ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جدید ترین فیس لیفت رانا با چه ویژگی هایی به بازار می آید؟

رانا به عنوان دومین خودروی ملی ” ایران خودرو ” شناخته می شود که بر مبنای پژو ۲۰۶ صندوق دار طراحی و ساخته شده است. اصول پایه این دو خودرو بسیار شبیه هم بوده و ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۴

رانا به عنوان دومین خودروی ملی ” ایران خودرو ” شناخته می شود که بر مبنای پژو ۲۰۶ صندوق دار طراحی و ساخته شده است. اصول پایه این دو خودرو بسیار شبیه هم بوده و رانا را می توان نسخه اقتصادی و ارزان تر ۲۰۶ صندوق دار دانست. این سدان کلاس B بازار ایران که می خواست تولید ده ها هزار دستگاهی را برای هر سال در ایران خودرو تجربه کند، آن چنان مورد استقبال قرار نگرفت و حالا شاهد آن هستیم که در بهار ۱۳۹۷، تنها ۵۸۱ دستگاه از این خودرو تولید شده است.
حمید مرادی قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام این خبر که جدید ترین فیس لیفت رانا راهی جاده های کشور خواهد شد، گفت: تولید رانای فعلی نیز ادامه داشته و مدل جدید با افزودن آپشن هایی به خواست مشتری تولید خواهد شد.فیس لیفت رانارانا در روزهای اولیه معرفی به مشتریان ایرانی، ظاهری متفاوت با نسخه کنونی داشت و در آن از چراغ های LED، آینه ها و دستگیره های هم رنگ بدنه، رینگ اسپرت و تریم داخلی متفاوتی استفاده شده بود، اما در نهایت خودرویی که به مردم تحویل داده شد، در بحث زیبایی ظاهری و جزییات نتوانست با نمونه اولیه برابری داشته باشد.
با گذشت زمان شاهد بودیم که شرکت ایران خودرو پروژه ای جدید را برای به روز کردن رانا آغاز کرد. او عرضه دنا با گیربکس اتوماتیک را نیز از دیگر برنامه های توسعه محصولات ایران خودرو برشمرد و گفت: درحال حاضر مراحل صحه گذاری این محصول در حال انجام است و ظرف یک سال آینده به تولید تجاری خواهد رسید. مرادی ظرفیت تولید سالانه دنا با گیربکس اتوماتیک را بیش از 10 هزار دستگاه اعلام کرد.
قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو توسعه قوای محرکه را از دیگر برنامه های ایران خودرو دانست و گفت: درحال حاضر موتورهای TU5، TU3، XU7، EF7 تولید می شود که سهم بالایی در سبد تولید قوای محرکه دارند.وی افزود: ظرفیت تولید محصول 206 پلاس مجهز به موتور TU3 را به روزانه 400 دستگاه افزایش خواهیم داد. این خودرو قابلیت های جدیدی دارد و انتظار می رود جذابیت های بیشتری را برای مشتری به همراه داشته باشد.
مرادی ارتقای موتور ملی EF7 به سطح استانداردهای آلایندگی یورو 5 را از برنامه های مهم ایران خودرو عنوان کرد که توسط شرکت تحقیقات موتور ایپکو درحال انجام است و افزود: ایران خودرو آمادگی تولید محصولات با استاندارد یورو5 را دارد.مرادی در عین حال گفت: بخش زیادی از استانداردهای 85 گانه ای که تعیین شده است در محصولات ایران خودرو قابلیت اجرا داشته و برخی دیگر نیز با تاخیر و در شرایط مناسب تری به اجرا خواهد رسید.
قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این که‌ پروژه های توسعه محصولات مختلف هیچگاه متوقف نمی شود گفت: در شرایط تحریم نیز ما به طرح های توسعه محصولات خود ادامه خواهیم داد.
فیس لیفت رانا داراى پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU5 با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور است. همچنین این خودرو مجهز به جعبه دنده ۵ دنده دستی، دو کیسه هوا، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، سامانه ABS و EBD، فرمان کمکی برقی، بلوتوث روی فرمان، کروز کنترل، صفحه کیلومتر جدید، صندلی های جدید عقب، تریم داخلی بهبود یافته، آینه های کناری مجهز به چراغ راهنما، دستگیره ها و زه همرنگ با بدنه، استفاده از طرح کربن در تزئینات کابین، سردنده جدید، کامپیوتر سفر، شیشه ها و آینه های برقی، گرافیک جدید چراغ های جلو و عقب، جلو پنجره جدید و قالپاق های جدید است.با توجه به تغییرات اعمال شده برای جدیدترین فیس لیفت رانا برخی احتمال می دهند که ایران خودرو نمونه ای از این خودروی ملی را با نمایشگر، دوربین عقب و GPS معرفی کند. بدیهی است که اضافه شدن این آپشن به رانا می تواند در فروش آن نقش موثری داشته باشد و از سویی حذف رینگ فولادی و قالپاق و از سویی دیگر جایگزین کردن رینگ های آلیاژی با طرح های اسپرت می تواند بیش از پیش به روز شدن رانا را نشان دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی