ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری باتری هوشمند مایکروسافت شارژ بی سیم سریع را به خانواده سرفس می آورد

مایکروسافت همیشه از باتری دستگاه های خانواده سرفس به عنوان یکی از نقاط قوت این محصولات یاد کرده و روی این موضوع مانور تبلیغاتی زیادی داده است. البته هرچند باتری های خانواده سرفس طول عمر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

مایکروسافت همیشه از باتری دستگاه های خانواده سرفس به عنوان یکی از نقاط قوت این محصولات یاد کرده و روی این موضوع مانور تبلیغاتی زیادی داده است. البته هرچند باتری های خانواده سرفس طول عمر مناسبی دارند، اما زمان لازم برای شارژ آنها به نسبت زیاد است که این موضوع برای بسیاری از کاربران چندان خوشایند نیست.

حال خبر می رسد کمپانی ردموندی برنامه ویژه ای برای حل مسئله مورد بحث داشته و می خواهد با معرفی نوع جدیدی از باتری ها، زمان مورد نیاز برای شارژ دستگاه های خانواده سرفس را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

خانواده سرفس

بر اساس اطلاعاتی که به تازگی از سوی اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا منتشر شده، مایکروسافت در حال توسعه فناوری «باتری های هوشمند برای شارژ فوق سریع» بوده و این طرح را از سال 2017 میلادی به ثبت رسانده است.

باتری هوشمند مایکروسافت ماژولار بوده و هر ماژول آن سیم پیچ شارژ بی سیم اختصاصی خود را دارد

مایکروسافت در پتنت خود به نوعی باتری اشاره می کند که از چند ماژول تشکیل شده و هر ماژول علاوه بر قابلیت شارژ بی سیم، پایشگر مخصوص به خود را نیز دارد. این پایشگرها به یک مرکز مدیریت متصل هستند که با توجه به فاکتورهایی مانند ظرفیت، آستانه ذخیره سازی و میزان فرسودگی، مقدار جریان ورودی به هر ماژول را تعیین می کند.

نکته مهم در فناوری جدید مایکروسافت، تجهیز هر ماژول باتری به سیم پیچ شارژ بی سیم اختصاصی است که این سیم پیچ ها نیز با یکدیگر در ارتباط هستند و می توانند به صورت جداگانه یا همزمان، ماژول های مربوط به خود را شارژ کنند.

بدین ترتیب با استفاده از سیم پیچ های شارژ مستقل و پایشگر مرکزی، عمل شارژ ماژول های مختلف بهینه شده که این امر در نهایت به کاهش زمان کل شارژ باتری منجر خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر تنها منبع اطلاعات درباره باتری هوشمند مایکروسافت یک پتنت بوده و مشخص نیست کمپانی آمریکایی چه زمانی فناوری مورد بحث را به مرحله تجاری سازی خواهد رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی