ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ب ام و X4 عملکردی عالی در تست گوزن از خود به نمایش گذاشت [تماشا کنید]

در گذشته نه چندان دور خودروهای شاسی بلند به علت وزن سنگین و ارتفاع بالا از لحاظ هندلینگ و قدرت مانور پذیری اصلا وضعیت خوبی نداشتند. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور سیستم های مربوط به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

در گذشته نه چندان دور خودروهای شاسی بلند به علت وزن سنگین و ارتفاع بالا از لحاظ هندلینگ و قدرت مانور پذیری اصلا وضعیت خوبی نداشتند. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور سیستم های مربوط به کنترل پایداری اکنون وضعیت تا حد زیادی عوض شده و می توان بر روی چسبندگی این دسته از خودروها نیز حساب باز کرد.

alfa romeo stelvio

ب ام و X یکی از گزینه های جذاب حاضر در دسته شاسی بلندها و کراس اوورها به حساب می آید. این خودروی آلمانی از آنجایی که ریشه ای باواریایی دارد، باید از هندلینگ بهتری نسبت به رقبا برخوردار باشد.

به تازگی دست اندرکاران نشریه اسپانیایی km77 به سراغ نسل دوم X4 رفته و توانایی آن را در تست گوزن (Moose Test) ارزیابی کرده اند. همانطور که از نام این تست می توان متوجه شد، ورود ناگهانی حیوانی وحشی مثل گوزن به وسط جاده در آن شبیه سازی می شود.

Teknikens-Varld-algtest-bana-moose-test-track

در این حالت خودرو باید بتواند بدون از دست دادن کنترل سریعا به مسیر مخالف رفته و دوباره به مسیر قبلی باز گردد تا از برخورد شاخ به شاخ با اتومبیل مقابل جلوگیری شود.

به گفته برگزارکنندگان تست، X4 خصوصیاتی مشابه با X3 را به نمایش گذاشته است. هنگام چرخش تند فرمان، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی X4 بیش از حد دخالت کرده و تلاش برای حفظ ثبات خودرو منجر به خروج آن از مسیر می شود.

BMW X4 2018 -moose test

با تعدیل شدت چرخش فرمان توسط راننده، عملکرد ب ام و X4 بهتر شده و این کراس اوور کوپه در نهایت توانست با ثبت رکورد تحسین برانگیز سرعت 77 کیلومتر در ساعت تست گوزن را پشت سر بگذارد. بد نیست اشاره کنیم این رکورد مشابه با سدان آئودی A7 است.

نسخه ای که توسط km77 مورد ارزیابی قرار گرفته به تریم xDrive20d تعلق دارد. نیروبخش این تریم یک موتور 2 لیتری دیزلی است که می تواند 190 اسب بخار قدرت تولید کند. همانطور که واژه xDrive نشان می دهد، نیروی تولید شده توسط این موتور به سمت هر چهار چرخ کراس اوور 1.8 تنی ژرمن ها هدایت می شود.

new-bmw-x4-takes-moose-test-doesn-t-crash_2

رینگ های 20 اینچی مدل تست شده با لاستیک های سری Advan Sport یوکوهاما احاطه شده اند. این لاستیک ها اندازه ای برابر با 275/40 R20 داشته و به احتمال زیاد نقش مثبتی در چسبندگی بهتر X4 ایفا کرده اند.

پس از موفقیت در ثبت رکورد 77 کیلومتر در ساعت، اسپانیایی ها پا را فراتر نهاده و با سرعت 80 نیز X4 را به چالش کشیدند. آنطور که ویدیوی تست نشان می دهد، با این سرعت X4 از کنترل خارج می شود، اما باز هم به لطف سیستم های الکترونیکی واژگون نشده و بر روی چرخ ها به حرکت خود ادامه می دهد.

new-bmw-x4-takes-moose-test-doesn-t-crash_1

ناگفته نماند X3 در تست گوزن موفق به ثبت رکورد 74 کیلومتر در ساعت شده است. با این حساب می توان گفت X4 عملکردی اسپرت تر از برادر خود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • min
    min | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

    به راستی حسرت سوار شدن در این ماشین ها گردن کیست...؟

    • paha h
      paha h | ۱۲ شهریور ۱۳۹۷

      مگه ۴۰ سال پیش خودمون سوار نمیشدیم!!
      تقصیر خودمونه ،خودمون

مطالب پیشنهادی