ای زد رَیدر؛ اسکوتر آفرود سبک با موتور الکتریکی برای حرکت سربازان در زمین های ناهموار

ای زد رَیدر؛ اسکوتر آفرود سبک با موتور الکتریکی برای حرکت سربازان در زمین های ناهموار

نیروهای نظامی ایالات متحده در حال آزمایش یک وسیله الکتریکی جدید و تک سرنشینه هستند. این خودروی آفرود که «ای زد رَیدر» (EZRaider) نام دارد یک وسیله برای تمامی انواع زمین هاست که نسبت به خودروهای نظامی چهارچرخ قبلی بسیار سبک تر و فشرده تر است. سرنشین این اسکوتر در حالت ایستاده هدایت آن را انجام داده و می تواند روی این اسکوتر قدرتمند مقدار قابل توجهی بار حمل کند. این اسکوتر توسط یک کمپانی اسراییلی به نام «دی اس ریدر» (DSRaider) ساخته شده که در انواع مختلف عوارض زمین می تواند حرکت کند.

اسکوتر نظامی و الکتریکی ریدر

این وسیله به نیروهایی که توسط هلی کوپتر به میدان نبرد منتقل می شوند اجازه می دهد که بدون نیاز به توقف برای رسیدن خودروهای بزرگتر، پس از پیاده شدن از هلی کوپتر به سرعت وارد زمین های ناهموار شوند. بر اساس گزارش ها، نیروهای نظامی ایالات متحده نیز این اسکوتر را آزمایش کرده و بعد از تست های موفقیت آمیز، تعدادی از این وسیله را برای استفاده در عملیات های واقعی خریداری کرده اند. در واقع این اسکوتر دارای سه نسخه است که هر کدام وزن بیشتری را می توانند حمل کنند. برای مثال، نسخه ای زی ریدر خود تنها ۲۵۰ پوند (۱۱۳.۳ کیلوگرم) وزن دارد و می تواند تا ۴۶۲ پوند (۲۱۰ کیلوگرم) بار حمل کند.

اسکوتر نظامی و الکتریکی ریدر

دو موتور الکتریکی ۱۲۰۰ وات این اسکوتر باعث می شود که سرعت آن به بیش از ۴۳ مایل در ساعت (۷۰ کیلومتر بر ساعت) برسد و یک باتری ۶۰ ولتی ۳.۰۰۰ وات ساعت نیز به آن اجازه می دهد که با هر بار شارژ مسیری به طول ۲۴ مایل (۳۸.۵ کیلومتر) را طی کند. به عنوان یک خودروی الکتریکی، این خودرو بسیار بی سروصدا حرکت می کند که این امر به نیروهای نظامی اجازه می دهد به سرعت و در سکوت به نگهبانی و گشت زنی پرداخته و یا اهداف خود را تحت کنترل داشته باشند.

اسکوتر نظامی و الکتریکی ریدر

برخلاف موتورهای گازوییلی و بنزینی، موتور الکتریکی این وسیله گرمای بسیار کمی تولید می کند و بدین ترتیب با کاهش رد مادون قرمز خود امکان شناسایی آن با سیستم های کشف مادون قرمز بسیار دشوار خواهد بود. به گفته کمپانی تولید کننده، این اسکوتر مانند جت اسکی با دسته هایی شبیه دسته دسته دوچرخه هدایت می شود. حتی گفته شده که از این وسیله توسط نیروهای پلیس ایالات متحده در زیر زمین نیز استفاده شده و همه تست ها با موفقیت همراه بوده است. اسکوتر ریدر می تواند تا دو سرباز را حمل کند و با اضافه کردن یک وسیله شبه گاری به آن می توان سرباز مجروح را نیز منتقل کرد.

اسکوتر نظامی و الکتریکی ریدر

نکته دیگر در مورد این وسیله خودران کوچک بودن و قابلیت تا شدن آن است که باعث می شود فضای کمی هنگام نقل و انتقال اشغال نماید. تمامی ۴ چرخ این اسکوتر به یک سیستم تعلیق خاص متصل هستند که باعث می شود هر چرخ حرکت مستقل افقی و عمودی داشته باشد و همین امر حرکت در انواع مختلف عوارض زمین را برای اسکوتر ریدر فراهم می سازد.

اسکوتر نظامی و الکتریکی ریدر

سربازان با حرکات بدن خود مانند اسکی بازان می توانند جهت حرکت اسکوتر را تغییر دهند. سطحی که سرباز روی آن قرار می گیرد حدود ۲۰ اینچ (۵۰ سانتیمتر) بالاتر از سطح زمین بوده و همین موضوع بر توانایی اسکوتر ریدر برای عبور از زمین های ناهموار می افزاید. علاوه بر مصرف نظامی، از این اسکوتر می توان در بخش صنعتی و تفریحی نیز استفاده کرد. ویدیو مربوط به این اسکوتر چند منظوره الکتریکی را در ادامه مطلب تماشا کنید.

عجیب ترین گجت های پوشیدنی و مسافرتی که تاکنون اختراع شده اند

تولید چرخ‌هایی در مرکز تحقیقات نظامی DARPA که به سرعت به شنی تانک تبدیل می‌شوند

جنرال موتورز از جدیدترین خودرو نظامی خودران با سوخت هیدروژنی رونمایی کرد

منبع: popularmechanics
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • کاشی فیروزه ایی شهریور ۷, ۱۳۹۷

    اینجام یه کوثر رونمایی شده مسئولین هر روز حرفشون عوض میشه.
    مردمم هی میگن ما جنگنده ساختیم
    چه راحت گول میخورن این مردم
    جماعت خواب، اجتماع خواب زده، جامعه ی چرتی