ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازنده های سری Y

اینتل پردازنده های نسل هشتم جدید از سری Y و U را معرفی کرد

کمپانی اینتل از پردازنده های جدید نسل هشتم امبر لیک Y و ویسکی لیک U رونمایی کرده که امکان تولید مک بوک و لپ تاپ های ویندوزی بسیار سبک و باریک را فراهم خواهند کرد. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

کمپانی اینتل از پردازنده های جدید نسل هشتم امبر لیک Y و ویسکی لیک U رونمایی کرده که امکان تولید مک بوک و لپ تاپ های ویندوزی بسیار سبک و باریک را فراهم خواهند کرد.

این چیپست ها با تمرکز بر دستگاه های سبک طراحی شده و در کنار ارائه عملکرد قابل توجه، پشتیبانی از وای فای گیگابایتی و LTE (چیپ های امبر لیک)، در مصرف انرژی نیز تا حد زیادی صرفه جویی خواهند کرد.

مدل های جدید Y شامل M3-8100Y ، Core i7-8500Y و i5-8200Y می شود و احتمالا در نمایشگاه IFA 2018 شاهد معرفی لپ تاپ های مجهز به آنها خواهیم بود.

پردازنده های سری Y تنها دو هسته پردازشی دارند اما توان حرارتی ۵ واتی آنها لپ تاپ را از فن بی نیاز می کند. علاوه بر این مصرف انرژی این سری از اغلب محصولات نسل هشتم اینتل بهینه تر است.

پردازنده Core i7-8500Y از ۲ هسته، ۴ رشته پردازشی، سرعت کلاک پایه ۱.۵ گیگاهرتز و توربوی ۴.۲ گیگاهرتز بهره می برد. مدل i5-8200Y اما در فرکانس پایین تر ۱.۳ گیگاهرتز کار خود را شروع می کند که تا ۳.۹ گیگاهرتز نیز افزایش پیدا می کند. پردازنده i5-8200Y نیز دارای فرکانس های پایه و توربوی ۱.۱ و ۳.۴ گیگاهرتز است.

هر سه مدل مذکور دارای حجم کش ۴ مگابایت برخودار بوده و با حافظه‌ی رم از نوع LDDR3 با سرعت فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز سازگاری دارند.

پردازنده های سری U علی رغم توان حرارتی ۱۵ واتی و مصرف اندکی بیشتر از کارایی بالاتری برخوردار بوده و به لطف پردازشگر صوتی جدید امکان ارتباط صوتی با کورتانا و الکسا را فراهم می کنند.

پردازنده های سری Yمحصولات جدید این سری شامل پردازنده های i5-8265U، i7-8565U و i3-8145U است. پردازنده Core i7-8565U از فرکانس پایه ۱.۸ گیگا هرتز، توربوی ۴.۶ گیگاهرتز، حافظه کش ۸ مگابایت، ۴ هسته و ۸ رشته پردازشی بهره می برد.

مدل i5-8265U میزبان کش ۶ مگابایتی، ۴ هسته و ۸ رشته پردازشی است که سرعت پایه و حداکثری ۱.۶ تا ۳.۹ گیگاهرتزی را برای آن به ارمغان می آورند. آخرین عضو این خانواده که i3-8145U است، با ۲ هسته و ۴ رشته پردازشی فرکانس کاری خود را از  ۲.۲ گیگاهرتز شروع کرده و در صورت لزوم تا ۳.۹ گیگاهرتز افزایش می دهد.

پردازنده های مذکور با توان حرارتی ۱۵ واتی با حافظه‌ی رم از نوع LDDR3 با سرعت فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز و DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز سازگاری دارند.

اینتل مدعی شده که پردازنده های جدید سری U تا ۶.۵ برابر سریع تر از مدل های قبلی ویدئوی 4k را کدگذاری می کنند که در عمل به معنای کدگذاری بلادرنگ این ویدئوها است.بر این اساس مدل های فوق در بازی هایی از قبیل World of Tanks هم دو برابر سریعتر از مدل های قبلی هستند.

برای اطمینان از اینکه لپ تاپ شما از این پردازنده های جدید بهره می برد، کافی است به برچسب زرد رنگ Optimized for Connectivity زیر لوگوی اینتل توجه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hamed Khadivi
    Hamed Khadivi | ۷ شهریور ۱۳۹۷

    یه مقایسه کوچک بین نسل 4 و نسل 6، اینتل نمیدونم چرا داره ضعیف میکنه قطعات رو
    http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-6700K-vs-Intel-Core-i7-4790K

مطالب پیشنهادی