ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمرات PES 2019 منتشر شدند؛‌ هر سال بهتر از پارسال

طی چند روز اخیر، تعداد زیادی از نمرات PES 2019 منتشر شده‌اند، نمره‌هایی که حاکی از آینده امیدوار کننده این سری هستند. در زمان معرفی این بازی،‌ فدارسیون فوتبال اروپا اعلام کرد که لیگ قهرمانان ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۲:۳۰

طی چند روز اخیر، تعداد زیادی از نمرات PES 2019 منتشر شده‌اند، نمره‌هایی که حاکی از آینده امیدوار کننده این سری هستند. در زمان معرفی این بازی،‌ فدارسیون فوتبال اروپا اعلام کرد که لیگ قهرمانان اروپا در نسخه جدید PES حضور نخواهد داشت. برای پاسخ به این کمبود، ناشر ژاپنی بازی یعنی کمپانی کونامی اعلام کرد که آن‌ها لیگ‌های فوتبال جدیدی را به PES 2019 اضافه خواهند کرد.

در حالی که PES بازهم مانند قبل بازی بیرون از زمین را به الکترونیک آرتز و فیفا 19 باخته بود،‌ کونامی اعلام کرد که قصد دارد جدا از تمرکز روی پیشرفت جزییات و گرافیک بازی نسبت به نسخه‌های پیش،‌ روی نحوه به ثمر رساندن گل‌ها، مکانیک دفاع و حمله و انیمیشن حرکت بازیکنان در زمین کار کند.

این تغییرات به خوبی در دمو قابل بازی این عنوان ملموس بودند و اکثر منتقدان واکنش مثبتی را نسبت به این بازی نشان دادند؛ واکنش‌های مثبتی که در نسخه نهایی هم ادامه پیدا کرده‌اند.

در میان وب سایت‌‌های معتبر، گیم‌اسپات نمره موقتی 9 از 10 را به بازی داده است. منتقد این وب سایت، تغییرات گرافیکی صورت گرفته در PES 2019 را یک موفقیت می‌داند و به عقیده او حال انتقال توپ در نقاط مختلف زمین و حرکات بازیکنان، بیشتر از همیشه به واقعیت نزدیک شده است. مطابق انتظار این وب سایت هم به مشکل نبود لایسنس تعدادی زیادی از تیم‌های معتبر اشاره کرده و از گزارشگران بی روح و ضعیف بازی هم انتقاد کرده است.

سایت PlayStation Universe حتی یک قدم فراتر رفته و با دادن امتیاز 8.5 از 10 به این عنوان، PES 2019 را بهترین شبیه ساز فوتبال موجود در بازار می‌داند که احتمالا نسخه جدید فیفا نیز به آن نخواهد رسید. طبق نظر نویسنده این سایت، بخش‌های مختلفی در این عنوان وجود دارند که تا مدت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد. البته مشکلات لایسنس بازی باز هم باعث خواهد شد که عده زیادی از طرفداران فوتبال به سمت تجربه فیفا جدید بروند.

متیو کاتو،‌ دبیر ارشد سایت گیم‌اینفورمر هم بازی را یک عنوان رضایت بخش با قابلیت تکرار بالا می‌داند که لایق نمره 8.5 از 10 است؛ اما جدا از اشاره به مشکلاتی که پیش از این به آن پرداختیم، او از تغییرات کم بخش مسترلیگ و myClub بازی نسبت به نسخه قبلی‌،‌ انتقاد می‌کند.

در ادامه نمرات PES 2019 سایت ای جی ان هم نمره 8.2 از 10 را برای PES 2019 در نظر گرفته و این عنوان را یک بازی در مورد بازی کردن فوتبال می‌داند،‌ نه خود واقعی این ورزش. به عقیده منقد این سایت،  یکی از مهم‌ترین بخش‌های این بازی به شبیه‌سازی عملکرد بازیکنان واقعی در زمین به آنچه که در فوتبال واقعی هستند برمی‌گردد. برای مثال کوین دی بروین، ستاره بلژیک و منچستر سیتی، شوت‌های خود را به صورت خاصی به ثمر می‌رساند که در بازی بازیکن دیگری شاهد آن نخواهید بود.

جو نیوکمپ در بازی مثال زدنی است.

در ضمن، نقش‌هایی که می‌توانید به بازیکنان مختلف در مستر لیگ بدهید، این قسمت را سرگرم کننده‌تر از همیشه کرده‌اند. البته به نظر می رسد که نویسنده IGN دل خوشی از دفاع در PES 2019 ندارد و این قسمت را به اندازه سایر بخش‌های این بازی جذاب نمی‌داند.

در بین نقد‌های این بازی، نمرات متوسط هم دیده می شود و سایت‌هایی مانند We Got This Covered و Twinfinite با وجود ستایش هسته کلی PES 2019، از مواردی همچون ناهماهنگی در حرکت بعضی از بازیکنان، برخی از باگ‌ها، یکسان ماندن نسبی محتوا نسبت به گذشته و نبود لایسنس تیم‌های معتبر انتقاد کرده‌اند.

به طور کلی منتقدان PES 2019 را یکی از بهترین بازی‌های ورزش موجود در بازار می‌دانند که می‌تواند شما را برای مدتی طولانی سرگرم کند. البته مشکلاتی نظیر کمبود محتوا در بعضی از بخش‌ها و لایسنس نبودن تعداد زیادی از تیم‌های معتبر باعث شود که عده‌ای قید تجربه کردن این بازی را بزنند.

در حال حاضر،‌ میانگین نمرات PES 2019 از بین 20 نقد، 81 از 100 است. با انتشار نقد‌های جدید، این پست به روز‌خواهد شد. در نهایت، فردا منتظر بررسی دیجیاتو از این عنوان باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • رضا
    رضا | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

    والا Ggame جان یادمه یکی دو سال پیش بود که خود مدیر pes گفته بود تلاشمون می کنیم که به فیفا برسیم برسیم. فیفا فقط گرافیک نیست بازی و تکنیک های حرفه‌ای داره که کسایی که به pes عادت کردن براشون سخته با سیستم حرفه‌ای فیفا منطبق بشن

  • Ggame
    Ggame | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

    سلام pes بهترین گیم پلی رو داره فیفا هم فقط گرافیک و لیسانس تیم ها دیگه هیچ نداره ولی متاسفانه مردم بلد نیستن بازی کنند و مغزشون به چشمشونه وقتی چیزی خیلی زیبا می ببیند عاشق می شند درحالی که ea بدترین شرکت بازی سازی لقب گرفته و بازی های زیادی مثل nfs خراب کرده
    من هم pes 2019 بهترین بازی فوتبال جهان می دونم.?

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

    نسخه قبلی هم کلی سر و صدا داشت زمان معرفیش ، نسخه دموش رو بازی کردم بعدش طبق معمول رفتم فیفا رو خریدم -))

  • Saeidt
    Saeidt | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

    چرت ترن pes هست
    واقعا یعنی بعد چند سال به جای پیشرفت مرتب دارن پسرفت میکنن

    • نیما
      نیما | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

      نتیجه گرفتم اصن به عمرت ندیدی PES
      پسرفت ؟؟
      فقط می تونم بخندم بهت.یه فیفا باز ، بگه PES پسرفت داشته :))))
      برو با لایسنس هات خوش باش.

  • sirghost
    sirghost | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

    ایول. pes همیشه بهترین بوده

    • Hamid Nezafat
      Hamid Nezafat | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

      فیفا هم که خاله بازیه اره؟؟

مطالب پیشنهادی