ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از نخستین تلویزیون های 8K QLED برای مصرف خانگی رونمایی کرد

کمپانی سامسونگ به تازگی در نمایشگاه IFA 2018 شهر برلین از خانواده تلویزیون های Q900R خود با رزولوشن 8K رونمایی کرده که در چهار اندازه 65، 75، 82 و 85 اینچی قابل خریداری خواهند بود. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

کمپانی سامسونگ به تازگی در نمایشگاه IFA 2018 شهر برلین از خانواده تلویزیون های Q900R خود با رزولوشن 8K رونمایی کرده که در چهار اندازه 65، 75، 82 و 85 اینچی قابل خریداری خواهند بود.

تلویزیون های 8K QLED سامسونگ در چهار اندازه 65، 75، 82 و 85 اینچی به بازار عرضه می شوند

سری Q900R به عنوان نخستین تلویزیون های 8K سامسونگ برای مصرف خانگی، از پنل QLED برخوردار هستند که روشنایی تصویر 4000 نیت را به ارمغان می آورد. این محصولات همچنین از فرمت تصویری +HDR10 پشتیبانی کرده و توانایی نمایش کامل گاموت رنگی DCI-P3 را دارند.

البته از آنجایی که هنوز عملاً محتوای 8K وجود ندارد، شرکت سامسونگ دست به دامان «Upscaling» با استفاده از هوش مصنوعی شده که از طریق پردازنده اختصاصی، تصاویر با رزولوشن پایین تر را فارغ از کیفیت، به سطح کیفی 8K می رساند که مسلماً این ادعا تا حد زیادی خوش بینانه است.

تلویزیون

لازم به ذکر است که سری Q900R از استاندارد HDMI 2.1 نیز پشتیبانی می کند که علاوه بر انتقال تصاویر 8K، امکان پخش فرمت های صوتی «Dolby Atmos» و «DTS:X» را با بالاترین کیفیت فراهم می کند.

گفتنی است خانواده جدید تلویزیون های سامسونگ تا پایان ماه سپتامبر (8 مهر) به بازار عرضه می شوند و به احتمال زیاد برچسب قیمتی چند هزار دلاری را به همراه خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی