ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تبلت رول شونده جهان معرفی شد

به تازگی محققان کانادایی موفق شدند از تبلت رول شونده جدیدی رونمایی کنند که به شکل استوانه در می آید. این گجت به ادعای سازندگانش، در واقع اولین تبلت رول شونده جهان به شمار می رود ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

به تازگی محققان کانادایی موفق شدند از تبلت رول شونده جدیدی رونمایی کنند که به شکل استوانه در می آید. این گجت به ادعای سازندگانش، در واقع اولین تبلت رول شونده جهان به شمار می رود که نمونه‌ی اولیه‌ای هم برایش ساخته شده است.

این تبلت که MagicScroll یا طومار جادو نام دارد، به دور یک استوانه رول شده و حجم کمتری را اشغال کرده است. گجت یاد شده یک تبلت کامل و کاربردی است که از یک صفحه‌ی نمایش ۷.۵ اینچی با رزولوشن بالا بهره می برد.

نمونه‌ اولیه این گجت به تازگی توسط محققان آزمایشگاه رسانه های انسانی دانشگاه کویینز کانادا ساخته شده و آزمایش‌های لازم را هم به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشته است.

سازندگان MagicScroll ادعا کرده‌اند طراحی این تبلت از طومار‌های باستانی الهام گرفته شده و آنها هنگام ساختش به این شباهت، توجه کرده‌اند.

همچنین در انتهای این استوانه‌ دو دایره‌‌ی چرخان نیز تعبیه شده که کاربر می‌تواند با چرخاندن آنها، به دنبال شماره‌ی مورد نظرش در دفترچه تلفن بگردد یا صفحه‌ی به نمایش درآمده را پایین آورد.

بر اساس ادعای مخترعین اولین تبلت رول شونده جهان، استفاده از MagicScroll به علت طراحی استوانه‌ای و ارگونومیک خود راحت تر از تبلت‌ های معمولی است و کاربران به راحتی با یک دست می‌توانند از آن بهره ببرد.

حال اگر کاربر بخواهد صفحه‌ی‌ بزرگی نظیر Street View گوگل را مشاهده کند، می‌تواند قسمت رول شده را باز کرده تا بتواند همانند یک تبلت معمولی وبسایت مورد نظرش را بررسی کند.

همانطور که گفته شد MagicScroll از یک صفحه نمایش ۷.۵ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۰۸۰ پیکسلی استفاده می‌کند که قابلیت multi-touch نیز برایش در نظر گرفته شده است.

گفته شده این دیوایس به قدری کوچک است که می‌توان آن را داخل جیب کت یا پالتو قرار داد و حملش بسیار آسانتر‌ از تبلت‌های معمولی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

    من همیشه برای حمل و نقل تبلت مشکل داشتم
    دمشون گرم

  • Reza Bahadori
    Reza Bahadori | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

    خوبه ولی خیلی مونده تا پیشرفت کنه..

مطالب پیشنهادی