ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراخون گسترده فولکس واگن تیگوان به دلیل احتمال خطر آتش سوزی

اخیرا شرکت بزرگ فولکس واگن مجبور به فراخوان 700 هزار دستگاه از مدل تیگوان و توران شده است. مشکل از سقف پانوراماتیک این خودرو ها ایجاد شده است که در اثر رطوبت دچار اتصالی در ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

اخیرا شرکت بزرگ فولکس واگن مجبور به فراخوان 700 هزار دستگاه از مدل تیگوان و توران شده است. مشکل از سقف پانوراماتیک این خودرو ها ایجاد شده است که در اثر رطوبت دچار اتصالی در چراغ های LED به کار رفته در سقف می شود و گرما ایجاد شده در اثر این اتصالی به پوشش داخلی سقف صدمه می‌زند. این مشکل حتی می تواند زمینه آتش سوزی خودرو را نیز ایجاد کند، با این وجود شرکت فولکس واگن هنوز در این رابطه اظهار نظر نکرده است.فراخوان

طبق گزارشات ارائه شده حدود ۵۲۵۰۰ عدد از این دو مدل در آلمان و بقیه در سطح اروپا و دیگر کشور ها قرار دارند. این فراخوان شامل حال خودروهایی که قبل از ۵ جولای مونتاژ شده اند نیز می شود.

ظاهرا تا به اینجا کار هنوز راه حل دقیقی برای این مشکل پیدا نشده است اما گفته می شود که مشکل مذکور به زودی برطرف خواهد شد. صاحبان خودروهای فوق الذکر می توانند از این سیستم استفاده کنند اما توصیه شده که در صورت از کار افتادن چراغ های LED، بلافاصله خودروی خود را متوقف کرده و باتری را قطع کنند.

سال گذشته نیز این شرکت Tiguan را به دلیل نقص در کیسه هوا و کمربند ایمنی در ایالات متحده به نمایندگی ها فراخواند. اکثر مدل های ۲۰۱۷ فولکس واگن و شرکت های وابسته برای رفع مشکل به نمایندگی ها مراجعه کرده اند. این فراخوان ها شامل  ۵۹۰۱ عدد دستگاه از مدل های Audi A4 ، A6 و A7  و گلف ۲۰۱۷ و گلف برقی ۲۰۱۶ می‌شود.

درست مانند سایر فراخوان های بزرگ، اینبار نیز مشخص نیست که آیا فولکس واگن تیگوان های موجود در بازار کشور مشمول این فراخوان می شوند یا خیر، اما به دلیل رطوبت نه چندان بالا در اکثر مناطق کشور، کمی بعید به نظر می رسد که مشکل اتصالی سقف خودروهای موجود در ایران را تهدید کند، هرچند ممکن است مشکل مربوط به کیسه های هوا در تیگوان های 2017 موجود در ایران نیز وجود داشته باشد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی