ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

برای نخستین بار در نیم قرن گذشته یکی از فضانوردان آموزشی ناسا استعفا کرد

آخرین باری که یک فضانورد آموزشی ناسا استفعا داد به سال ۱۹۶۸ بازمی گردد؛ حالا و پس از گذشت نیم قرن از آن ماجرا یکی دیگر از کارآموزان فضانوردی به نام «راب کالین» پس از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

آخرین باری که یک فضانورد آموزشی ناسا استفعا داد به سال ۱۹۶۸ بازمی گردد؛ حالا و پس از گذشت نیم قرن از آن ماجرا یکی دیگر از کارآموزان فضانوردی به نام «راب کالین» پس از طی برخی مراحل آموزشی ۲ ساله تصمیم به ترک این سازمان گرفته است.

«برندی دین»، از سخنگویان ناسا با اعلام پذیرش استعفای وی توسط مسئولان این آژانس فضایی، تاکید کرده که دلیل این کناره گیری به مسائل شخصی بازگشته و به خاطر قوانین حریم شخصی قادر به بازگویی آنها نیست.

کالین ۳۴ ساله با فضانوردی بیگانه نیست و پیش از این به عنوان مدیر ارشد در کمپانی اسپیس اکس مشغول به فعالیت بوده است. وی دلیل ترک شغل قبلی و داوطلب شدن در پروژه ناسا را پرواز با ماشینی عنوان کرده بود که در توسعه آن نقش داشته است.فضانورد آموزشیوی دوران کودکی را در آلاسکا گذرانده و قبل از پیوستن به اسپیس اکس در آلاسکا و قطب شمال مشغول ماهیگیری و حفاری یخ بوده است. استعفای راب کالین بسیار دور از انتظار و غیر منتظره بوده چرا که وی یکی از ۱۲ نفری است که تابستان گذشته و از میان ۱۸۳۰۰ داوطلب مشتاق، شانس پوشیدن لباس فضانوردی را پیدا کرده بود.

این افراد که شامل ۷ مرد و ۵ زن بودند، برای انجام ماموریت‌‌ های مدار زمین و اعماق فضا در مرکز فضایی «جانسون» تحت آموزش قرار داشته اند. این داوطلبان علاوه بر شرایط جسمانی خاص، از تخصص های مختلفی نظیر پزشکی، مهندسی، علوم پایه یا تجربه عملی برخودار هستند.

یکی از این ۱۲ نفر «یاسمین مقبلی»، فارغ التحصیل رشته مهندسی هوافضا از دانشگاه MIT است. او از مدرسه عالی نیروی دریایی در کالیفرنیا مدرک کارشناسی ارشد در رشته هوافضا را دریافت کرده و تجربه ۱۶۰۰ ساعت پرواز و ۱۵۰ عملیات هوایی آموزشی را در کارنامه دارد.

 

تماشا کنید: ویدیوی اسپیس اکس برای نمایش ابعاد غول آسای موشک فالکون Heavy

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی