ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبیه ساز واقعیت مجازی
تکنولوژی

این شبیه ساز واقعیت مجازی تجربه بازی را متحول می کند [تماشا کنید]

اگر شما هم جزو عاشقان غوطه ور شدن در دنیای گیم و واقعیت مجازی باشید از شنیدن خبر توسعه صندلی گیمینگ با قابلیت حرکت در جهات مختلف خوشحال خواهید شد. اخیرا کارآفرینی بریتانیایی به نام ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

اگر شما هم جزو عاشقان غوطه ور شدن در دنیای گیم و واقعیت مجازی باشید از شنیدن خبر توسعه صندلی گیمینگ با قابلیت حرکت در جهات مختلف خوشحال خواهید شد.

اخیرا کارآفرینی بریتانیایی به نام «مارک تاونر»، یک شبیه ساز حرکتی شبیه به کابین هواپیما را طراحی کرده که آزادی عمل سه درجه ای را به ارمغان می آورد.

این شبیه ساز ظاهری شبیه یک نیم کره داشته و روی چرخ های چند جهته سوار شده که امکان حرکت عمودی، چرخش و انحراف به طرفین را فراهم می کند. علاوه بر این مبدل های لمسی داخلی با ایجاد ارتعاش اضافی شبیه سازی را به واقعیت نزدیکتر می سازند.

واقعیت مجازی به هیجان ماجراجویی، اکتشاف و معاشقه با خطر در دنیای دیگر مربوط است اما زمانی که در حال تجربه پرواز با هدست های واقعیت مجازی هستید احساس به طور کامل منتقل نمی شود چون مبل شما احساس کابین خلبان را تداعی نمی کند. تاونر درباره مزایای این شبیه ساز نسبت به مدل های موجود می گوید:

اغلب شبیه سازها زشت، بسیار پر سر و صدا و فوق العاده گرانقیمت هستند اما ما کاربران را در نیم کره ای بزرگ قرار داده و به جای بالا و پراندن، آنها را می چرخانیم.

به گفته تاونر تعدادی زیادی از افراد به بازی های ماشین، پرواز و فضا علاقمند هستند اما بودجه لازم برای خرید شبیه ساز را در اختیار ندارند. وی مدعی است که هدف آنها ارائه شبیه سازی جدید به چنین افرادی است تا از سرگرمی خود لذت برده و در عین حال مهارت هایی جدید نظیر رانندگی ماشین، هدایت هواپیما و هلیکوپتر را بیاموزند.

تاونر به منظور تامین سرمایه لازم برای تولید انبوه این شبیه ساز، پروژه را در پایگاه «کیک استارتر» معرفی کرده است. بر این اساس قیمت هر دستگاه ۲۵۹۰ دلار بوده و از سال آینده به دست خریداران خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GTA
    GTA | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

    هشتاد سالم هم که بشه یکیشو می خرم ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی