ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این بوگاتی شیرون از لگو ساخته شده و قابلیت رانندگی دارد

برند اسباب بازی مشهور «Lego» در اقدام جالبی با همکاری کمپانی بوگاتی، نسخه ای 1:1 از خودروی بوگاتی شیرون را با استفاده از قطعات کوچک و یک موتور الکتریکی (که آن هم از لگو ساخته ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰

برند اسباب بازی مشهور «Lego» در اقدام جالبی با همکاری کمپانی بوگاتی، نسخه ای 1:1 از خودروی بوگاتی شیرون را با استفاده از قطعات کوچک و یک موتور الکتریکی (که آن هم از لگو ساخته شده) طراحی کرده که می توان با آن رانندگی کرد.

خودروی مذکور که نسخه پلاستیکی بوگاتی شیرون محسوب می شود، با صرف 13 هزار ساعت کار و 1 میلیون قطعه لگو شامل 4 هزار قطعه Technic (برند زیر مجموعه لگو برای اسباب بازی های پیچیده تر) مونتاژ شده و 1.5 تن وزن دارد.

برای به حرکت درآوردن این غول اسباب بازی نیز یک موتور 5.3 اسب بخاری (متشکل از 2300 قطعه لگو) با گشتاور 92 نیوتن متر در نظر گرفته شده که با ارسال نیرو به چرخ های عقب، بوگاتی شیرون پلاستیکی را به سرعت 20 کیلومتر در ساعت می رساند.

بوگاتی شیرون اسباب بازی به یک موتور 5.3 اسب بخاری مجهز شده است

البته تنها بدنه و موتور از قطعات لگو ساخته نشده اند، بلکه تمام اجزای بوگاتی شیرون مانند چراغ ها، سرعت سنج، باله متحرک و حتی ترمزها از قطعات پلاستیکی Technic ساخته شده و همگی به خوبی کار می کنند. همچنین تمام اجزای سیستم تعلیق خودروی مورد بحث از قطعات کوچک لگو و بدون استفاده از فلز یا چسب مونتاژ شده اند.

بوگاتی شیرون

گفتنی است بوگاتی شیرون پلاستیکی احتمالاً یکی از جالب ترین محصولات لگو تا کنون بوده اما به احتمال زیاد هیچگاه به دست مشتریان نخواهد رسید. چرا که حمل و نقل 1.5 تن پلاستیک چندان کار آسانی نیست و از طرفی با در نظر گرفتن قیمت میانگین 10 سنت برای هر قطعه لگو، قیمت نهایی محصول به 100 هزار دلار می رسد که پرداخت آن برای یک خودروی پلاستیکی (هرچند جذاب) توجیه منطقی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Aref Diyako
    Aref Diyako | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

    واقعا جالب بود

  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

    اونجا با اسباب بازی بوگاتی میسازن که مستحکم تر از ماشینای ماس. اینجاهم سکولارا ماشین میسازن در حد قوطی حلبی.

  • Navid-K
    Navid-K | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

    یعنی حاضرم شرط ببندم ، که ایمنیش از پراید ۴۲ میلیونی بیشتره

مطالب پیشنهادی