ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروشگاه برکت
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن خیریه برکت؛ فروشگاهی برای خرید مواد اولیه آشپزی

هم باید مادر فرزندان خود باشند و هم وظایف سنگین پدری را به دوش بکشند. بله، زنان سرپرست خانوار را می‌گوییم که در حال حاضر تعدادشان در کشور به ۳ میلیون نفر می‌رسد؛ قشر آسیب‌پذیری که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

هم باید مادر فرزندان خود باشند و هم وظایف سنگین پدری را به دوش بکشند. بله، زنان سرپرست خانوار را می‌گوییم که در حال حاضر تعدادشان در کشور به ۳ میلیون نفر می‌رسد؛ قشر آسیب‌پذیری که در این شرایط وخیم اقتصادی بیش از سایرین نیازمند حمایت و شغل مناسب هستند تا توانایی اداره امورات زندگی خود را داشته باشند.

اپلیکیشن برکت که امروز با آن آشنا می‌شوید، برای زنان سرپرست خانوار قدم مثبت و مفیدی برداشته. این اپ هم زمینه‌ای برای اشتغال این افراد فراهم کرده و هم فرصتی در اختیار شما قرار داده که ضمن مشارکت در کار خیر و حمایت مالی از خانواده‌های نیازمند بتوانید مواد اولیه لازم برای آشپزی را از فروشگاه آن تهیه کنید.

محصولات فروشگاه برکت شامل اقلامی می‌شوند که در آشپزی ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارند. بادمجان سرخ شده، پیاز داغ خلالی، سبزی قورمه آماده و رب گوجه‌فرنگی خانگی همه به صورت بهداشتی و بسته‌بندی شده قابل خریداری هستند و دم درب منزل تحویل‌تان داده می‌شوند.

فروشگاه برکت
سرخ‌کردنی‌ها، سبزیجات آماده و چاشنی‌ها محصولاتی هستند که فعلا در برکت حضور دارند. اما در آینده مرباها، ترشی‌ها و میوه‌های خشک هم به فهرست این محصولات اضافه می‌شوند.

تمام این مواد اولیه آشپزی توسط زنان سرپرست خانوار تهیه می‌شوند و در حال حاضر تهران تنها شهری است که فروشگاه برکت در آن سفارش می‌پذیرد. فاطمه خورشیدی، یکی از مسئولین فروشگاه برکت، در گفتگو با دیجیاتو از روند کاری این استارتاپ برایمان می‌گوید:

ما در حال حاضر با ۲ مرکز خیریه همکاری داریم. یکی خیریه فردای سبز وابسته به دانشگاه شریف که در غرب تهران واقع شده و یکی مرکز خیریه ام ابیها در سمت شرق تهران. فروشگاه برکت به‌طور مستقیم با مددجوها در ارتباط نیست و این مراکز خیریه هستند که واسطه کارند و سفارش‌ها را براساس صلاح‌دید بین مددجوها تقسیم می‌کنند.

البته از آنجا که با یک فروشگاه مواجه هستیم، پس از کسر هزینه‌ بسته‌بندی درصد اندکی به خیریه و فروشگاه برکت اختصاص داده می‌شود تا بتوانند برای پایداری در درازمدت هزینه‌های خود را تأمین کنند. اما بخش اعظم درآمد به مددجویان و خانواده‌های نیازمند می‌رسد.

وقتی وارد اپ می‌شوید، شاید در نظر اول قیمت محصولات ارائه شده کمی بالا به نظر برسد. اما نباید فراموش کنید که با یک فروشگاه خیریه مواجه هستید و در حال حاضر هدف اولیه چیزی جز اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای خانواده‌های تک سرپرست نیست. اما با این وجود هم نمی‌توان کتمان کرد که کیفیت محصولات در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و اگر در تهران باشید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست‌تان می‌رسد.

فروشگاه برکت
امکان پرداخت اینترنتی و تحویل در محل جزو مزایای استفاده از برکت به حساب می‌آیند.

در صورتی که طرح فروشگاه با استقبال مردم روبرو شود، یقینا شهرستان‌ها هم می‌توانند از خدمات فروشگاه برکت استفاده کنند. خورشیدی در ادامه صحبت‌هایش برنامه‌های آینده فروشگاه برکت را این گونه تشریح کرد:

در حال حاضر فقط در تهران هستیم. اما اگر با استقبال و حمایت مردم بتوانیم برای تأمین مخارج زندگی مددجوها در تهران به نقطه بهینه‌ای برسیم، برکت را به شهرستان‌ها هم گسترش خواهیم داد. یکی از آرزوهای تیم ما این است که برکت به یک محصول «مسئولیت اجتماعی» برای استارتاپ‌ها تبدیل شود، طوری که جامعه استارتاپی در پیشبرد اهداف این طرح شریک شده و برای گسترش آن هر شرکت گوشه‌‌ای از کار را بدست بگیرد.

از آنجا که فروش اقلام حاضر در فروشگاه برکت (که در حال حاضر به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسند) عواید زیادی برای این سرویس ندارد، شاید ایده بدی نباشد که استارتاپ‌ها برای گسترش این هدف خیر و پسندیده به کمک برکت بیایند و همکاری با آن را به چشم مسئولیت اجتماعی خود ببینند.

طبیعتا با این کار هم جمع بیشتری از مردم مایحتاج خود را آسان‌تر تهیه می‌کنند و هم زمینه‌ای برای اشتغال اقشار نیازمند فراهم می‌شود تا بتوانند شرایط بهتری را در اقتصاد بیمار کنونی تجربه کنند. اپلیکیشن فروشگاه برکت برای اندروید منتشر شده که می‌توانید از لینک‌های پایین آن را دریافت کنید.

فروشگاه خیریه برکت

فروشگاه خیریه برکت

سازنده: برکت قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی