ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی لوکیتور
تکنولوژی

با گجت کوچک هواوی وسایل گمشده خود را در هر جای دنیا پیدا کنید

هواوی در رویداد IFA 2018 گجت کوچک هواوی لوکِیتور (Huawei Locator) را معرفی کرده که امکان یافتن دستگاه های همراه آن را به راحتی فراهم می کند. پیش از این نیز شرکت های دیگر چنین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

هواوی در رویداد IFA 2018 گجت کوچک هواوی لوکِیتور (Huawei Locator) را معرفی کرده که امکان یافتن دستگاه های همراه آن را به راحتی فراهم می کند. پیش از این نیز شرکت های دیگر چنین دستگاه های یابنده ای را معرفی کرده بودند اما گجت جدید هوای بر خلاف نمونه های دیگر که تنها با استفاده بلوتوث موقعیت را پیدا می کنند بر GPS و در نتیجه سیگنال های ماهواره ای این سیستم مبتنی است. به این ترتیب یافتن آن تقریباً در هر نقطه از دنیا ممکن است.

می توانید این دستگاه را به لوازم خود از جمله کیف دستی، چمدان و ... متصل کنید تا از موقعیت آنها به راحتی مطلع شوید. کمپانی چینی، دریافت کننده های سیگنال های مرتبط با سیستم های مکان یابی GPS، گالیلئو، A-GPA، بیدو و گلوناس را در هواوی لوکیتور جای داده و به این ترتیب دقت مکان یابی در فضای باز کمتر از 5 متر است و در فضای بسته دو حدود 30 متر است.

هواوی لوکیتور

هواوی لوکیتور به لطف گواهینامه استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است و ضخامتی 17 میلی متری و وزنی 40 گرمی دارد. یابنده جدید هواوی همچنین با شبکه های 2G و نیز eMTC و نیز سیم کارت های نانو و eSIM سازگار است و با پشتیبانی از رومینگ بین المللی ارائه می شود.

به این ترتیب تقریباً در هر نقطه ای از جهان که شبکه های مخابراتی و سیگنال های GPS وجود دارد قابل ردیابی است. در عین حال به لطف بلوتوث کم مصرف در صورتی که لوکیتور 10 متر از گوشی شما دور شود، شروع به پخش صدای هشدار می کند.

هواوی لوکیتور از NB-IOT یا اینترنت اشیاء مبتنی بر باند باریک، نسل جدید اینترنت اشیا پشتیبانی می کند. این تکنولوژی امکان استفاده از خدمات و سرویس های متنوعی را برای دیوایس های مرتبط از طریق شبکه مخابراتی سلولی فراهم می آورَد.

اما یکی از مشکلاتی که دستگاه های مبتنی بر GPS (و سایر سیستم های مکان یابی مبتنی بر سیگنال های ماهواره ای) دارند، مصرف بالای انرژی در مقایسه با نمونه های دیگر است. هواوی یک باتری 660 میلی آمپر ساعتی را برای گجت خود در نظر گرفته و به این ترتیب با یک بار شارژ تا 15 روز در حالت ردیابی و تا 60 روز در حالت آماده به کار دوام می آورد.

هنوز قیمت و زمان عرضه این گجت مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی