ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراری 488 پیستا اسپایدر رونمایی شد؛ پنجاهمین خودروی روباز با نشان اسب رقصان

مدت زمان زیادی از معرفی فراری 488 پیستا نمی گذرد. این خودروی هیجان انگیز که اسفند ماه گذشته و در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد، به لحاظ ظاهری و فنی مورد بهینه سازی قرار گرفته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

مدت زمان زیادی از معرفی فراری 488 پیستا نمی گذرد. این خودروی هیجان انگیز که اسفند ماه گذشته و در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد، به لحاظ ظاهری و فنی مورد بهینه سازی قرار گرفته و عملکرد بهتری نسبت به دیگر اعضای خانواده 488 دارد. حال با گذشت چند ماه شاهد معرفی فراری 488 پیستا اسپایدر در همایش خودرویی پبل بیچ هستیم.

ferrari-488-pista-spider (18)

همانند نسخه کوپه بدنه نسخه اسپایدر 488 پیستا نیز دارای نوارهایی است که از حرکت جریان هوا بر روی خودرو اقتباس شده اند. این اتومبیل زیبا که پنجاهمین اسپایدر مزین به نشان اسب رقصان محسوب می شود، نیروی خود را از قوی ترین موتور V8 ساخت فراری دریافت می کند. این موتور معروف 3.9 لیتری به دو توربوشارژر مجهز شده و می تواند 720 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

ferrari-488-pista-spider (15)

به لطف چنین نیروگاه قدرتمندی، فراری 488 پیستا قادر است همانند نسخه کوپه، در عرض 2.85 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ثانیه برساند. این خودرو برای دستیابی به سرعت 200 کیلومتر در ساعت به 8 ثانیه زمان نیاز دارد که در مقایسه با نسخه کوپه 0.4 ثانیه کندتر است. در صورت فشردن پدال گاز تا انتها، جدیدترین محصول فراری می تواند نهایت سرعت 340 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. مثل شتاب صفر تا صد، این رقم نیز درست مشابه نسخه کوپه است.

ferrari-488-pista-spider (4)

رکوردهای مشابه فراری 488 پیستا اسپایدر و کوپه در حالی ثبت می شوند که به دلیل ساختار پیچیده تر سقف، نسخه اسپایدر 91 کیلوگرم سنگین تر است. برای جلوگیری از افزایش وزن بیشتر، مهندسین فراری کفپوش های استاندارد را با ورق های نازک آلومینیومی جایگزین کرده اند، همچنین دستگیره در سمت راننده نیز جای خود را به یک بند داده است.

ferrari-488-pista-spider (8)

به منظور جبران بخشی از اضافه وزن نسخه اسپایدر، فراری رینگ های فیبرکربنی یک تکه را به خریداران پیشنهاد می کند. این رینگ ها در مقایسه با نمونه های استاندارد 20 اینچی آلیاژی، 20 درصد سبک وزن تر هستند.

ferrari-488-pista-spider (5)

درباره قیمت 488 پیستا اسپایدر حرفی به میان نیامده، اما شنیدن سمفونی برترین موتور سال در سه دوره اخیر، مسلما بهای بیشتری را نسبت به نسخه کوپه طلب خواهد کرد. بد نیست اشاره کنیم که 488 پیستا کوپه قیمتی در حدود 350 هزار دلار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی