ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل مقرون به صرفه و گیمینگ آنر پلی معرفی شد؛ تجربه‌ای دلچسب از پابجی موبایل

آنر، برند زیرمجموعه هواوی به تولید موبایل هایی مقرون به صرفه مشهور است که در اکثر مواقع چندان منحصر به فرد نیستند. اما نمایشگاه IFA امسال برای آنر فرق داشت و کمپانی چینی مثل خیلی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

آنر، برند زیرمجموعه هواوی به تولید موبایل هایی مقرون به صرفه مشهور است که در اکثر مواقع چندان منحصر به فرد نیستند. اما نمایشگاه IFA امسال برای آنر فرق داشت و کمپانی چینی مثل خیلی از رقبا مشتریانی خاص را هدف قرار داد: گیمرها؛ خصوصاً گیمرهایی که پابجی موبایل بازی می کنند. موبایل آنر پلی اخیراً در نمایشگاه IFA برلین معرفی شده و تمام قابلیت های آن منحصرا برای گیمرها طراحی شده اند. در حالی که برنامه ای برای عرضه در آمریکا وجود ندارد، آنر پلی با قیمت منصفانه 329 یورو (حدوداً 380 دلار) دلار در اروپا عرضه می شود که برای بسیاری از گیمرها ترغیب کننده خواهد بود.

مهم ترین قابلیت این موبایل جدید احتمالاً GPU Turbo باشد که به گفته آنر باعث «بهبود عملکرد سیستم عامل» و «افزایش عمر باتری» می شود؛ اما اینکه چطور چینن اتفاقی می افتد مشخص نیست و آنر صرفاً دلیل آن را «یکپارچگی سخت افزار و نرم افزار» ذکر کرده. در آنر پلی همه چیز در مورد بهینه سازی موبایل، آنطور که شما بازی می کنید است. کمپانی چینی مدعی شده که پردازنده گرافیکی اش تا 60 درصد کارایی بیشتر نسبت به رقبا دارد و 30 درصد انرژی کمتر مصرف می کند. بنابراین می توانید منتظر «فریم ریت تقریباً کامل» و ثبات بیشتر به هنگام تجربه بازی های سنگین مثل پابجی موبایل باشید.

موبایل آنر پلی

در پشت پرده تمام این ها، چیپست هواوی کایرین 970 است؛ پردازنده ای نسبتاً قدیمی اما قدرتمند که قوت رسان پرچمدار P20 Pro هم بود. حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی هم از دیگر مشخصات سخت افزاری به حساب می آیند. آنر می گوید پلی در حالت Ultra Power Saving قادر به نمایش یک فصل کامل از سریالی تلویزیونی با تنها یک بار شارژ است؛ زیرا باتری 3750 میلی آمپر ساعتی، سوخت رسانی به دستگاه را برعهده دارد.

گذشته از پردازنده و مدیریت انرژی، آنر پلی همراه با قابلیت صدای فراگیر سه بعدی مبتنی بر هوش مصنوعی از راه می رسد؛ اما تنها برای بازی های مشخصی مانند پابجی موبایل، آسفالت 9 و موبایل لجندز. نکته مهم دیگر درباره قابلیت های صوتی، وجود جک هدفون است که روز به روز در میان اسمارت فون ها نادر تر می شود.

درست مثل قابلیت ویبره در موبایل اکسپریا XZ2 (که کاربردی مشخص و دائمی برایش یافت نشد)، آنر پلی از «4D Smart Shock» پشتیبانی می کند که بسته به اتفاقات داخل بازی، بازخوردهایی لمسی به دست کاربر می دهد. در حال حاضر تنها پابجی موبایل این قابلیت را دارد اما گستردگی لرزش ها به هنگام تیراندازی تک تیر، انفجار نارنجک ها، مجروحیت ها و شلیک شاتگان ها بسیار تحسین برانگیز به نظر می رسد.

سایر مشخصات آنر پلی کارآمد اما نه چندان پریمیوم هستند. دوربین دوگانه اصلی از دو سنسور 16 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده، درست مثل آنر 7X، و هوش مصنوعی در مواردی مثل کاهش لرزش دوربین و بهبود عملکرد در شرایط کم نور کمک می کند. آنر پلی در اروپا 329 یورو قیمت گذاری شده و از امروز در بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، خاورمیانه، روسیه، هند و آسیای میانه در دسترس قرار گرفته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ehsan
    Ehsan | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

    کجای این مقرون ب صرفست آخه با این ارزش پول ما میشه چهار میلیون و ششصد اگه دلا س تومن بود آره اون موقع میشد ی تومن میصرفید اما الان نمیشه گفت با این وضعیت

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۹ شهریور ۱۳۹۷

    خیلی هم عالی

  • امیر
    امیر | ۹ شهریور ۱۳۹۷

    گوشی جالبیه ?

  • mehdi hd
    mehdi hd | ۹ شهریور ۱۳۹۷

    هواوی عالیه...زنده باد هواوی

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۹ شهریور ۱۳۹۷

    دیجیاتو انگار نمی دونی که دیگه مقرون به صرفه و اقتصادی و اینا تو ایران معنی نداره
    گوشی های فوقالعاده شیائومی که پونصد ششصد تومن قیمتشون بود الان شدند دو ملیون

مطالب پیشنهادی