ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس نسل بعدی ذن بوک های خود را معرفی کرد

خیلی وقت پیش نبود که ایسوس ذن بوک پرو و لپ تاپ فوق باریک ذن بوک اس را روانه بازار کرد؛ اما به نظر می رسد این کمپانی هنوز محصولات ارزان قیمت تر و به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

خیلی وقت پیش نبود که ایسوس ذن بوک پرو و لپ تاپ فوق باریک ذن بوک اس را روانه بازار کرد؛ اما به نظر می رسد این کمپانی هنوز محصولات ارزان قیمت تر و به صرفه تر خود را از یاد نبرده است. برای نمایشگاه IFA امسال، ایسوس برخی از اعضای خانواده ذن بوک را به روزرسانی کرده و ضمن تجهیزشان به پردازنده های سری U ویسکی لیک، از طراحی بدون حاشیه جدیدی با نسبت 95 درصدی نمایشگر به بدنه بهره گرفته است.

و همه چیز به همین محدود نمی شود؛ ایسوس به شکلی عجیب توانسته یک دوربین HD مادون قرمز را در حاشیه بالایی جای دهد. ویژگی قابل توجه دیگر این لپ تاپ ها، نامبر پدی است که روی ترک پد شیشه ای در دسترس قرار می گیرد. کافیست روی گوشه بالایی ترک پد کلیک کنید تا این کی پد مجازی پدیدار شود. ضمناً در این حالت کماکان امکان حرکت دادن نشانگر ماوس وجود دارد؛ هرچند که کیفیت کلی این ترک پد، به اندازه نمونه موجود در ذن بوک پرو پیشرفته نیست.

از منظر سخت افزاری، سه مدل جدید ذن بوک تقریباً مشخصات یکسانی را یدک می کشند. در زیر شنل سه دستگاه، مشخصاتی مانند نمایشگر Full HD، پردازنده هایی تا سقف Core i7-8565U، حافظه رم تا سقف 16 گیگابایت، حافظه SSD تا سقف 1 ترابایت و اسپیکرهای توسعه یافته از سوی هارمان کاردون به چشم می خورد. هر لپتاپ میزبان یک پورت USB 3.1، دو پورت USB-A، یک جک هدفون و پورت HDMI نیز هست.

اصلی ترین تفاوت میان این مدل ها در پردازشگر گرافیکی ظاهر می شود. ذن بوک 15 به کارت گرافیک انویدیا جیفورس GTX 1050 Max-Q با 2 یا 4 گیگابایت رم ویدیویی GDDR5 مجهز شده و مدل های ارزان قیمت تر و پرتابل ذن بوک 13 و ذن بوک 14 هم با کارت گرافیک جیفورس MX150 از راه می رسند. علاوه بر این ها، ذن بوک 15 می تواند به دلخواه کاربر به نمایشگر 4K، خروجی DisplayPort، درگاه کارت SD به جای مایکرو SD، باتری 73 واتی (با عمر 16 ساعت به جای عمر 14 ساعته مدل استاندارد) مجهز شود.

ذن بوک 13 سال 2017 در چپ و مدل جدید سال 2018 در راست
ذن بوک 13 سال 2017 در چپ و مدل جدید سال 2018 در راست

علاوه بر مدل های استاندارد، ایسوس از دو لپتاپ تبدیل شونده ذن بوک فلیپ 13 و ذن بوک فلیپ 15 نیز رونمایی کرده است. هر دو مدل مشخصاتی تقریباً یکسان با همتایان ذن بوکی خود دارند و تنها تفاوت ها در پشتیبانی از نمایشگر لمسی، عدم وجود پردازشگر مجزا در فلیپ 13 و باتری بزرگ تر 86 واتی در فلیپ 15 است.

مثل همیشه، ایسوس هنوز جزییات مربوط به قیمت گذاری و تاریخ عرضه را مشخص نکرده و فقط می دانیم که لپ تاپ های جدید، طی سه ماهه پایانی سال جاری میلادی از راه می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی