ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین تصادف ماشین خودران اپل در کالیفرنیا

به تازگی گزارش شده که اولین ماشین خودران اپل در ایالت کالیفرنیا با ماشین دیگری برخورد کرده است اما همانند تصادف‌های مشابه، این بار هم نرم افزار طراحی شده، مقصر این برخورد نبوده است. بر اساس ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

به تازگی گزارش شده که اولین ماشین خودران اپل در ایالت کالیفرنیا با ماشین دیگری برخورد کرده است اما همانند تصادف‌های مشابه، این بار هم نرم افزار طراحی شده، مقصر این برخورد نبوده است.

بر اساس گزارش بخش خودرو کالیفرنیا، حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر، نزدیک مقر جدید اپل در کوپرتینو، جدیدترین ماشین اپل که یک لکسوس RX450h ارتقا یافته بوده و تجهیزات خاصی را حمل می‌کرده با یک نیسان لیف برخورد می‌کند.

ماشین خودران اپل در زمان تصادف تنها ۱.۶ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته و در حال واردشدن به بزرگراه لارنس شهر سانی‌ویل بوده که یک نیسان لیف با سرعت ۲۴ کیلومتر بر ساعت به پشت آن برخورد می‌کند.

طبق گزارشات موجود، بر اثر این حادثه خسارت‌های جدی به هردو این ماشین‌ها یعنی لکسوس اپل و نیسات لیف وارد شده اما سرنشینان این خودروها هیچ آسیبی ندیده‌اند.

این اتفاق نمی‌تواند نشان دهنده‌ی اشتباه اپل در طراحی سیستم‌ خوردانش باشد چرا که تا به حال بسیاری از تصادف های ماشین‌های خوردان به علت خطای انسانی رخ داده‌اند.

جالب اینجاست که همواره هنگام استفاده آزمایشی از ماشین‌های خودران کمپانی‌های مختلف تصادف‌هایی رخ داده و در تمامی آنها به بدنه‌ی پشتی خوردوها آسیب رسیده است.

گزارش شده سال گذشته به بدنه‌ی پشتی بسیاری از ماشین‌های خودران صدمه وارد شده چرا که یک راننده‌ نتوانسته کنترل خوردویش را حفظ کند و با شتاب بسیار بالا به این وسایل نقلیه که اصولاً سرعت زیادی ندارند، برخورد کرده است.

به همین دلیل طراحان سیستم‌های رانندگی خوردان سعی کرده‌اند علت این مسئله را دریابند و در صورت یافتن مشکل، آنها را حل نمایند. کارشناسان باور دارند یکی از علت‌های اصلی حادثه‌های مشابه این است که ماشین‌های خوردان مثل اشخاص رانندگی نمی‌کنند و روند حرکت آنها متفاوت است.

این مسئله موجب می‌شود رانندگان هنگامی که پشت این وسایل نقلیه قرار می‌گیرند، بر اساس تجربه‌هایشان به اشتباه حرکت بعدی ماشین‌های خودران را پیش بینی کنند که این پیش بینی غلط وقوع تصادف را نتیجه می‌دهد.

 

تماشا کنید: جدال سنت و مدرنیته؛ مسابقه درگ فوق العاده جذاب مکلارن 720S و تسلا مدل S

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

    تون از عقب زده .پس اون مقصره نه ماشین اپل

مطالب پیشنهادی