ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

سرویس Watch فیسبوک، رقیب احتمالی یوتیوب به عرضه جهانی رسید

سال گذشته بود که فیسبوک برای نخستین بار از Watch پرده‌برداری کرد؛ پلتفرمی برای میزبانی محتوای اپیزودیک تلویزیونی که اول از همه در اختیار کاربران آمریکایی قرار گرفت. اما حالا و پس از یک سال ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سال گذشته بود که فیسبوک برای نخستین بار از Watch پرده‌برداری کرد؛ پلتفرمی برای میزبانی محتوای اپیزودیک تلویزیونی که اول از همه در اختیار کاربران آمریکایی قرار گرفت. اما حالا و پس از یک سال سرویس مذکور به مرحله انتشار جهانی رسیده تا همه بتوانند از محتوای آن استفاده کنند.

فیسبوک که واچ را جایگزینی برای یوتیوب می‌داند، با انتشار بیانیه‌ای اعلام داشته که «از ناشران و تولیدکنندگان محتوا در سراسر دنیا از دو جنبه حمایت می‌کند: یکی کمک به درآمدزایی‌شان از طریق ویدیوها و دیگری ارائه ابزاری که بتواند بازخوردهای کافی از محتوای تولیدی را به آن‌ها بدهد.»

غول شبکه‌های اجتماعی اذعان داشته که از زمان راه‌اندازی این سرویس در آمریکا تا امروز، قریب به پنجاه میلیون نفر در ماه حداقل یک دقیقه از وقت خود را به تماشای محتوای آن اختصاص داده‌اند. همچنین فیسبوک برای ادامه کار با افراد مشهوری همچون کاترین زتاجونز و کریستیانو رونالدو وارد قرارداد شده و امید دارد که با استفاده از چنین ابزاری بتواند مخاطبین بیشتری را به سوی خود جذب کند.

فیسبوک سرویس جدید واچ را جایگزینی برای یوتیوب می‌داند

به گفته فیسبوک تولیدکنندگان محتوا در چهار کشور انگلستان، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند از امروز می‌توانند به لطف سرویس Ad Breaks، درآمدزایی از Watch را آغاز نمایند. تا ماه آینده بیست و یک کشور دیگر از جمله فرانسه، آلمان، اسپانیا، آرژانتین و تایلند نیز به فهرست این کشورها اضافه خواهند شد. تنها شرط فیسبوک برای ارائه مجوز ورود به Ad Breaks هم این است که صاحب محتوا ۱۰۰۰۰ فالوئر داشته یا اینکه در یک ماه بیش از ۳۰۰۰۰ بازدیدکننده داشته باشد.

فیسبوک مثل همیشه از ارائه قابلیت‌های اجتماعی برای واچ نیز غافل نبوده، بنابراین امکانی در اختیار کاربران این پلتفرم گذاشته که بتوانند محتوای لایک شده یا به اشتراک‌ گذاشته شده توسط دوستان خود را ببینند. همچنین در آینده امکان شرکت در نظرسنجی و مسابقات آنلاین و سرگرمی‌های دیگر هم به قابلیت‌های واچ اضافه خواهند شد.

غول شبکه‌های اجتماعی برای تولید محتوای جدید در سرویس واچ، نزدیک به ۲ میلیارد دلار هزینه کرده که رقم قابل توجهی است. هر چند در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های غول‌هایی همچون نت‌فلیکس و یوتوب، این رقم ناچیز به نظر می‌رسد. با این وجود باید منتظر ماند و دید که مارک زاکربرگ و همکارانش برای به چالش کشیدن پلتفرم‌های بزرگ ویدیویی دنیا چه تدابیری اندیشیده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • kmnashenas
    kmnashenas | ۸ شهریور ۱۳۹۷

    نمی دونم چرا هر چی سرویس آنلاین ویدئو در سطح جهانی (بین المللی) هست توی ایران بستس!

مطالب پیشنهادی