ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسپریا XZ3 سونی
تکنولوژی

گوشی اکسپریا XZ3 سونی با تفاوت ظاهری اندک رونمایی شد

واحد موبایل سونی سال هاست که سوددهی دوران اوج خود را تجربه نکرده و آنطور که به نظر می رسد ژاپنی ها به این زودی قصد تسلیم شدن در برابر رقبای خود را ندارند. این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۱

واحد موبایل سونی سال هاست که سوددهی دوران اوج خود را تجربه نکرده و آنطور که به نظر می رسد ژاپنی ها به این زودی قصد تسلیم شدن در برابر رقبای خود را ندارند. این شرکت هر چند ماه یکبار موبایل تازه ای با شکل و شمایل محصولات قبلی اش معرفی می کند و این شباهت به قدری است که به سختی میتوان آنها را از نسل های پیشین شان تمیز داد. گوشی اکسپریا XZ3 سونی که دقایقی پیش در ایفا ۲۰۱۸ معرفی شد نیز از این قاعده جدا نیست.

گوشی اکسپریا XZ3 سونی به یک نمایشگر ۶ اینچی Quad HD+ HDR OLED مجهز شده است که رزلوشنی برابر با ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد و با کمک تیم تلویوزیون های براویای سونی طراحی شده است. شرکت سازنده مدعی شده که روشنایی، کنتراست و ترکیب رنگ های نمایشگر این موبایل در بازار بدون رقیب است که البته اثبات این مساله منوط به انجام تست های دقیق تری است اما برای خالی نبودن عریضه شرکت سازنده برخی تکنولوژی های بهبود دهنده رزلوشن و کنتراست را هم برای این نمایشگر در نظر گرفته تا تصاویر به بهترین نحو ممکن در آن دیده شوند.

ظاهر اکسپریا XZ3 سونی بسیار شبیه به XZ2 است اما انحنای بسیار زیبایی که در لبه های نمایشگر آن دیده می شود گلکسی اس ۹ سامسونگ را در ذهن تداعی میکند. سونی برای محافظت از نمایشگر پرچمدار جدید خود و البته بدنه آن از گوریلا گلس ۵ بهره گرفته و دیگر بخش های دستگاه را نیز با استفاده از آلومینیوم ویژه بدنه هواپیما ساخته است. این گوشی علاوه بر رنگ های مشکی و سفید استاندارد، در دو رنگ سبز نعنایی و قرمز متمایل به بنفش نیز به بازار عرضه می شوند که به خاطر پوشش کرومی و آینه ای سطح بدنه شان نور را به زیباترین شکل ممکن بازتاب می دهند.

اکسپریا XZ3 سونی

البته نمایشگر ۶ اینچی این موبایل فضای کافی برای کار کردن با محتوای در حال نمایش را برای کاربران فراهم میکند با این حال سونی به لطف قابلیت تازه ای موسوم به side sense یا تشخیص جانبی کار یکدستی با اکسپریا XZ3 را برای کاربرانش ساده تر کرده است. برای بهره مندی از این قابلیت صرفا کافیست که روی بخش جانبی بدنه موبایل با انگشست شست خود دو اشاره کنید تا یک اپ جمع و جور و همچنین منوی میانبر مربوطه روی صفحه موبایل ظاهر شود. البته عملکرد این قابلیت به این سادگی ها هم نیست و آنطور که سونی گفته به لطف هوش مصنوعی در موقعیت های مکانی مختلف، ساعت و روز هفته این منو متغییر خواهد کرد. برای مثال اگر در باشگاه حضور داشته باشید ممکن است با این کار اپ اسپاتیفای برایتان باز شود چراکه احتمالا بعد از قدم گذاشتن روی تردمیل اولین چیزی است که میخواهید به آن دسترسی داشته باشید.

یک قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی دیگر نیز برای اکسپریا XZ3 سونی در نظر گرفته شده که اسمارت لانچ نام دارد و به صورت خودکار و هوشمند اپ دوربین را [چنانچه تصور شود که می خواهید عکس بگیرید] برایتان باز میکند. این امکان نیز به سنسوری وابسته است که روی بدنه دستگاه کار گذاشته شده: به طور مثال اگر از منزل خارج شوید و بلافاصله گوشی خود را در وضعیت افقی قرار دهید آنگاه احتمال انکه اپ دوربین باز شود بسیار بالا حواهد بود. روشن است که این تکنولوژی تشخیص های اشتباه زیادی خواهد داشت و باید منتظر گلایه کاربران از باز شدن بی دلیل اپ دوربین در روزهای آینده باشید. البته در نظر داشته باشید که در صورت تمایل می توانید این ویژگی را غیر فعال نمایید.

اکسپریا XZ3 سونی

تنها تفاوت دیگر این گوشی با اکسپریا XZ2 در دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی آن است که حالا جای خود را به یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی داده تا دستگاه شباهت بیشتری به پرچمداران هم رده اش پیدا کند. علاوه بر این کاربران اکسپریا XZ3 میتوانند با اسکن سه بعدی چهره خود انیمیشن های کوتاهی به شکل انیموجی درست کنند. در مورد سیستم عامل دستگاه نیز باید بگوییم که این گوشی همراه با اندروید ۹.۰ پای از جعبه خارج می شود.

اگر نمایشگر اولد با کیفیت دستگاه، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی و بدنه حساس به فشار آن را در نظر نگیریم می توانیم بگوییم که اکسپریا XZ3 تقریبا همان XZ2 است. این یعنی همان دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای 4K HDR و سوپر اسلوموشن 1080p برایش در نظر گرفته شده است. چیپست دستگاه نیز همان اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است. سنسور اثرانگشت در جای قبلی اش ساکن شده و بدنه مانند سابق در برابر آب مقاوم است و خود دستگاه نیز از شارژ بیسیم پشتیبانی می کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • امیر
    امیر | ۸ شهریور ۱۳۹۷

    به نظر بلاخره سونی از خر شیطون پیاده شده و با تِرند بازار کنار اومده. خداییش گوشی خوش ساخت و زیباییه. تبریک به فن های سونی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی