ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ سینپتیکس
تکنولوژی

چیپ جدید سینپتیکس نمایشگر هدست های واقعیت مجازی را متحول می کند

از جمله مواردی که سیستم های واقعیت مجازی مبتنی بر دو نمایشگر با آن دست و پنجه نرم می کنند، نمایش تصاویر با کیفیت و روان است. سینپتیکس قصد دارد با دو محصول جدید خود ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

از جمله مواردی که سیستم های واقعیت مجازی مبتنی بر دو نمایشگر با آن دست و پنجه نرم می کنند، نمایش تصاویر با کیفیت و روان است. سینپتیکس قصد دارد با دو محصول جدید خود این مشکلات را حل کند.

یکی از محصولاتی که سینپتیکس به تازگی معرفی کرده یک چیپ ویژه نمایشگرهای واقعیت مجازی است. مورد دیگر کابل رابطی است که به کامپیوترها امکان استفاده از دو نمایشگر چشمی جداگانه در آن واحد را می دهد.

چیپ ClearView R63455

چیپ جدید با نام ClearView R63455 راه انداز نمایشگری است که دو نمایشگر با رزولوشن های 2160 در 2400 پیکسلی و تا 90 فریم در ثانیه را پشتیبانی می کند. با این رزولوشن امکان استفاده از نمایشگرهایی با تراکم تا 1000 پیکسل در هر اینچ و با رزولوشن 2k برای هر چشم کاربر فراهم می شود. در مقایسه باید اشاره کنیم که حتی هدست هایی از جمله وایو پرو از HTC با 615 پیکسل در هر اینچ فاصله زیادی با نمایشگرهای پشتیبانی شده توسط چیپست سینپتیکس دارند.

چیپ سینپتیکس
مقایسه کیفیت تصاویر در تراکم های پیکسلی متفاوت

البته باید اشاره کرد در کنار چیپ جدید سینپتیکس نیاز به قدرت محاسباتی بسیار بالایی برای نمایش محتوای واقعیت مجازی روی 2 نمایشگر است. به این منظور توسعه دهندگان قصد دارند از روشی استفاده کنند که بر اساس آن تنها بخش میانی هر فریم با شفافیت بالا نمایش داده می شود و بخش های دیگر با کیفیت پایین تری رندر شوند. چیپ ClearView R63455 نیز از این قابلیت پشتیبانی می کند.

به عبارت دیگر بر اساس این قابلیت کامپیوتر می تواند بخشی از تصویر که توسط چشم دیده می شود را متوجه شود و تصویری با پیکسل های بیشتر را در این قسمت نمایش دهد، در حالی که بخش های دیگر تصویر کیفیت پایین تری دارند. بنا بر گفته سینپتیکس به لطف این قابلیت مشکل رزولوشن های پایین تر و نیز احساس حالت تهوع در کاربران کاهش پیدا می کند.

رابط VXR7200

پل واقعیت مجازی VXR7200 راه حلی مبتنی بر کابل های USB-C است. این رابط از تمامی پهنای باند قابل ارائه توسط درگاه دیسپلی پورت نسخه 1.4 روی کارت های گرافیک انویدیا و AMD پشتیبانی می کند. رابط ارائه شده توسط سینپتیکس عدم کاهش کیفیت تصویر و نیز نرخ رفرش سریعتر را که به کابل ارتباط دارند تضمین می کند.

چیپ سینپتیکس

از آنجایی که چیپست های تعبیه شده در گوشی های هوشمند روز به روز پیشرفت می کنند، استفاده از کابل رابطی که بتواند حجم عظیمی از داده های پیکسل ها را انتقال دهد، ضروری به نظر می رسد.

در نهایت باید اشاره کرد که چیپ ClearView R63455 در کنار رابط VXR7200 به نسل بعدی دستگاه های قابل حمل امکان خلق محتوای گرافیکی واقع گرایانه تری را می دهند. سینپتیکس اعلام کرده که اکنون نمونه های اولیه از این محصولات خود را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است.

همچنین باید اشاره کرد که در ماه های اخیر ژاپن دیسپلی از قصد خود برای تولید نمایشگرهای واقعیت مجازی با تراکم 1001 پیکسل در هر اینچ خبر داده بود؛ مشابه با همان رزولوشنی که چیپ جدید سینپتیکس پشتیبانی می کند.

از سوی دیگر گوگل و ال جی نیز خبر از کار روی نمایشگری با تراکم پیکسلی 1443 پیکسل در اینچ داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی