۹۷

    کسی ورژن قدیمی اپ دیجیاتو رو داره برام بفرسته، جدیده خیلی بدردنخوره @MThirTeen

  • Mohsen Gholizadeh
    Mohsen Gholizadeh | ۶ شهریور ۱۳۹۷

    سلام
    این اپ موبایل جدید چرا هیچیش کار نمیکنه، الباقی گزینه ها صفحه سفید میاد فقط هوم کار میکنه☹️

  • Ameer
    Ameer | ۶ شهریور ۱۳۹۷

    برای من که خیلی کاربردیه. مخصوصاً توی کار با کیبورد و ادیت متن. حیفه! نباید حذف بشه

مطالب پیشنهادی