ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حلقه‌ هوشمند سامسونگ در راه است؟

به تازگی پتنت جدیدی از سامسونگ در فضای مجازی منتشر شده که به طرح‌های مفهومی یک حلقه هوشمند اختصاص دارد. بر اساس این پتنت به نظر می رسد کمپانی کره‌ای علاقه دارد روش جایگزینی برای ارتباط ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

به تازگی پتنت جدیدی از سامسونگ در فضای مجازی منتشر شده که به طرح‌های مفهومی یک حلقه هوشمند اختصاص دارد. بر اساس این پتنت به نظر می رسد کمپانی کره‌ای علاقه دارد روش جایگزینی برای ارتباط و کنترل دیوایس‌های دیگر خلق کند.

پتنت جدید بدست آمده از این شرکت کره‌ای، یک پوشیدنی مخصوص انگشتان را توصیف می‌کند که قادر است حرکات و ژست‌های دست را به کمک سنسوری ۹ محوره تشخیص دهد. بدین شکل کاربر می‌تواند با چرخاندن یا کشیدن انگشتانش روی این حلقه، فرمان‌های مختلفی نظیر زوم دو انگشتی را به دیوایس منتقل کند.

علاوه بر این حلقه هوشمند یاد شده از ۱۲ منطقه‌ی حساس به لمس برخوردار است که کاربر می‌تواند با لمس این نقاط دستور دیگری را صادر کند.

بر اساس پتنت جدید، حلقه هوشمند سامسونگ کاربرد‌های زیادی دارد. برای مثال می‌توان این پوشیدنی را به گجت‌های هوشمندی حوزه‌ی اینترنت اشیا نظیر سیستم نورپردازی هوشمند یا دوربین‌ها امنیتی وصل کرد.

بدین ترتیب از این گجت می‌توان برای کنترل دستگاه‌های پخش موسیقی، تلویزیون هوشمند یا هدست‌های Gear VR استفاده نمود. بهره گرفتن از چندین حلقه هوشمند سامسونگ به هنگام استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی موجب می‌شود که تحقیقاً بتوانید با کمک سنسور‌های ۹ بعدی آنها، دنیای دیگری را لمس کرده و تغییراتی در آن ایجاد کنید. این مسئله موجب می‌شود که کاربر بیشتر در این فضا غرق شود و کنترل بهتری روی اشیا‌ی مجازی داشته باشد.

با اینکه پتنت یافت شده در بهمن ماه امسال به ثبت رسیده و به تازگی توسط سازمان جهانی مالکیت فکری منتشر شده است اما این اولین باری نیست که پتنتی مربوط به حلقه هوشمند سامسونگ منتشر می‌شود.

کمپانی کره‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی هم پتنتی برای روش جدید کنترل دیوایس‌های هوشمند به وسیله‌ای یک رینگ کلید دار منتشر کرده بود که یک سال بعد هم نمونه‌ی اولیه‌ای از آن تولید شد.

با این وجود حلقه هوشمند جدید بسیار پیشرفته تر از نمونه‌های قبلی خواهد بود و بر پایه‌ی سنسور‌های ۹ بعدی می‌تواند بنیانگذار تولید نسل تازه‌ای از گجت‌های این چنینی باشد.

 

تماشا کنید: کنترل پهپاد هولوگرافیک با شبیه ساز واقعیت افزوده اپسون

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی