ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سومین جلسه دادگاه، کیفرخواست ۱۲ واردکننده موبایل با ارز دولتی قرائت شد

صبح امروز در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی، جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۲ نفر دیگر از افراد واردکننده موبایل با ارز دولتی به ریاست حجت الاسلام قاضی موحد برگزار شد و در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

صبح امروز در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی، جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۲ نفر دیگر از افراد واردکننده موبایل با ارز دولتی به ریاست حجت الاسلام قاضی موحد برگزار شد و در این جلسه تمامی این دوازده تن به همراه وکلایشان حضور یافتند.

حسینی نماینده دادستان با حضور در جایگاه ضمن قرائت کیفرخواست مربوط به ۱۲ نفر از متهمان، اتهام این افراد را اخلال در نظام توزیع نیازمندی عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه عنوان کرد:

«دولت به منظور ثبات در قیمت برخی کالاها ارز به نرخ دولتی را در اختیار برخی از شرکت‌های واردکننده قرار داده است که گوشی‌های تلفن همراه یکی از این اقلام است. فعالیت‌های مجرمانه برخی از افراد باعث شده تا امکان استفاده بهینه از برخی از کالاها در کشور فراهم نشود و برخی معاملات صوری موجب هدررفت منابع ارزی کشور شده و این افراد از طریق افزایش خودسرانه قیمت‌ها و انجام معاملات صوری باعث شدند ارز تخصیص یافته عملا به ثبات قیمت در بازار موبایل منجر نشود.»

واردکننده موبایل با ارز دولتی

 

در ادامه این جلسه نام متخلفین به همراه مشخصات و جرمی که به آن متهم شده‌اند قرائت شد که مشروح آن به شرح زیر است:

۱. حمید میرزایی زرین‌کلاهی بازداشت از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۷، متولد ۵۶، اهل و ساکن کرج،‌ مدیرعامل شرکت خصوصی پارس‌تل قشم، متهم است به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۴۷ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال.

۲. علی‌اصغر کاویانی فرزند مسلم بازداشت از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۳۸،‌اهل و ساکن تهران، مدیرعامل شرکت خصوصی کاریان همراه متهم است به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال.

۳. مجید فلاحی فرزند محمد، بازداشت از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۳۸، اهل قزوین، ساکن تهران، مدیرعامل شرکت خصوصی مدیا پردازش متاهل و با سواد متهم است به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال.

۴. محمد مرادی فرزند رضا، بازداشت از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۶۵، اهل اراک، ساکن تهران، مدیرعامل شرکت خصوصی ارتباط همراه ویژن دارای مدرک کارشناسی، متاهل، متهم است به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال.

۵. جعفر بهشتی فروتن فرزند منوچهر، بازداشت از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۷، مدیرعامل شرکت خصوصی ایما همراه، متاهل، دارای مدرک کارشناسی،‌اهل و ساکن تهران متهم به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال.

۶. سیدمحمد کاویانی فرزند سیدرسول، بازداشت از تاریخ ۱۵ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۶۳، اهل اراک، ساکن تهران، مجرد و دیپلم ،‌مدیرعامل شرکت خصوصی همراه تجارت بزرگمهر متهم است به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۱ میلیون ریال.

۷. فریدون امین آبادی، فرزند محمدعلی بازداشت از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۳۸، اهل قزوین، ساکن تهران، مدیرعامل شرکت هماهنگ‌پرداز هوشمند، متاهل، دارای مدرک کارشناسی متهم به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۳ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال.

۸. امیرمیثم گیاهی، فرزند حبیب، بازداشت از تاریخ ۱۶ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۶۳، اهل و ساکن تهران، مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گروه آروند، متاهل، دارای مدرک کارشناسی ارشد، متهم است به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال.

۹. مسعود میکاییلی گردونی، بازداشت از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۴۲، اهل قزوین، ساکن تهران، مدیرعامل شرکت خصوصی رایان‌شناس ایرانیان متهم است به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه.

۱۰. رضا افتخاری فرزند احد، بازداشت از تاریخ ۱۶مرداد ۹۷، متولد ۱۳۵۷ اهل تبریز، ساکن تهران، مدیرعامل شرکت خصوصی پرشین الماس سیستم، دارای مدرک کارشناسی متهم به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه.

۱۱. سیدمهدی یاسینی فرزند سیدحسن، بازداشت با قرار بازداشت موقت، متولد ۱۳۶۳،‌اهل و ساکن تهران، مدرک کارشناسی ارشد، مدیرعامل شرکت خصوصی توسعه اقتصاد توان متهم به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه.

۱۲. فرخ اسکندری‌نژاد فرزند نادر، بازداشت از تاریخ ۱۶ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۴۶، اهل و ساکن تهران، مدیرعامل شرکت دلفا همراه پرداز شرق، متاهل و فوق‌دیپلم متهم به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه.

واردکننده موبایل با ارز دولتی

قاضی این جلسه پس از قرائت کیفرخواست متهمین، ختم جلسه را اعلام کرد و تاکید داشت که در جلسه بعدی، بررسی اتهامات تک تک متهمان به همراه وکلایشان برگزار خواهد شد، جلسه‌ای که قرار است زمان آن متعاقبا اعلام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • natilus2020
    natilus2020 | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

    نظر من حذف شد ؟ دلیلش رو از کجا میتونم بدونم؟

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۱۴ شهریور ۱۳۹۷

      نظرتون صحیح و سالم رویت میکنم بنده خواننده گرامی. گاهی کمی طول میکشه تا نظرات تایید شه.

  • natilus2020
    natilus2020 | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

    من قبلا تو شرکت آقای کاویانی کار میکردم به اسم کاریان همراه که شرکت تابعه پارس مایکروتل هستش ، بعد از تعدیل 4 میلیون تومن من رو خوردن و بهم ندادن ، حقشه ، ایشاالله بدترین حکم ممکن رو بهش بدن تا دیگه حق کسی رو نخوره

  • enrix
    enrix | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

    خوشحال کننده ترین حرکتی از قوه قضاییه تو این سالها دیدم
    همین بود! که اینطوری مچ این نامردا رو گرفت
    به چه حقی گوشی احتکار کردن و قیمتشو
    دو برابر کردن و روانه بازار کردن؟؟؟؟
    احسنت به قوه قضاییه حالا قدم دوم اینه
    این گوشیا بیاد به بازار با قیمت اصلیشون
    پخش بشه مردم هم منصفانه بر اساس نیاز
    برن بخرن . این دو تا خواهش بود
    یکی از مردم یکی از هم از دستگاه قضایی
    که در طول عمرم اولین بار بود خوشحالم کرد
    ❤️❤️❤️❤️❤️

  • mahseyn
    mahseyn | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

    ??خندتون نگرفت؟؟؟ عددارو دیدید؟؟؟چقد کوچیک بود. ینی باهمچین مبلغای کمی تونستن قیمت گوشیارو بالا ببرن؟؟ باریکلا

  • mahdi۱۲۳f
    mahdi۱۲۳f | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

    ما مردم همیشه خورد و بدبخت شدیم اینا که با زیر میزی رفع اتهام میشن مثل همیشه...

مطالب پیشنهادی