ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رادئون پرو V340
تکنولوژی

رونمایی AMD از کارت گرافیک دوگانه رادئون پرو V340

کمپانی AMD از کارت گرافیک دوگانه ای رونمایی کرده که به منظور بهبود قابلیت مجازی سازی در سروها طراحی است. مجازی سازی یکی از ابزارهای قدرتمند برای کاهش هزینه های سخت افزاری است و حالا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

کمپانی AMD از کارت گرافیک دوگانه ای رونمایی کرده که به منظور بهبود قابلیت مجازی سازی در سروها طراحی است.

مجازی سازی یکی از ابزارهای قدرتمند برای کاهش هزینه های سخت افزاری است و حالا کارت گرافیک جدید AMD به نام رادئون پرو V340 آمده تا به بهینه سازی این قابلیت تا حدی زیادی کمک کند.

این گرافیک نخستین سخت افزار زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) است که از ۳۲ گیگابایت حافظه دارای پهنای باند بالا (HBM2) با کد تصحیح خطا (ECC) بهره برده و توانایی اجرای ۳۲ ماشین مجازی با یک گیگابایت VRAM برای هرکدام را دارد؛ عملکردی که ۳۳ درصد از P40 انویدیا بالاتر است. رادئون پرو V340 همانطور که گفتیم این شتاب دهنده دارای ۲ چیپ وگا با فرایند تولید ۱۴ نانومتری FinFET است که هر یک از آنها قابلیت پشتیبانی از ۱۶ کاربر همزمان را دارند. AMD در این باره می گوید:

V340 یک هیولا است. این گرافیک دوگانه بر اساس معماری وگا به منظور ارائه بالاترین کارایی به تعداد بالایی از کاربران در محیط های مجازی سازی طراحی شده است.

کمپانی سازنده مدعی شده که رادئون پرو V340 نه تنها رندر گرافیک، فایل های CAD، پروسه های کاری شرکت ها و اجاره دسکتاپ (DaaS) را پردازش می کند بلکه رندر ابری گیمینگ و کدگذاری و کدگشایی همزمان فرمت های H.264 یا H.265 هم از قابلیت های آن به شمار می رود.

به منظور جلوگیری از افشای داده ها ماشین های مجازی بر اساس سخت افزار از یکدیگر جداسازی می شوند. بوت ایمن و ذخیره سازی رمزنگاری شده نیز خیال کاربران را از بابت ایمنی داده ها راحت می سازد.

در نهایت می توان رادئون پرو V340 را حداقل از نظر تعداد GPUها دو کارت گرافیک وگا ۵۶ در قالب یک محصول دانست، هرچند AMD به جزییات دیگری از قبیل سرعت کلاک یا حداکثر توان محاسباتی آن اشاره نکرده است.

رادئون پرو V340 در پاییز به بازار عرضه می شود اما قیمت آن هنوز مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی