ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معدن کاوی با کارت گرافیک
تکنولوژی

کاهش عرضه جهانی کارت گرافیک و افت تمایل به ارزکاوی با این سخت افزار

تب معدن کاوی ارزهای مجازی در ماه های گذشته موجب هجوم کاربران برای خرید کارت های گرافیک شد. اما در سه ماهه دوم سال 2018 میزان عرضه کارت های گرافیک به بازار جهانی کاهش یافته ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

تب معدن کاوی ارزهای مجازی در ماه های گذشته موجب هجوم کاربران برای خرید کارت های گرافیک شد. اما در سه ماهه دوم سال 2018 میزان عرضه کارت های گرافیک به بازار جهانی کاهش یافته است.

در طول سال 2017 و اوایل 2018 بسیاری به دنبال کارت های گرافیک با پردازشگرهای گرافیکی انویدیا و AMD برای معدن کاوی ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین بودند. اما به مرور بازار این ارزها با کاهش ارزش روبرو شد و در کنار سخت تر شدن فرایندهای معدن کاوی دیگر این کار صرفه اقتصادی نداشت.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Peddie که پیگیر صنعت کارت گرافیک است در کل عرضه کارت های گرافیک در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با 3 ماهه اول به میزان 1.5 درصد کاهش یافته است.

معدن کاوی با کارت گرافیک

بر اساس این گزارش عرضه AMD به میزان 12.3 درصد نسبت به سه ماهه اول افت کرد و انویدیا نیز کاهشی 7 درصدی را تجربه کرد. اما اینتل که کارت های گرافیک یکپارچه را عرضه می کند با افزایش عرضه 3 درصدی روبرو شد.

البته این موضوع را نباید به عنوان رکود در بازار کامپیوترها در نظر گرفت بلکه در واقع بازار در حال بازگشت به شرایط عادی خود است. به نظر می رسد دیگر مشکلی برای خرید کارت های گرافیک سری 10  انویدیا و رادئون یا وگا از AMD وجود ندارد. پیش از این به ویژه در سال 2017 برای مدتی برخی از کارت های گرافیک در بعضی از بازارها کمیاب شده بودند.

معدن کاوی با کارت گرافیک

از سوی دیگر احتمالاً با معرفی کارت های گرافیک سری RTX انویدیا و عرضه آنها در هفته های آتی به بازار احتمالاً شاهد کاهش قیمت کارت های قدیمی تر خواهیم بود.

در نهایت آیا می توان این شرایط را به عنوان عقب گردی برای معدن کاوی ارزهای دیجیتال تعبیر کرد؟ شاید بله و شاید خیر. احتمالاً کارت های گرافیک سری RTX انویدیا یک جهش اساسی رو به جلو به حساب نخواهند آمد ولی از سوی دیگر شاید با از راه رسیدن ارز دیجیتال بعدی همه معادلات به هم بخورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی