ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دونالد ترامپ: گوگل خبر‌های مثبت درباره‌ی من را حذف می‌کند

به تازگی دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا مدعی شده که گوگل با دستکاری کردن سیستم موتور جست و جوی خود از به نمایش درآمدن اخبار مثبت درباره‌ی وی جلوگیری می‌کند. همچنین او باور ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

به تازگی دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا مدعی شده که گوگل با دستکاری کردن سیستم موتور جست و جوی خود از به نمایش درآمدن اخبار مثبت درباره‌ی وی جلوگیری می‌کند. همچنین او باور دارد که ساکنین مانتین ویو با وی مشکل دارند و بدین شکل نمی‌گذارند که کاربران خبر‌های مثبت درباره ی او را مشاهده کنند.

چند وقتی  است که ترامپ با کمپانی‌های بزرگ صنعت تکنولوژی مشکل پیدا کرده و از آنها انتقاد می‌کند. چندی پیش او بدون ارائه هیچ مدرکی در چندین توییت مدعی شده بود که برخی شرکت ها با صداهای جمهوری خواهان یا محافظه کاران به طور کاملاً تبعیض آمیز برخورد می کنند. البته او به نام این شرکت ها اشاره نکرد و افزوده بود که بسیاری از صداهای خوب و بد نابود شده اند.

حال ترامپ با انتشار پستی در توییتر ادعا کرده  گوگل نه تنها به او علاقه‌ای ندارد بلکه با دستکاری سیستم جست و جویش کاری کرده که کاربران با سرچ نام دونالد ترامپ تنها خبر‌ها و مطالب منفی را مشاهده خواهند کرد. رییس جمهور آمریکا باور دارد که کمپانی‌های بزرگ صنعت تکنولوژی نظیر گوگل هموراه سعی دارند اطلاعات و اخبار مثبت وی را از نظرها مخفی کنند.

از نظر وی این اتفاق مسئله بسیار مهمی است و در آینده‌ی نزدیک به آنها رسیدگی خواهد شد. وی در پست خود آمار عجیبی را نیز ارائه کرده  است؛ ۹۶ درصد خبرهایی که از او منتشر می‌شود با جهت‌ گیری است و قصد تخریب وی را دارند. آماری که بعید است حقیقت داشته باشد.

پس از این اتفاق گوگل بالافاصله عکس العمل نشان داده و با انتشار بیانیه‌ای تمامی اتهامات وارده‌ به خود را رد کرده است. این کمپانی اعلام نموده هیچگاه در نمایش نتایج جست وجو، جهت گیری‌های سیاسی را لحاظ نکرده و از این پس هم قصد این کار را ندارد. جالب اینجاست که کاخ سفید، صبحت‌های اخیر رییس جمهور را پیگیری کرده و ممکن است قوانینی در این زمینه وضع کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • parsa_masoudi
    parsa_masoudi | ۷ شهریور ۱۳۹۷

    مرد بزرگ اقای ترامپ

مطالب پیشنهادی